Erfaringer med Honda ST 1100 Pan ?
Fra : H&M

Dato : 11-05-08 10:42

Hejsa NG

Jeg er ved at købe en ST 1100 Pan fra 1995 med 50000 km. U/ABS

Umiddelbart har jeg checket for følgende.

Mislyde motor = Intet
Slup i kardan = Intet
Bremser = perfekt og ingen kanter på skiver.
Gearkasse som varm kniv i smør.
Ingen vibrationer, afbalancering af hjul = perfekt.
Metal dele ikke anløbet overhovet = ingen salt kørsel, har kigget ned til
ud-manifold ser bare fint ud.
Bund af motor helt tør...
Dæk er næsten nye.
Gummi på fodviler/pedaler ikke meget slidt, har set meget værre tilfælde...

Hvad skal jeg yderligere kigge efter, hvor slemt må udstødningen under motor
være rustramt ?
Og hvad er prisen for evt. udskiftning, eller kan den reppes. ?

Alle tips/råd modtages med tak.

Fra : Rene´

Dato : 11-05-08 04:57

On 11 Maj, 11:42, "H&M" wrote:
> Alle tips/råd modtages med tak.

- Vær opmærksom på rystelser i styret.:
Slip styret under kørsel, begynder den at ryste kan det være fordækket
eller defekt forgaffel.
- Check for tæring i bagsvingeren, især på undersiden og mod dækket.
- Motoren har tandrem, så check at den er skiftet som den skal.

Fra : H&M

Dato : 11-05-08 12:08

[...]

Tak for tips, det skal lige checkes.

Tandrem, hvad er skifte intervallerne ?
Den har gået 50000 nu, og er jo fra 95'

Fra : Jan

Dato : 11-05-08 12:33

"H&M" <mosvad@slettesmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Check for tæring i bagsvingeren, især på undersiden og mod dækket.
> - Motoren har tandrem, så check at den er skiftet som den skal.

Honda skriver 150000 km eller 10 år første gang , der efter for hver 100000
km eller 10 år .

Fra : Richard

Dato : 11-05-08 13:18

H&M wrote:

> Tandrem, hvad er skifte intervallerne ?
> Den har gået 50000 nu, og er jo fra 95'

Svaret har andre givet, men flere vedr. service finder du svar på hos:
http://kleinjung.de/techdata/
og måske også på honda.de under Motorräder - Service & Mehr

Hvor meget skal du bløde for sådan en? - med TCS&ABS, eller?

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Rene´

Dato : 11-05-08 05:35

On 11 Maj, 13:07, "H&M" wrote:

> Tandrem, hvad er skifte intervallerne ?
> Den har gået 50000 nu, og er jo fra 95'

Jeg kender desværre ikke til intervallerne og heller ikke til
maskinen. Jeg har en kammerat, som lige har købt en ST1100 og han fik
at vide, at han skulle kigge efter de ting jeg skrev. Men jeg ved at
han ringede til Holtug mc:
http://www.holtugmc.dk/ , for at høre nærmere om skifteintervallerne
for tandremmen. Kan desværre ikke huske hvad han fik at vide.

Fra : Hans/NTV

Dato : 19-05-08 03:03

Svar på dine spørgsmål samt en hel del anden information finder du på:
http://www.stklub.dk/
dels under Link dels under Debatsiden.
Rigtig god fornøjelse - købte selv en for et par år siden - fin
maskine

hVh
Hans/NTV