Hvilket bagdæk skal der på?
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 17-05-08 14:33

Hej...

Jeg har netop været ude og bruge en hulens masse penge på en ny mc. Valget
faldt på en Suzuki TL1000R. Der sidder pt. 2 stk. Pirelli Diablo på.
Fordækket er ok, men bagdækket skal skiftes meget snart. Bør jeg skifte til
et Diablo igen, så begge dæk er ens? Størrelsen på det bagdæk, der sidder på
nu er 180/55. Men er det ikke 190/55 der sidder på en TLR standard?

Mvh,

Lars Bjerregaard - der glæder sig helt vildt til på mandag, når han skal
hente den nye maskine

Fra : johan pedersen

Dato : 17-05-08 15:31

"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til et Diablo igen, så begge dæk er ens? Størrelsen på det bagdæk, der
> sidder på nu er 180/55. Men er det ikke 190/55 der sidder på en TLR

std størelsen ved jeg ikke hvad er, men mange gange når man går en bredde
ned, i dit tilfælde fra 190 til 180, giver det tit bedre styreegenskaber, og
jeg ville vælge et dæk magen til det der er foran, evt et helt nyt sæt?? det
kan jo erhverves for omkring 1800 i Dyskland ;)
mvh
johan

Fra : Knud Dam

Dato : 17-05-08 17:09

"johan pedersen" <jv-p@ofirNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> std størelsen ved jeg ikke hvad er, men mange gange når man går en bredde
> ned, i dit tilfælde fra 190 til 180, giver det tit bedre styreegenskaber,

Enig !

Min FZ1 kører std. med 190/50-17 og jeg bruger altid 180/55-17.

; - )

KD

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-08 16:13

On Sat, 17 May 2008 15:32:54 +0200, Lars Bjerregaard wrote:

> Men er det ikke 190/55 der sidder på en TLR standard?

190/55 er en ret ny størrelse, så det er det nok ikke, men 190/50 kunne det
være.

Orla Pedersen, som ville skifte begge de stive gamle dæk.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Kim

Dato : 18-05-08 09:08

En årg. 2000 kører i følge mc-revyen med 190/50/17

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 18-05-08 13:57

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i meddelelsen

> En årg. 2000 kører i følge mc-revyen med 190/50/17
>
> Mvh. Kim Hansen.

Tror det var mig der skrev forkert, det var naturligvis den størrelse jeg
mente.

Kan godt være jeg skal skifte begge dæk nu jer er igang. Nogle anbefalinger?
Tror et sportstouring dæk kan gøre det for mig. Jeg er ingen professionel
racerkører, så jeg kommer aldrig helt ned med knæene i asfalten og vil gerne
have dæk, der holder længe. Har læst i en test at conti road attack er ok,
og det er temmelig billigt i tyskland.

Forslag?

--
Mvh,
Lars Bjerregaard

Fra : Armand

Dato : 18-05-08 14:15

Lars Bjerregaard skrev:

> [...]
> i asfalten og vil gerne have dæk, der holder længe. Har læst i en test
> at conti road attack er ok, og det er temmelig billigt i tyskland.

Gør dig nu lige helt klart hvor "billige i Tyskland" er helt præcist,
for selv med tyske priser vil jég være for nærig til at udskifte et kun
halvslidt fordæk!
Det er meget sandsynligt at andre dæk vil harmonere med Pirelli'et, også
Road Attack'erne, så start bare med at knalde sådan ét på baghjulet!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-05-08 18:04

Lars Bjerregaard skrev:

> "Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i meddelelsen
[zip]

> [...]
> i asfalten og vil gerne have dæk, der holder længe. Har læst i en test
> at conti road attack er ok, og det er temmelig billigt i tyskland.

Jeg har kørt sidste sæsson på Road Attack, fint dæk,
ok grip i tørt, og med fine fine tilbagemeldinger til føreren når det er
ved at være slut med grip (det er rigtig godt)
hurtig opvarmning til drift temp (for hurtig på bane
rigtig godt grip i regnvejr.
og prisen er bestemt "rigtig"

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : KentBM

Dato : 20-05-08 17:10

Lars Bjerregaard skrev:
> [...]
> på. Fordækket er ok, men bagdækket skal skiftes meget snart. Bør jeg
> skifte til et Diablo igen, så begge dæk er ens? Størrelsen på det
Og så er det vel også et spørgsmål, hvor gammelt dækket er? Hvis det har
siddet på maskinen i flere år, så er det under alle omstændigheder bedst
at skifte begge dæk. Og du behøver ikke at vænne dig til underlige
køreegenskaber pga. uens slidte dæk.

--

Kent

Fra : mmeinild@gmail.com

Dato : 03-06-08 08:16

On 17 Maj, 15:32, "Lars Bjerregaard" <lars.bjerrega...@mailme.dk>
wrote:
> [...]
>
> Mvh,
>
> Lars Bjerregaard - der glæder sig helt vildt til på mandag, når han skal

Ved ikke om du har skiftet, men ellers er der måske andre der kan
bruge kommentaren.

Jeg kører en GSXR 1000 fra 04, som vel er nogenlunde samme klassement
som en TLR rent vægt og kraftmæssigt. Den er født med 120/70 for og
190/50 bag. Jeg har dog valgt at sætte et nye dæk på i målene 120/70
for og 190/55 bag, da bagdæk i denne dimension giver det bedste fra
begge verdener. Det har ikke så flad profil som 190/50 og større
trædeflade især på siderne end 180/55.

Dækkene jeg valgt er Bridgestone BT-002 Race Street og jeg må sige at
de er FANTASTISKE også i vådt (som jeg dog kun har haft "fornøjelsen
af" en enkelt gang). På trods af det lidt "fancy" navn er de fuldt
gadelovlige og har slet ikke problemer med at de skal varmes op før
man kan have tillid til dem.

og husk at nyt gummi er meget glat på en velvoksen cykel som din,
indtil de er slidt ind (2-300km).

/magnus