Bridgestone BT-016 dæk..... Anmelde
Fra : Ninja Rider

Dato : 05-05-08 21:13

Hejsa

Det er efterhånden et par år siden jeg har skrevet her inde, men nu var
der en oplevelse jeg ville dele med jer....

Min "gamle(97)" GSX-R600 skulle have skiftet de gamle elefant dæk
ud(Metzler). Så tænkte jeg, nu skal den sQ have nogle ordenlige. Valget
faldt på de nye BT-016 dæk. Det skal lige siges til elefant dækkenes
forsvar at de var kørt helt døde, så der kun var det sorte af gummiet
til fældes med nye dæk....

Jeg fik Monteret dem nede ved Rydbergs mc lørdag morgen. Det største
problem var, ikke at give dem fuld rulde med det samme. :)
Men efter en 30-40km hvor de gradvist blev testet i sving, synes jeg de
skulle "kruttes af"...
Jeg fandt nogle af de bedste sving i området og så fik den ellers hvad
den kunne slæbe i de lave gear...

Nydelsen af nye dæk der bare bider er Extrem! Styrevilligheden, svarede
stortset til at få Øhlins affjedring på mc'en.. Den lå pludselig super
godt i svingene, helt stabil, og selv med fuld rulde ud af svingene,
kunne gixxeren ikke få dem til at slippe grebet i vejen, så jeg måtte
slække gassen for at få greb igen.
Man gribes pludselig af en indre klukken af fryd, når man ræser rundt, i
et sving, og asfalten er stortset lige under en. Fryden bliver støre
endnu, når den får fuld rulle på vej ud af svinget, og dyret bare bliver
skudt afsted, som den var i en katapult... ;) Det eneste jeg savner er
at den havde lidt mere power så den kunne rykke på rullen, på vej ud af
svinget.... (Ups. .. Det er kun på bane man køre sådan.... eller? :) )

Det er det første sæt dæk, jeg har kunne få lavet fnuller på siderne,
efter de første 150km, kun på landevej. :P

Det er godtnok de bedste dæk jeg nogensinde har prøvet. Jeg ville ønske
jeg havde dem på min ZX-636R dengang jeg havde den.

Alt i alt, efter de første 500km er det nok det bedste jeg har gjort for
nogle af mine mc'er..... Det føles som om den er blevet 5år nyere...

Kan varmt anbefales...

--
Mvh Emil Gundersen
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-05-08 21:45

> [...]
>
> Alt i alt, efter de første 500km er det nok det bedste jeg har gjort for
> nogle af mine mc'er..... Det føles som om den er blevet 5år nyere...

Tillykke med din "nye motorcykel"

ScooterBo

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-05-08 07:38

> Alt i alt, efter de første 500km er det nok det bedste jeg har gjort for
> nogle af mine mc'er..... Det føles som om den er blevet 5år nyere...
>
> Kan varmt anbefales...

lyder som da jeg skiftede de Brigdestone BT020 på min FZ6 til Pilot Power,
hold da op den var sjov!
Men BT16 får også ok kritik:
http://fpn.dk/motor/mc/article1331180.ece

Nu er det så lige om PS er upartiske....
Jeg har fået BT21 på min Kawa, nu må vi se om det er hjulpet siden BT20.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11