Smart lift med rear stands - hvilken?
Fra : BigDaddy

Dato : 16-05-08 22:29

Kender nogen en MC lift med baghjulsholder, som løfter baghjulet i hullet
gennem baghjulsakslen. MC-en skal fortsat stå i normal vandret køreposition
når den står i standen (baghjulet må ikke være løftet uden at
niveauforskellem mellem forhjul og baghjul udlignes).
Man skal kunne sidde på MC-en, starte den og skifte gear.
Hvad findes af gode modeller?

Fra : Armand

Dato : 17-05-08 10:19

BigDaddy skrev:
> [...]
> niveauforskellem mellem forhjul og baghjul udlignes).
> Man skal kunne sidde på MC-en, starte den og skifte gear.

Hvis hjulet skal kunne drejes rundt, kan det ikke helt undgåes at det
løftes i forhold til forhjulet. Ellers må du starte med at stille
forhjulet på en plade, hvis tykkelse svarer til baghjulets løft over
grunden!
Alm. såkaldte baghjulsløftere er vel hvad du søger: Mange har en
gummieret plade der skal løfte under bagsvingeren, men der findes også
modeller med et sæt gafler der skal gribe i en påboltet stuts.
Sidstnævnte vil kunne virke sammen med en aksel gennem bagakslen, blot
dén har et endestop af en slags så den ikke kan vandre sidelæns ud af
løfteren under din påtænkte brug!

--
Armand.

Fra : BigDaddy

Dato : 25-05-08 23:57

On Sat, 17 May 2008 11:19:05 +0200, Armand wrote:

Glimrende svar

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 17-05-08 11:02

BigDaddy skrev:
> [...]
> niveauforskellem mellem forhjul og baghjul udlignes).
> Man skal kunne sidde på MC-en, starte den og skifte gear.

Lidt dårlige billeder men
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13200&m=full

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13201&m=full

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16938&m=full

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=970&m=full

Når jeg smører kæde på 748`eren ryger den op på standeren i første gear
med modellen også går det nemt

Der sidder en skrue så mc ikke kan smutte af standeren

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : BigDaddy

Dato : 25-05-08 23:54

On Sat, 17 May 2008 12:02:12 +0200, Dan "748" Dethlefsen wrote:

Det var en god solid en du har der.

Jeg drømmer om en som løfter hele MC-en så hjulene er fri, så man kan vaske
hjulene, skifte dæk, smøre kæde, justere forgaflens lejer, osv.

Fra : Armand

Dato : 26-05-08 02:01

BigDaddy skrev:
> [...]
>
> Jeg drømmer om en som løfter hele MC-en så hjulene er fri, så man kan vaske
> hjulene, skifte dæk, smøre kæde, justere forgaflens lejer, osv.

Nu er det ikke os alle der har et skur som giver associationer til
automobil-værkstedslifte hvorfor så grundig en mekanik er svær at få på
nethinden.
Har du tænkt på at få lavet en mekanikergrav til traktoren istedet??

--
Armand.

Fra : Jens B R

Dato : 26-05-08 08:58