Vi lever på kanten
Fra : Jim Andersen

Dato : 14-05-08 08:29

Fra : JimR

Dato : 14-05-08 09:33

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message
> http://ekstrabladet.dk/biler/article1006468.ece

Jeg er tilbøjelig til at give den første kommentator ret: Hvad skulle vi
gøre uden EB's virkelig dybdegående journalistik!

JimR
NTV - triller mellem rækkerne men ikke med 180 i nødsporet...

Fra : Ole

Dato : 14-05-08 16:32

JimR wrote:
> [...]
>
> JimR
> NTV - triller mellem rækkerne men ikke med 180 i nødsporet...

Jep, vi er udsat folkefærd, når jeg har prøvet køre med 180 op gennem
rækkerne (det var nu i nødsporet i artiklen), så har de fordømte
billister /aldrig/ flyttet sig for mig og min Guzzi med sidevogn,
magen til egoisme.. fniss

Guzzilla nu uden sidevogn!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : TP

Dato : 14-05-08 19:28

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/biler/article1006468.ece

Ak ja de statistikker. Har i klikket på listen 2001-2007.
Der er tre grunde til dødsulykker : Promille, Solo og høj hastighed

Når man så kommer med 60 i en 80 zone og en pensionist kører ud foran en...
synes ikke den falder ret godt i nogle af de kategorier, og mig bekendt er
rigtigt mange uheld vigepligtsulykker...

flot eb, endnu engang bekræfter I jeres seriøsitet!

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-05-08 19:50

TP skrev:

> [...]
> en... synes ikke den falder ret godt i nogle af de kategorier, og mig
> bekendt er rigtigt mange uheld vigepligtsulykker...

Jammen 60 km/t er da også en hastighed... af en slags
.... så den falder ind under "hastighed" .. og "sprit" (der var nok noget
i tanken!!), og ingen passager det giver "Solo"

og lidt alvorligt
....Den form for "oplysning" fremmer ikke nogen form for konstruktiv
indsats mod dødsfald i trafikken. Denne måde at udøve den "4.statsmagt"
på som vi ser et eksempel (typisk eksempel må jeg sige)på her, er
direkte en trussel mod demokratiet. (i lighed med andre useriøse mediers
- TV, Radio, eller aviser - lemfeldige omgang med statisitk og fakta,
for at tilfredsstille egen forestilling om at have "kant")

--
Dun@nt -der græder over frihedens og demokratiets derute i DK.
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 14-05-08 12:54

Nu der er gang i statistikkerne, så ser det faktisk ud til at EB
lytter hvis vi kommer med noget dokumentation:

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=10060.0

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-05-08 20:13

Brian Lund Larsen skrev:
> Nu der er gang i statistikkerne, så ser det faktisk ud til at EB
> lytter hvis vi kommer med noget dokumentation:
>
> http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=10060.0
HA!

Så bare vi laver det arbejde journalisten er ansat til så vil han gerne
sætte det i sin lorta avis - det er fan'me til at brække sig over!

--
Dun@nt

Fra : N/A

Dato : 14-05-08 20:13

Fra : TWL

Dato : 14-05-08 20:14

Jim Andersen wrote:
> http://ekstrabladet.dk/biler/article1006468.ece

Den delvise liste som EB henviser til er faktisk også bragt i hel format
i DMC bladet fra April.

I samme blad er der også en statistik for antal dræbte pr 1000 mc'ere :

1977 : 1,75
2006 : 0,18

Så dette sakset fra EB's artikel er jo ikke ret korrekt

'Men hvor antallet af trafikulykker generelt er faldende over hele
linjen, trækker motorcyklerne nu statistikken i den gale retning. '

mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 07:42

"TWL" <tw-lichtFJERN@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1977 : 1,75
> 2006 : 0,18
>
> Så dette sakset fra EB's artikel er jo ikke ret korrekt

Nej, så her er hele statistiken fra DMC bladet, det giver jo et billede, der
fortæller meget mere.
http://www.discteknik.dk/mcstatistik.htm

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 14-05-08 14:26

On May 14, 9:13 pm, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> [...]
>
> Så bare vi laver det arbejde journalisten er ansat til så vil han gerne
> sætte det i sin lorta avis - det er fan'me til at brække sig over!

Nu har jeg arbejdet på en avis, så jeg forventer da ikke andet :)

--
// brian - SV1000S K6 - lidt endnu.