Speedokabel, XJ900 - hvilken retning?
Fra : Finn og Angela

Dato : 06-05-08 11:32

I min forårsklargøring og indhøstning af erfaringer er jeg nået til, at det
er godt at notere sig, i hvilken retning speedokablet er monteret - samt
hvor den mikrolille skive i den ene ende sidder....(og ikke tabe den i et
asfalteret skur...).

Hvad jeg ved:

Inderkablet har et påloddet "stop" i den ene af de firkantede ender.

Yderkablet har i den ende, hvor der er ekstra kabelstrømpe (går 4/5 af
længden op mod den anden ende) en lidt større fordybning i metalenden - 12mm
mod 8mm i den anden ende.

Tvivl:

1: I hvilken retning skal yderkablet monteres; Ekstra-strømpe/dybere
recess-ende mod speedo eller forhjul?

2: Inderkabel - ende med "stop" mod forhjul eller speedo?

3: Den lille skive - mener at kunne huske, at den sidder nede i fordybningen
mellem yderkabel og inderkabel"stop" ?

På forhånd tak - får jeg hjælp til dette skal jeg notere mig det og aldrig
spørge mere (om lige præcis det her emne

Finn