Læder tøj eller andet?
Fra : TP

Dato : 16-05-08 14:01

Ja grin bare af mig. Jeg købte mit tøj for 15 år siden sammen med min
første mc, og nu er tøjet ved at være ret slidt. Faktisk så slidt at jeg
for længst har leget læder skrædder og udskiftet lynlåsene. Og lommerne?
ja stoffet er væk der, så det er blot udluftningshuller.
Ok indrømmet, jakken er lidt nyere. Lynlåsen i læderjakken røj på en
tysklandstur, og i marts kører man ikke mange km uden jakke, så den
nuværende er et panik textil køb fra HeinG

Nå, men jeg var så et smut i hamburg og kigge i louis butikken. Ville jo
gerne have sådan en samlet dragt man lige kunne hoppe i, og hidtil har jeg
været fint tilfreds med læder, da jeg synes det giver mere ensartet temp
indeni + jeg ikke skal beslutte mig hver dag om jeg skal have foer ind eller
ud.

Det jeg har nu er et par sorte smæk læderbukser + alm mc jakke. Kan ikke
lynes sammen, men pga "smækket" kommer der ingen vand/luft de forkerte
steder hen. Smækbukser ser dog ikke ud til at være særlig "hot" mere, da
udvalget af disse er tæt på nul.

Nå, fandt en dragt jeg kunne betale. Fik mast mit store korpus derned,
hvilket tog lidt tid, og konstaterede at den rent faktisk godt kunne
indkapsle mine "ekstra kg". Meeen synes den var lovlig besværlig at komme
ind og ud af. Så siger kvinden der hjælper mig at den da ikke er tiltænkt
at man skal have bukser indenunder. Allerhøjst noget langt undertøj.

Armen hey, er jeg den eneste der bruger min mc til daglig og ikke har lyst
til at smide dragten hvorefter mine hvide lange underhyler, model army, er
eneste tilbageværende... altså foran en smart cafe?

Textil havde de ikke noget sammenhængende. Der var dog noget lynlås værk,
men kunne ikke lige umiddelbart gennemskue hvordan det skulle sættes sammen.

Måske skal jeg følge en af de andre tråde og se på hvad bmw laver, omend jeg
vil gætte på at vi er i en rigtig "træls" prisklasse så

Hvad bruger I andre til hverdag?

Mvh TP
R1100RS

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-05-08 15:20

TP wrote:

> Hvad bruger I andre til hverdag?

Jeg skiftede mit 15+ år gamle Jaguar Gloveco sæt ud med Vanucci læder.
Kører "altid" med alm. tøj indenunder (undtagen touring). Det er ikke
helt JG kvalitet, men jeg er fuldt tilfreds. Læderet er god kvalitet,
også så kunne man få det i "sondergrossen".

Jakken er en tidligere udgave af denne :
http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=207032
Buskerne ligner dem her, blot uden kneeslidervelcro :
http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=206048

--
vh
Torben

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 16-05-08 18:06

Torben Scheel skrev:
> Jakken er en tidligere udgave af denne :
> http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=207032
> Buskerne ligner dem her, blot uden kneeslidervelcro :
> http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=206048

Hvorfor skal MC kluns altid være kedligt sort.

Hvorfor ikke noget med nogle farver, så ses man da bedre i trafikken

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=14761&m=full

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-05-08 07:15

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> Hvorfor skal MC kluns altid være kedligt sort.
>
> Hvorfor ikke noget med nogle farver, så ses man da bedre i trafikken
>
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=14761&m=full

Primært fordi sort ikke "stikker ud", uanset hvilken MC man kører på.

--
vh
Torben

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 17-05-08 11:13

Torben Scheel skrev:

> Primært fordi sort ikke "stikker ud", uanset hvilken MC man kører på.

Aargh........er det lidt forfængelighed

Mit "plastik" kluns købte jeg med de farver der var at få den dag
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13285&m=full
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=13286&m=full

og det er da rimeligt neutralt og vil da passe til alle mc`er

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-05-08 12:41

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> Aargh........er det lidt forfængelighed

Ja. Motomod tiden har jeg lagt bag mig. Der er vel også en del
forfængelighed i at køre Duc. Eller ville du have købt den i blå, hvis
det var hvad de havde?

> Mit "plastik" kluns købte jeg med de farver der var at få den dag
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gdk/galallerypicture.asp?id=13285&m=full
> http://www.dkfritidmotorcykel.lerypicture.asp?id=13286&m=full
>
> og det er da rimeligt neutralt og vil da passe til alle mc`er

Ikke min kones NTV :
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=15807&m=full

--
vh
Torben

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 17-05-08 21:09

Torben Scheel skrev:

> Ja. Motomod tiden har jeg lagt bag mig. Der er vel også en del
> forfængelighed i at køre Duc. Eller ville du have købt den i blå, hvis
> [...]

Hvorfor ikke det ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-05-08 21:25

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> Hvorfor ikke det ?

Fordi planeterne ikke er på linie.

--
vh
Torben

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 18-05-08 08:09

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 16:28

On Fri, 16 May 2008 15:00:38 +0200, TP wrote:

> Armen hey, er jeg den eneste der bruger min mc til daglig og ikke har lyst
> til at smide dragten hvorefter mine hvide lange underhyler, model army, er
> eneste tilbageværende... altså foran en smart cafe?

Ikke forstået, hvad er problemet ? Hvis nogen glor, så vask underhylerne
til næste gang.

Orla Pedersen, som udfører omklædningen dagligt.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Christian Mikkelsen

Dato : 16-05-08 16:26

> Textil havde de ikke noget sammenhængende. Der var dog noget lynlås værk,
> men kunne ikke lige umiddelbart gennemskue hvordan det skulle sættes
> sammen.

Det undrer mig de ikke havde sammenhængende textil.. Jeg havde ellers luret
lidt på denne her:

http://www.louis.de/_10b021926662bf7275a4f272bfd5bc6395/index.php?topic=search&searchterm=20870205&cmd.x=11&cmd.y=4

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 16-05-08 09:59

On May 16, 3:00 pm, "TP" <skods...@yahoo.com> wrote:
> Hvad bruger I andre til hverdag?
>
> Mvh TP
> R1100RS

Læder, med bare ben inden under.

Nu ved jeg ikke hvad budgettet er, men http://www.dragtdesigneren.dk/
syer både efter mål og eget design hvis man ønsker det.

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-05-08 10:35

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Nu ved jeg ikke hvad budgettet er, men http://www.dragtdesigneren.dk/
syer både efter mål og eget design hvis man ønsker det.

Da jeg var i Tyskland og snakkede med et par ekspedienter i en mc-tøj-butik
spurgte vi om de kendte til noget som kunne lave dragter på mål, og de sagde
at de eneste de kendte var nogle som fik produceret i Indien (så vidt jeg
ved ligesom Dragtdesigneren), og den måde de garvede læderet på var en
gammeldags måde hvor man brugte unødigt meget kemi-lort, så det kunne give
udslæt og sådan noget ved folk..
Nu har jeg slet ikke hørt nogen tale dårligt om dragtdesignerens tøj, eller
som har fået udslæt af noget af det tøj.. Så det rygte har slet intet på
sig?

Mvh Anders

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 17-05-08 11:10

Anders Houmark skrev:
> [...]
> som har fået udslæt af noget af det tøj.. Så det rygte har slet intet på

Jeg har min dragt lavet i sydtyskland hos
http://www.waco-der-lederschneider.de/
og i mine øjne er det kluns i en meget høj kvalitet
jeg gav ca. 9500 kr.- incl 2 stk. rygskinner

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=14761&m=full
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=14747&m=full

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-05-08 21:35

TP skrev:[zip]

> [...]
>
> Måske skal jeg følge en af de andre tråde og se på hvad bmw laver, omend
> jeg vil gætte på at vi er i en rigtig "træls" prisklasse så

Tja jeg bruger læder og har skifte tøj med/liggende på arbejde, ikke om
jeg vil puttes ned i en læderdragt med jeans og skjorte som undertøj.
Jeg bruger skiundertøj i alle slags vejr under mit læder, i kulden
varmer det, i varmen gør det det muligt at tage læderet af.

Hvis omklædning vurderes aldeles umulig, og læder outfit for langt ved
siden af dresscoden, har jeg en Motomod model rigelig til disse få
nødstilfælde.

Jeg har en todelt som vist på dette billede:
http://www.louis.de/shop/img250/207552_110_06.JPG
og en heldragt vist her:
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1394

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : KentBM

Dato : 16-05-08 21:36

TP skrev:
> [...]
> jeg for længst har leget læder skrædder og udskiftet lynlåsene. Og
> lommerne? ja stoffet er væk der, så det er blot udluftningshuller.
Jeg læste en test af tøj, hvor journalistens gamle læderdragt indgik i
testen. Både syninger og læder var dårligt og ydede ikke meget beskyttelse.
> [...]
> forkerte steder hen. Smækbukser ser dog ikke ud til at være særlig
> "hot" mere, da udvalget af disse er tæt på nul.
Det har været næsten umuligt at finde smækbukser de sidste 5 - 6 år.
Desværre.
> at smide dragten hvorefter mine hvide lange underhyler, model
> army, er eneste tilbageværende... altså foran en smart cafe?
Hvis du kan finde på at bruge forsvarets lange underbukser, så burde du
være ud over det lille problem med at se smart ud.

Tøjet passer altså bedst, hvis det er købt til kun at have det
nødvendigste inden under. Så må man købe en ekstra stor dragt til sidste
på året, hvis det bliver for koldt.

Jeg købte selv et sæt Rukka i en størrelse, så jeg kunne have en ekstra
sweater inden under. Og det var simpelthen for stort til normal brug og
svært at holde varmen i. Ganske som sælgeren havde sagt.

> Textil havde de ikke noget sammenhængende. Der var dog noget lynlås
> værk, men kunne ikke lige umiddelbart gennemskue hvordan det skulle
> sættes sammen.
Alle Rukka jakke og bukser kan lynes sammen med en lynlås i livet. Det
samme gælder vel de fleste andre tekstil mærker.

> Måske skal jeg følge en af de andre tråde og se på hvad bmw laver, omend
> jeg vil gætte på at vi er i en rigtig "træls" prisklasse så
Jeg er altså ikke voldsom begejstret over BMW tøj. Det virker lidt for
fritidbiker-agtigt. Men det er måske fordi jeg kun har kigget hos Jan
Nygård på Englandvej i København. Firmaet har den mærkelige politik, at
de kun tager ganske få ting hjem. Resten kan bestilles mod forudbetaling.

Lidt efter Netto-princippet/gammel østblok forretning. Kun en enkelt
ting af hvert.

> Hvad bruger I andre til hverdag?
Rukka. En sommerdragt og en dragt til brug i Danmark.

--

Kent

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-05-08 20:33

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> writes:

> Rukka. En sommerdragt og en dragt til brug i Danmark.

*lol*
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-05-08 22:23

TP skrev:
> [...]
>
> Måske skal jeg følge en af de andre tråde og se på hvad bmw laver, omend
> jeg vil gætte på at vi er i en rigtig "træls" prisklasse så

Tekstildragt, som jeg er meget tilfreds med.
Jeg har tidligere kørt med læderdragt, men det er sgu noget pangel i
forhold til læder, medmindre du skal køre baneræs - og da jeg går stærkt
ud fra at du er nået ud over den alder, hvor de andre klynere fiser
rundt på baner og leger, kan jeg varmt anbefale tekstildragterne.
Og ja, BMW er dyrt - men du får eddermugme' også nowet godt kluns!

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-05-08 08:35

Aragorn Elessar wrote:
> Jeg har tidligere kørt med læderdragt, men det er sgu noget pangel i
> forhold til læder

http://dk.wikipedia.org/wiki/pangel

404-fejl. Hmmm mon wiki er nede?

/jim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-05-08 16:46

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> http://dk.wikipedia.org/wiki/pangel
>
> 404-fejl. Hmmm mon wiki er nede?

Det er da.wikipedia.org:
<http://da.wikipedia.org/wiki/Pangel>...men artiklen findes ikke
(endnu).

Hvor dælen kommer udtrykket fra? Folk siger åbenbart "jøl og pangel",
når noget er træls, men hvad betyder det?
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S (med slidte fodhvilere efter turen på
jyllandsringen i lørdags & DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-08 17:07

On Mon, 19 May 2008 17:45:57 +0200, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>Det er da.wikipedia.org:

Endnu mere OT, men hvem havde hjerneblødningen hos Wikipedia da de
valgte at det skulle være 'da.'?

ISO 3166 angiver 'DK' som to-bogstavforkortelsen for Danmark.

Fra : H. P. Holm

Dato : 19-05-08 17:26

Jes Vestervang skrev:

> [...]
>
> Hvor dælen kommer udtrykket fra? Folk siger åbenbart "jøl og pangel",
> når noget er træls, men hvad betyder det?

En pøler er en der arbejder hurtigt, men sjusket, og en pangel er en
person der er sjusket i almindelighed. Vendelboer og andre jyder har
brugt ordene, ligesom mosler, kløwning, vims osv.

<http://www.google.dk/search?hl=da&q=pangel+slangordbog&meta=>

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-05-08 07:26

"H. P. Holm" <hp@holm.mail.dk> writes:

> En pøler er en der arbejder hurtigt, men sjusket, og en pangel er en
> person der er sjusket i almindelighed. Vendelboer og andre jyder har
> brugt ordene, ligesom mosler, kløwning, vims osv.

Tak, så blev jeg det klogere
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-06-08 08:50

H. P. Holm skrev:

> [...]
> person der er sjusket i almindelighed. Vendelboer og andre jyder har
> brugt ordene, ligesom mosler, kløwning, vims osv.

De' wa' o'ene.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-06-08 08:52

Aragorn Elessar skrev:
-klip-

> Tekstildragt, som jeg er meget tilfreds med.
> Jeg har tidligere kørt med læderdragt, men det er sgu noget pangel i
> forhold til læder, -kåt-

Det var da noget pløk at skrive! *skrupgriner*
Jeg retter hermed:
"Jeg har tidligere kørt med læderdragt, men det er sgu noget pangel i
forhold til tekstil".
Nå!

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Armand

Dato : 17-05-08 09:33

TP skrev:
> Ja grin bare af mig. Jeg købte mit tøj for 15 år siden sammen med min
> første mc, og nu er tøjet ved at være ret slidt.

Jeg griner ikke, faktisk er jeg lidt benovet over at problemet er slid:
For de fleste er det vel nærmere et størrelsesproblem efter 15 år!

> [...]
> lyst til at smide dragten hvorefter mine hvide lange underhyler, model
> army, er eneste tilbageværende... altså foran en smart cafe?

Underbukser; T-shirt; rygbeskytter og læder på krop; hænder og fødder!
Måske i grunden ud fra at jeg alligevel klæder om på min arbejdsplads og
derfor ikke står i dilemma'et omkring påklædningen ved destinationen;
men jeg er jo heller(?) ikke kontor/butiks -ansat
Ved min fritids-kørsel forbliver bukserne bare på, det kræver blot at
jeg planlægger det hjemmefra med et par seler, hvis der skal vandres
meget rundt i løbet af dagen/turen.
Jeg kommer tilsyneladende ikke så fine steder at bukserne ikke har
kunnet forblive på nogetsteds.

Måske at du efter hele femten år endnu ikke har opnået følelsen af at
din mc-beklædning har uniforms-status og mere er et statement når du
sætter dig på en cafe hhv. generelt er off-bike, end at det er i vejen :-/
Iklædt mit læder føler jeg at jeg tilsyneladende udstråler en
tilnærmelig figur, som folk har let ved at henvende sig til (á omkring
vejret og andet snik-snak ved et ishus eller andre steder iblandt
borgerskabet), hvilket jeg ellers kun nyder når jeg er i arbejdstøjet
(folk og fæ forventer nærmest åben jovial snak fra en smed i
arbejdstøjet, hvorved at man næsten kan tillade sig at sige hvad der
passer en til vidtfremmede

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-05-08 09:52

Armand skrev:

> Underbukser; T-shirt; rygbeskytter og læder på krop; hænder og fødder!
> ........Jeg kommer tilsyneladende ikke så fine steder at bukserne
> ikke har kunnet forblive på nogetsteds.

Lige et alternatv jeg ikke nåede at få med:
Man kunne jo iklæde sig et par boxershorts extravaganza som i modsætning
til et par hvide karlsonger kunne tåle at blive flashet i det offentlige
:-/
F.eks:
<http://i17.ebayimg.com/02/i/000/f0/fb/62ce_1.JPG>

Eller et par af et så dyrt et mærke at omgivelserne end ikke ænser at
man lige har trukket et par læderbukser af :-/

--
Armand.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 17-05-08 10:46

> [...]
>
> Eller et par af et så dyrt et mærke at omgivelserne end ikke ænser at
> man lige har trukket et par læderbukser af :-/

Jeg ville umiddelbart formode at de spraglede boxershorts ville vække
mere opmærksomhed i et smede-omklædningsrum, end et par små-nussede
kalsonger

Skifter du så fra læderbukserne til et gammeldags skødeskind?
Det var jo næsten standard vindbeskyttelse på Nimbus m/sidevogn i midten
af 50´rne.

Michael D
Der lige blev nostalgisk

Fra : Armand

Dato : 17-05-08 14:28

Michael Dahlberg skrev:

> Skifter du så fra læderbukserne til et gammeldags skødeskind?
> Det var jo næsten standard vindbeskyttelse på Nimbus m/sidevogn i midten
> af 50´rne.

Hæ!
Dog ikke; men i grunden burde det vel høre til når jeg, som smed, siger
"fuld læderpåklædning"

--
Armand.

Fra : MotoCoder

Dato : 19-05-08 12:57

On 19 Maj, 18:07, Bt wrote:

> Endnu mere OT, men hvem havde hjerneblødningen hos Wikipedia da de
> valgte at det skulle være 'da.'?
>
> ISO 3166 angiver 'DK' som to-bogstavforkortelsen for Danmark.

Forkortelsen "da" angiver at sproget er "dansk", og har som sådan ikke
andet med Danmark at gøre, end at vi er nogle af de eneste der taler
det :)
Den engelske WikiPedia hedder som bekendt "en", og det står for
engelsk, og har ikke spor med England at gøre.

Men ja - det kan være forvirrende fra tid til anden, især når man ser
andre sprog/lande hvor koden er den samme, f.eks. "de" "no" og ja, nok
mange flere.

/Peter
-det er et skråplan med det her OT emne...

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 19:31

On Mon, 19 May 2008 11:57:24 -0700 (PDT), MotoCoder
<peterlinddk@gmail.com> wrote:

>Forkortelsen "da" angiver at sproget er "dansk", og har som sådan ikke
>andet med Danmark at gøre, end at vi er nogle af de eneste der taler
>det :)

Nuanceforskellen på sprog og land hermed noteret :-/

Så vil jeg blot øffe over valget af den gamle to-bogstavs ISO639-1