|
| Hvilken MC, ZZR600, CBR600 eller CBR1000 Fra : Bob James |
Dato : 07-05-08 20:30 |
|
Hej.
Jeg har besluttet mig for at købe en MC, men er i tvivl om hvad jeg skal gå
efter.
Jeg vil hovedsageligt bruge den til at "mærke friheden". Men det er heller
ikke utænkeligt den vil blive brugt en del til transport til/fra arbejde (90
km hver vej (40 km motorvej)).
Min stil er mere til det "behagelige" end til ræs.
Jeg er 1.83 høj, og vejer 80 kg.
Jeg har kig på følgende modeller, alle fra ca. 95':
Honda CBR600F
Honda CBR1000F
Kawa ZZR600
Alle vurderer jeg at kunne få med rimelig kilometerstand inden prisklassen
60-70.000
Hvilke af de nævnte modeller ville I anbefale, og er der nogle jeg har
glemt?
Ser frem til at høre fra jer.
Mvh.
Thomas
| |
Jesper G (07-05-2008)
| Kommentar Fra : Jesper G |
Dato : 07-05-08 21:07 |
|
Bob James wrote:
> Hej.
>
> Jeg har besluttet mig for at købe en MC, men er i tvivl om hvad jeg skal gå
> efter.
>
> Jeg vil hovedsageligt bruge den til at "mærke friheden". Men det er heller
> ikke utænkeligt den vil blive brugt en del til transport til/fra arbejde (90
> km hver vej (40 km motorvej)).
>
> Min stil er mere til det "behagelige" end til ræs.
> Jeg er 1.83 høj, og vejer 80 kg.
>
> Jeg har kig på følgende modeller, alle fra ca. 95':
> Honda CBR600F
> Honda CBR1000F
> Kawa ZZR600
>
> Alle vurderer jeg at kunne få med rimelig kilometerstand inden prisklassen
> 60-70.000
>
> Hvilke af de nævnte modeller ville I anbefale, og er der nogle jeg har
> glemt?
>
> Ser frem til at høre fra jer.
>
> Mvh.
>
>
> Thomas
>
>
Hej
Jeg har selv en ZZR600 som jeg er glad for (hvis det ikke lige var fordi
den er strandet på værksted på ubestemt tid fordi Falck ikke havde
spændt den ordenlig fast og den væltede på ladet og flækkede kåben.)
Jeg kan fint anbefale Kawaen. Både passager og fører sidder rigtigt
behageligt og jeg har da også planlagt at skulle på ferie på den,
når/hvis den kommer tilbage fra værksted. Du skal dog sørge for at få
E-modellen (ZX600E) og ikke den ældre D-model (ZX600D?), da motoren er
lidt forbedret i E-versionen. De skifter omkring år 93 eller 94.
Mvh Jesper G
| |
Martin Guld Thomsen (08-05-2008)
| Kommentar Fra : Martin Guld Thomsen |
Dato : 08-05-08 00:09 |
|
> Jeg har kig på følgende modeller, alle fra ca. 95':
> Honda CBR600F
> Honda CBR1000F
> Kawa ZZR600
>
> Alle vurderer jeg at kunne få med rimelig kilometerstand inden prisklassen
> 60-70.000
Jeg synes ikke at de tre ovenstående MC er fra samme katagori.
Honda CBR600F er fra sportsklassen
Kawa ZZR600 er en sportstouring maskine
Honda CBR1000F er en ren touring cykel.
Så det kommer lidt an på hvad du vægter højest.
Honda CBR 600F skifter i årgang 1995 til F3 udgaven, og er sportsmc uden de
helt store svagheder, selvom man sidder fornuftig på den til touring til og
fra arbejde er den stadig langt fra ligeså komfortabel f.eks. Kawa ZZR600,
det dog sjældent et problem ved turer under 1½ time. God affjedring og
robust motor årgangen taget i betragtning.
Kawa ZZR600 skifter i 1993 til E-modellen, som har en helt anden motor end
den forrige D-model, specs. er dog forholdvist ens med 100hk og max. 14000
rpm, E-modellen har dog 10-15km/t mer på toppen pga. RAM-air, man sidder
meget godt på ZZR ved motorvejs hastigheder på 130-180km/t og er godt
skærmet af kåben, samme hastigheder er i længden er trættende på f.eks. en
CBR600F. ZZR600 er reelt en sportsmc fra begyndelsen af 90'erne og kan
simpelthen ikke konkurrere med en CBR600 F3 på de præmisser og jeg mener
brugtpriserne er alt alt for høje på modellen specielt jo nyere de er, jeg
ville ikke smide over 50.000kr efter en årgang 95...
Jeg har begrænset kendskab til Honda CBR1000F, men mener den er udenfor
katagori i forhold til de 2 andre, stor og tung som den er.
Hvis det er muligt at skrabe 80.000kr ville jeg kigge på en CBR600 F4 fra
1999-2000, opdateret på stort set alle fronter i forhold til en F3, og
simpelthen en fantastisk MC, meget sporty uden at være ubehagelig til
touring som nogle af de nyere 600'er. De ekstra penge du lægger ud ved
anskaffelsen vil du sikkert kunne få hjem igen når den sælges igen.
Ellers er en Yamaha YZF 600R Thundercat også en god MC, med en rimeligt
komfortabel sidestilling og stadig sporty, kan klart anbefales over en
ZZR600, simpelthen en mere moderne opbygning.
Det samme kan siges om Kawasaki's egen zx6r fra 95 og fremad.
Jeg vil ikke anbefale Suzuki GSX 600R, når du nævner du også vil bruge den
til touring.
Mvh.
Martin Guld Thomsen
| |
Armand (08-05-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-05-08 23:16 |
|
Bob James skrev:
>
> Jeg har besluttet mig for at købe en MC, men er i tvivl om hvad jeg skal gå
> efter.
>
> Jeg vil hovedsageligt bruge den til at "mærke friheden". Men det er heller
> ikke utænkeligt den vil blive brugt en del til transport til/fra arbejde (90
> km hver vej (40 km motorvej)).
> Min stil er mere til det "behagelige" end til ræs.
> Jeg er 1.83 høj, og vejer 80 kg.
> Jeg har kig på følgende modeller, alle fra ca. 95':
> Honda CBR600F
> Honda CBR1000F
> Kawa ZZR600
>
Har du brug for at spørge, er 1000'eren for stor og tung :-|
Af de resterende er ZZR den mindst sportsligste (á siddestilling),
hvilket kommer din højde til gode!
--
Armand.
| |
Jesper.Scheel.Bech@g~ (09-05-2008)
| Kommentar Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~ |
Dato : 09-05-08 12:45 |
|
On May 7, 9:30 pm, "Bob James" <bobjames...@hotmail.com> wrote:
> Hej.
>
> Jeg har besluttet mig for at købe en MC, men er i tvivl om hvad jeg skal gå
> efter.
>
> Jeg vil hovedsageligt bruge den til at "mærke friheden". Men det er heller
> ikke utænkeligt den vil blive brugt en del til transport til/fra arbejde (90
> km hver vej (40 km motorvej)).
>
> Min stil er mere til det "behagelige" end til ræs.
> Jeg er 1.83 høj, og vejer 80 kg.
>
> Jeg har kig på følgende modeller, alle fra ca. 95':
> Honda CBR600F
> Honda CBR1000F
> Kawa ZZR600
>
> Alle vurderer jeg at kunne få med rimelig kilometerstand inden prisklassen
> 60-70.000
>
> Hvilke af de nævnte modeller ville I anbefale, og er der nogle jeg har
> glemt?
>
> Ser frem til at høre fra jer.
>
> Mvh.
>
> Thomas
Er 187cm og sidder super godt på en CBR 600 F3. F2'eren skulle tilbyde
samme gode komfort. 1000'eren er godt nok en stor/tung maskine - lidt
uden for kategori ift de to 600'ere.
/Jesper
CBR 600 F3 ´98
| |
|
|