Motorolie?
Fra : BigDaddy

Dato : 06-05-08 12:34

Hvilken motorolie er bedst?

Mineralsk eller syntetisk?

Jeg har kørt den til med mineralsk olie og forventer nu at skifte til
fuldsyntetisk. Kan man bruge samme olie som til biler. f.eks 5w/40 Helix
Ultra

Ellers nogle fif om olie?

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-08 12:50

> Jeg har kørt den til med mineralsk olie og forventer nu at skifte til
> fuldsyntetisk. Kan man bruge samme olie som til biler. f.eks 5w/40 Helix
> Ultra

Ganske kort: Har den koblingen i oliebad ? Hvis ikke så er en bilolie fin.
Har den koblinge i oliebad så bør olien ikke have friktionsnedsættende
additiver og være MASO godkendt

> Ellers nogle fif om olie?

Kender du groups.google.com - olie er ofte debateret herinde ...
Og lidt godnatlæsning: http://micapeak.com/info/oiled.html

Fra : Anders Majland

Dato : 06-05-08 13:06

> additiver og være MASO godkendt

JASO ikke maso

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-08 16:06

On Tue, 6 May 2008 13:33:43 +0200, BigDaddy wrote:

> Ellers nogle fif om olie?

http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 06-05-08 21:34

meddelelse news:1g4g99zhw0s9d.1emts4nskaop2.dlg@40tude.net...

> http://motorcycleinfo.calsci.com/Oils1.html
>
> --

Det er ellers den jeg plejer at anbefale!

Men så er der også denne !

(Start på side 17, alt inden det sted er markedsføring af samme
publikation.)
http://www.trustmymechanic.com/motor-oil-bible.pdf

http://www.sportrider.com/tech/146_0308_oil/index.html
http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.html

Hvis man stadig vil vide mere, så er der jo altid oliefirmaernes
hjemmesider.

Michael D

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 06-05-08 20:41