Afgift - Lovforslag L42: 30. Juni er ny an~
Fra : MKS - 74

Dato : 16-05-08 19:40

For mit eget vedkommende ca. 2350 kr i min favør på min seneste
gadecykel, så omend jeg (normalt næsten) betaler min skat med glæde,
skal de nok forsøgsvis hentes hjem.

Links -

<http://bil.di.dk/Branchejura/Nyheder+om+branchejura/Lovforslag+L42+30+juni+er+ny+ansoegningsfrist.htm>

Og

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1748272
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Armand

Dato : 17-05-08 10:00

MKS - 74 skrev:
> For mit eget vedkommende ca. 2350 kr i min favør på min seneste
> gadecykel, så omend jeg (normalt næsten) betaler min skat med glæde,
> skal de nok forsøgsvis hentes hjem.

Ikke helt forstået.
Hvori ligger ændringen? Jeg synes da at proceduren ligner den samme, og
hvis det i grunden stadig er en bilsyns-mand der skal vurdere dens stand
skulle det vel ikke ændre meget udover den forskel en given opfattelse
af brugtværdien på gaden kan afstedkomme :-/

--
Armand.
(med en italiensk eksot på bedding)

Fra : MKS - 74

Dato : 17-05-08 10:31

On Sat, 17 May 2008 10:59:45 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Ikke helt forstået.
>Hvori ligger ændringen?

Det er måske nok også lidt teknisk og kræver en nøjere gennemlæsning
(se links) plus detaljekendskab til de gamle regler - Men essensen er
at skalaknækkene for afgiftsberegningen er ændret fra at være faste
afhængig af årgang, til nu at være flydende afhængig af den
procentsats af nyværdi cyklen vurderes til, det gør en (typisk mindre)
forskel i en række tilfælde.

Da en omberegning under alle omstændigheder er riskofrit (isoleret set
- man kan aldrig komme til at betale mere) kan man bare indsende en
begæring om omberegning, såfremt man ikke helt kan gennemskue det nye
system vs. det gamle....

Fra : m0rt3n

Dato : 17-05-08 11:05

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - man kan aldrig komme til at betale mere) kan man bare indsende en
> begæring om omberegning, såfremt man ikke helt kan gennemskue det nye

Jeg får ca. 4.200 kr. tilbage for min bil. Som jeg har forstået det, er det
kun virksomheder, der skal søge. Private får automatisk en check tilsendt.
-m0rt3n zrx1100

Fra : Armand

Dato : 17-05-08 11:11

m0rt3n skrev:
> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg får ca. 4.200 kr. tilbage for min bil. Som jeg har forstået det, er det
> kun virksomheder, der skal søge. Private får automatisk en check tilsendt.

Øhh - Nu jeg er i gang med bare at spørge istedet for at læse mig til det:
Hvor langt tilbage efterregulerer de (Lyder ikke særligt SKAT i mine
ører at efterregulere automatisk!) ?

--
Armand.

Fra : m0rt3n

Dato : 17-05-08 11:28

> Øhh - Nu jeg er i gang med bare at spørge istedet for at læse mig til det:
> Hvor langt tilbage efterregulerer de (Lyder ikke særligt SKAT i mine ører
> at efterregulere automatisk!) ?

Tilbage til 25. april 2007. Jeg har læst om det på Mustangklubbens webside:
http://www.mustangklubben.dk/forum/vis_opslag.asp?ID=129703&grp=1
-m0rt3n zrx1100

Fra : MKS - 74

Dato : 17-05-08 11:46

On Sat, 17 May 2008 12:05:05 +0200, "m0rt3n"
<jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote:

>Jeg får ca. 4.200 kr. tilbage for min bil. Som jeg har forstået det, er det
>kun virksomheder, der skal søge. Private får automatisk en check tilsendt.

Det har jeg endnu ikke set fra "officielt" hold, men har heller ikke
forespurgt SKAT endnu, sker engang i næste uge - Poster lige hvad de
svarer derefter.

Fra : MKS - 74

Dato : 20-05-08 17:32

On Sat, 17 May 2008 12:46:20 +0200, MKS - 74 <mks74temp@gmail.com>
wrote:

>Det har jeg endnu ikke set fra "officielt" hold, men har heller ikke
>forespurgt SKAT endnu, sker engang i næste uge - Poster lige hvad de
>svarer derefter.

Som sagt så gjort, Morten har ganske ret for SKAT-Odense oplyser, at
de har _pligt_ til at genoptage alle (private)sager fra nævnte periode
af egen drift, og man får således automatisk pengene, dog ikke på en
check, men indsat på NEM-kontoen. Desuden er det måske værd at nævne,
at det drejer sig om _rigtig_ mange sager der kan tage lang tid at
behandle, og er tålmodighed ikke ens stærke side, kan man forsøgsvis
gøre som jeg (da jeg nu alliwl var der), nemlig få behandlet sagen ved
personligt fremmøde - Mit resultat var som forventet, nemlig ca. 2.350
kr retur, ikke helt tosset .

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-05-08 22:28

MKS - 74 wrote:

> [...]
> gøre som jeg (da jeg nu alliwl var der), nemlig få behandlet sagen ved
> personligt fremmøde - Mit resultat var som forventet, nemlig ca. 2.350

Tak for info - nu vil jeg glæde mig til at pengene ruller ind. Jeg har
betalt _alt_ for meget for Anne Mettes NTV iflg. beregneren. Jeg bør dog
nok gøre dem opmærksom på at værdifastsættelsesdatoen var i sidste
regnskabsår (11/1), men betalingen faldt i dette (februar). Hvordan de
har nået frem til at det er afgiftsnytår d. 15/1 er mig en gåde..

--
vh
Torben

Fra : Niels Jørgense

Dato : 20-05-08 22:29

Hej alle, godt indlæg.
Jeg er igang med at finde en cykel i udlandet og forstår ikke rigtig brugen
af den ny afgift regner.
der hvor kæden hopper af er feltet Oprindelig nypris og Handelspris i
Danmark, hvordan jeg finde disse
på en cykel fra 1999?????

På et tidspunkt kunne jeg gå ind og se de vurderinger som Skat havde lavet
på indførte maskiner.
den kan jeg ikke finde mere , er den lukket???

Med venlig hilsen
Niels

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-05-08 22:41

Niels Jørgense wrote:

> der hvor kæden hopper af er feltet Oprindelig nypris og Handelspris i
> Danmark, hvordan jeg finde disse
> på en cykel fra 1999?????

Kig i MC-revyen på biblioteket, spørg i gruppen eller ring til importøren.

http://modep.skat.dk - popup fra skat.dk skal være tilladt i din browser.

--
vh
Torben