/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
At finde den rigtige cykel, hvilken er min~
Fra : LasseNC


Dato : 05-05-08 04:53

Hej gruppe!

Jeg har de sidste par år haft et par forskellige motorcykler, men jeg
tror ikke helt jeg har fundet en cykel jeg kan holde ud i laengere
tid.

Er meget til gamle/klassiske motorcykler, de interesserer mig.

Har haft en Honda CB500K3 og har nu en AJS Model 18 samt en MZ301.

Selvom jeg er vild med de klassiske tror jeg ikke helt de er noget for
mig. Presser cyklerne meget og koere dem hårdt. Derfor er
koereegenskaber top prioritet, mere det end rå motor kraft.

Er tit ude og koere med nogle af de store drenge hvor jeg har MZ'en
med, og har ingen problemer med at foelge med, men den bliver også
koert hårdt og presset. Koereegenskaberne på den er lidt ustabile
under pres. Det skal også vaere noget der kan klare lange straek. Ikke
så meget komfortmaessigt, mere mekanisk.

Pris er selvfoelgelig også noget der skal tages i betragtning.

Af en eller anden grund tiltaler en klassisk BMW R model mig, helst en
GS.

Ellers har jeg kikket på en Honda VFR 400. Omkring 50 heste vil vaere
fint for mig, men gerne mere.

Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
4 takt er ligemeget.

Hold jer ikke tilbage selvom prisen måske er lidt hoej, så foreslå dem
alligevel, priserne (Irland) herovre er noget anderledes.

Mvh. Lasse

 
 
Torben Scheel (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 12:08

LasseNC wrote:

> Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
> gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
> 4 takt er ligemeget.
>
FJ1100 med FZR1000 Genesis hjul, FJ1200 gaffel og R1 bremser. Det virker
for mig : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1538

--
vh
Torben

Ole (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 05-05-08 17:29

Torben Scheel wrote:
> LasseNC wrote:
>
>> Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
>> gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
>> 4 takt er ligemeget.
>>
> FJ1100 med FZR1000 Genesis hjul, FJ1200 gaffel og R1 bremser. Det virker
> for mig : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1538
>

FJ1100, klassisk my ass.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Jens Meldgaard (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Jens Meldgaard


Dato : 05-05-08 19:07


"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
news:481f35e0$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Torben Scheel wrote:
>> LasseNC wrote:
>>
>>> Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
>>> gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
>>> 4 takt er ligemeget.
>>>
>> FJ1100 med FZR1000 Genesis hjul, FJ1200 gaffel og R1 bremser. Det virker
>> for mig : http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1538
>>
>
> FJ1100, klassisk my ass.

Den er vel lige så klassisk som:
[Ellers har jeg kikket på en Honda VFR 400. Omkring 50 heste vil vaere
fint for mig, men gerne mere.]

mvh Jens
Sydals


>
> Ole Mogensen



Torben Scheel (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 20:27

Ole wrote:

>
> FJ1100, klassisk my ass.
>
> Ole Mogensen

Det bliver den. I modsætning til din røv

--
vh
Torben

Ole (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 07-05-08 06:22

Torben Scheel wrote:
> Ole wrote:
>
>>
>> FJ1100, klassisk my ass.
>>
>> Ole Mogensen
>
> Det bliver den. I modsætning til din røv
>

"Bliver", min røv er klassisk nu

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Rene Joergensen (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 07-05-08 06:49

Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:

> "Bliver", min røv er klassisk nu

Gammel er ikke det samme klassisk

--
-René


Michael Dahlberg (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 07-05-08 08:43


"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse
news:slrng22hdj.h5m.nospam@pluto.bananas.dk...
> Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:
>
>> "Bliver", min røv er klassisk nu
>
> Gammel er ikke det samme klassisk
>
> --
Næ, men mange steder, hvor klassisk begrebet anvendes, kræves det at
genstanden er i original stand! Jeg ved ikke med Oles røv, men Torbens
Yamaha er ikke original, og derfor ikke klassisk, i den forstand!
,o)

Michael D



Torben Scheel (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-05-08 08:59

Michael Dahlberg wrote:
> "Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrng22hdj.h5m.nospam@pluto.bananas.dk...
>> Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:
>>
>>> "Bliver", min røv er klassisk nu
>> Gammel er ikke det samme klassisk
>>
> Næ, men mange steder, hvor klassisk begrebet anvendes, kræves det at
> genstanden er i original stand! Jeg ved ikke med Oles røv, men Torbens
> Yamaha er ikke original, og derfor ikke klassisk, i den forstand!
> ,o)
>
Nu véd jeg jo ikke om der er Botox involveret i Ole's tilfælde, men
klassisk opfatter jeg til dels som bevaringsværdigt.

Tilbage til subject hvor første indlæg indeholdt :
"Selvom jeg er vild med de klassiske tror jeg ikke helt de er noget for
mig. Presser cyklerne meget og koere dem hårdt. Derfor er
koereegenskaber top prioritet, mere det end rå motor kraft."

og

"Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
4 takt er ligemeget."

I den kontekst fastholder jeg mit forslag. Ligeså oplagt kunne være en
original VFR750 - især det med "gode køreegenskaber" og "lange stræk"
taler imod de rigtige klassikere. "Klassiker" er jo også nedtonet i
Lasses ønskeliste.

--
vh
Torben

Michael Dahlberg (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 07-05-08 10:08


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48216135$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Dahlberg wrote:
>> "Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse
>> news:slrng22hdj.h5m.nospam@pluto.bananas.dk...
>>> Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:
>>>
>>>> "Bliver", min røv er klassisk nu
>>> Gammel er ikke det samme klassisk
>>>
>> Næ, men mange steder, hvor klassisk begrebet anvendes, kræves det at
>> genstanden er i original stand! Jeg ved ikke med Oles røv, men
>> Torbens Yamaha er ikke original, og derfor ikke klassisk, i den
>> forstand!
>> ,o)
>>
> Nu véd jeg jo ikke om der er Botox involveret i Ole's tilfælde, men
> klassisk opfatter jeg til dels som bevaringsværdigt.
>
> Tilbage til subject hvor første indlæg indeholdt :
> "Selvom jeg er vild med de klassiske tror jeg ikke helt de er noget
> for
> mig. Presser cyklerne meget og koere dem hårdt. Derfor er
> koereegenskaber top prioritet, mere det end rå motor kraft."
>
> og
>
> "Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode
> koereegenskaber,
> gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
> 4 takt er ligemeget."
>
> I den kontekst fastholder jeg mit forslag. Ligeså oplagt kunne være en
> original VFR750 - især det med "gode køreegenskaber" og "lange stræk"
> taler imod de rigtige klassikere. "Klassiker" er jo også nedtonet i
> Lasses ønskeliste.
>
> --
Nu var mit svar til René mere ment som en kommentar til sammenligningen
"klassisk" om Oles røv og din MC, end en kommentar til dit forslag,
eller en kritik af dit helt sikkert fine køretøj.

Og så påvirker det mig jo nok, at jeg selv holder at klassiske
motorcykler, måde efter den definition jeg gav, og efter det jeg
personligt opfatter som klassisk, nemlig "Klassisk design".
Sidstnævnte har overhovedet intet med objektiv kvalitet at gøre, men er
en kvalitet for mig personligt; En motorcykel skal (stadig i mine øjne)
ligne en motorcykel. En tank, gerne dråbeformet, der virkelig er en
tank, og ikke bare en skal/ et skjold, hvor tanken plejer at være. Et
stel, gerne rørstel, der ligner en "ramme" (Vincent HDR udgør en meget
kompetent undtagelse). En Motor, der er såvel synlig som tilgængelig (i
det mindste tilsyneladende tilgængelig). En forlygte, der drejer med,
når forhjulet drejer.
Helst europæisk, men der findes dog glimrende enkeltprodukter fra andre
verdensdele

Tag dette med det gode humør, og i den ånd det er afsendt, og ikke som
en kritik af hvad du / I kører på.
Vi har ikke alle sammen samme kvalitets-kriterier!
Jeg har også været nødt til at indgå kompromisser! (Ingen kick-starter)

Michael D
Der synes at motorcykler er blevet grimmere og grimmere de sidste par
årtier!
;-(



Torben Scheel (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-05-08 10:43

Michael Dahlberg wrote:

> Nu var mit svar til René mere ment som en kommentar til sammenligningen
> "klassisk" om Oles røv og din MC, end en kommentar til dit forslag,
> eller en kritik af dit helt sikkert fine køretøj.
>

I know.

> Og så påvirker det mig jo nok, at jeg selv holder at klassiske
> motorcykler, måde efter den definition jeg gav, og efter det jeg
> personligt opfatter som klassisk, nemlig "Klassisk design".
> Sidstnævnte har overhovedet intet med objektiv kvalitet at gøre, men er
> en kvalitet for mig personligt; En motorcykel skal (stadig i mine øjne)
> ligne en motorcykel. En tank, gerne dråbeformet, der virkelig er en
> tank, og ikke bare en skal/ et skjold, hvor tanken plejer at være. Et
> stel, gerne rørstel, der ligner en "ramme" (Vincent HDR udgør en meget
> kompetent undtagelse). En Motor, der er såvel synlig som tilgængelig (i
> det mindste tilsyneladende tilgængelig). En forlygte, der drejer med,
> når forhjulet drejer.
> Helst europæisk, men der findes dog glimrende enkeltprodukter fra andre
> verdensdele

Jeg nyder da også en tur på egeskov, men glæder mig i mit stille sind
over at jeg ikke skal trækkes med en "klassiker" til det daglige brug.
Jeg er endnu ikke nået til en alder hvor samlermanien er stærk nok til
at starte eget museum.

> Tag dette med det gode humør, og i den ånd det er afsendt, og ikke som
> en kritik af hvad du / I kører på.

Hvis mit indlæg kunne opfattes som om jeg følte mig stødt, har jeg glemt
et par smileys. Sorry.

> Vi har ikke alle sammen samme kvalitets-kriterier!
> Jeg har også været nødt til at indgå kompromisser! (Ingen kick-starter)
>
> Michael D
> Der synes at motorcykler er blevet grimmere og grimmere de sidste par
> årtier!
> ;-(

--
vh
Torben - der synes at det bliver problematisk når man opfatter cykler på
20år+ som "for moderne"

Michael Dahlberg (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 07-05-08 13:25


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:482179b5$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Michael Dahlberg wrote:
>
>> Nu var mit svar til René mere ment som en kommentar til
>> sammenligningen "klassisk" om Oles røv og din MC, end en kommentar
>> til dit forslag, eller en kritik af dit helt sikkert fine køretøj.
>>
>
> I know.
>
>> Og så påvirker det mig jo nok, at jeg selv holder at klassiske
>> motorcykler, måde efter den definition jeg gav, og efter det jeg
>> personligt opfatter som klassisk, nemlig "Klassisk design".
>> Sidstnævnte har overhovedet intet med objektiv kvalitet at gøre, men
>> er en kvalitet for mig personligt; En motorcykel skal (stadig i mine
>> øjne) ligne en motorcykel. En tank, gerne dråbeformet, der virkelig
>> er en tank, og ikke bare en skal/ et skjold, hvor tanken plejer at
>> være. Et stel, gerne rørstel, der ligner en "ramme" (Vincent HDR
>> udgør en meget kompetent undtagelse). En Motor, der er såvel synlig
>> som tilgængelig (i det mindste tilsyneladende tilgængelig). En
>> forlygte, der drejer med, når forhjulet drejer.
>> Helst europæisk, men der findes dog glimrende enkeltprodukter fra
>> andre verdensdele
>
> Jeg nyder da også en tur på egeskov, men glæder mig i mit stille sind
> over at jeg ikke skal trækkes med en "klassiker" til det daglige brug.
> Jeg er endnu ikke nået til en alder hvor samlermanien er stærk nok til
> at starte eget museum.
>
>> Tag dette med det gode humør, og i den ånd det er afsendt, og ikke
>> som en kritik af hvad du / I kører på.
>
> Hvis mit indlæg kunne opfattes som om jeg følte mig stødt, har jeg
> glemt et par smileys. Sorry.
>
>> Vi har ikke alle sammen samme kvalitets-kriterier!
>> Jeg har også været nødt til at indgå kompromisser! (Ingen
>> kick-starter)
>>
>> Michael D
>> Der synes at motorcykler er blevet grimmere og grimmere de sidste par
>> årtier!
>> ;-(
>
> --
> vh
> Torben - der synes at det bliver problematisk når man opfatter cykler
> på 20år+ som "for moderne"

Enig!
Jeg opfatter dem heller ikke som moderne, men jeg kan bedre lide deres
udseende! .o)
Og jeg ville næppe selv have en ældre MC, der skulle bruges til kørsel
dagligt 365 dage om året.

Michael D




Anders Majland (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 07-05-08 14:01

> Og jeg ville næppe selv have en ældre MC, der skulle bruges til kørsel
> dagligt 365 dage om året.

Jeg ville til gengæld ikke byde en ny de driftsbetingelser - ahs til
gensalgsværdien. Motorcykler der ikke kører vinterkørsel og ellers bliver
passet holder prisen uhyggeligt godt i danmark - men det gælder ikke hvis
man kører vinterkørsel.

Jeg har i nogle år haft en 1988'er som helårscykel - dvs den kører mest om
vinteren da jeg de sidste år har haft en 1993'er som sommercykel.

88'eren runder snart de 20år og ca samtidigt 100.000km - men det er kun de
sidste 65000km der er på samme motor ...

Så snart man kører hele året er det ligemeget om den er 5år eller 15år til
at begynde med - Det danske vejr er også hårdt ved 2 hjulere

/A



Michael Dahlberg (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 08-05-08 08:15


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4821a810$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Og jeg ville næppe selv have en ældre MC, der skulle bruges til
>> kørsel dagligt 365 dage om året.
>
> Jeg ville til gengæld ikke byde en ny de driftsbetingelser - ahs til
> gensalgsværdien. Motorcykler der ikke kører vinterkørsel og ellers
> bliver passet holder prisen uhyggeligt godt i danmark - men det gælder
> ikke hvis man kører vinterkørsel.
>
> Jeg har i nogle år haft en 1988'er som helårscykel - dvs den kører
> mest om vinteren da jeg de sidste år har haft en 1993'er som
> sommercykel.
>
> 88'eren runder snart de 20år og ca samtidigt 100.000km - men det er
> kun de sidste 65000km der er på samme motor ...
>
> Så snart man kører hele året er det ligemeget om den er 5år eller 15år
> til at begynde med - Det danske vejr er også hårdt ved 2 hjulere
>

Nej, derfor vil jeg heller ikke (kun) have en ældre til helårsbrug, men
min udmærkede ældre tysker til sommmerbrug, og F.eks en ældre østtysker
til vinter.
Min bemærkning gik egentlig ikke på at have en cykel, men jeg kan godt
forstå din fortolkning. .-)

Michael D



Anders Majland (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 08-05-08 12:58

>>> Og jeg ville næppe selv have en ældre MC, der skulle bruges til kørsel
>>> dagligt 365 dage om året.
...

> Min bemærkning gik egentlig ikke på at have en cykel, men jeg kan godt
> forstå din fortolkning. .-)

Det er jeg meget enig - Kører på man (indsæt selv) "gammelt lort" /
klassiskere / godt tilkørte mc'er så skal man helst have mere end en hvid de
skal klare det daglige transportbehov. Også derfor min "sommercykel" kom
for tidligt ud af vinterhiet. Vejret var jo fint midt i februar... Og så
begyndte jeg at renovere på den anden ... => salt på sommercyklen



Michael Dahlberg (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 08-05-08 13:43


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:4822eabb$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Og jeg ville næppe selv have en ældre MC, der skulle bruges til
>>>> kørsel dagligt 365 dage om året.
> ..
>
>> Min bemærkning gik egentlig ikke på at have en cykel, men jeg kan
>> godt forstå din fortolkning. .-)
>
> Det er jeg meget enig - Kører på man (indsæt selv) "gammelt lort" /
> klassiskere / godt tilkørte mc'er så skal man helst have mere end en
> hvid de skal klare det daglige transportbehov. Også derfor min
> "sommercykel" kom for tidligt ud af vinterhiet. Vejret var jo fint
> midt i februar... Og så begyndte jeg at renovere på den anden ... =>
> salt på sommercyklen
>

Øv

Michael D



Anders Majland (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 08-05-08 17:32

>> Og så begyndte jeg at renovere på den anden ... => salt på sommercyklen
>
> Øv

Nu er det helsdigvis ikke en "showcykel" som jeg forsøger at holde pletfri
.... Men nu havde jeg jo den anden til vintersølet (og mudder)


Ole (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 08-05-08 16:00

Torben Scheel wrote:
> Michael Dahlberg wrote:
>> "Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse
>> news:slrng22hdj.h5m.nospam@pluto.bananas.dk...
>>> Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote:
>>>
>>>> "Bliver", min røv er klassisk nu
>>> Gammel er ikke det samme klassisk
>>>
>> Næ, men mange steder, hvor klassisk begrebet anvendes, kræves det at
>> genstanden er i original stand! Jeg ved ikke med Oles røv, men Torbens
>> Yamaha er ikke original, og derfor ikke klassisk, i den forstand!
>> ,o)
>>
> Nu véd jeg jo ikke om der er Botox involveret i Ole's tilfælde, men
> klassisk opfatter jeg til dels som bevaringsværdigt.

NO Botox, men er opgraderet med lidt titan.... faste baller

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Torben Scheel (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-05-08 07:13

Ole wrote:
>
> NO Botox, men er opgraderet med lidt titan.... faste baller
>
Titanium :
Farve: hvid
Vægtfylde:
4.507 g/cm³

Siger du at du er tung i ræven? jo - det lyder præcis som en Guzzi :D

--
vh
Torben - der mødte en fin "sports"guzzi i Lynge i går. Dog ikke klassisk
- kromen var ikke skallet af udstødningen (=uoriginal)

Ole (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 09-05-08 14:03

Torben Scheel wrote:
> Ole wrote:
>>
>> NO Botox, men er opgraderet med lidt titan.... faste baller
>>
> Titanium :
> Farve: hvid
> Vægtfylde:
> 4.507 g/cm³
>
> Siger du at du er tung i ræven? jo - det lyder præcis som en Guzzi :D
>

Min guzzi er ikke tung i røven, hun har bare et lavt tyngdepunkt!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Torben Scheel (07-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 07-05-08 07:09

Ole wrote:

>
> "Bliver", min røv er klassisk nu
>
Som en Guzzi? *brrr*

--
vh
Torben

Ole (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 08-05-08 06:24

Torben Scheel wrote:
> Ole wrote:
>
>>
>> "Bliver", min røv er klassisk nu
>>
> Som en Guzzi? *brrr*
>

Begge er klassiske

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

LasseNC (05-05-2008)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 05-05-08 05:25

On May 5, 12:08 pm, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> LasseNC wrote:
> > Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
> > gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
> > 4 takt er ligemeget.
>
> FJ1100 med FZR1000 Genesis hjul, FJ1200 gaffel og R1 bremser. Det virker
> for mig :http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1538:-)
>
> --
> vh
> Torben

Kender ikke så meget til dem, men tror forsikringen vil blive for dyr
for mig på sådan en der, iht. motorstoerrelse osv.

Torben Scheel (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 13:05

LasseNC wrote:
>
> Kender ikke så meget til dem, men tror forsikringen vil blive for dyr
> for mig på sådan en der, iht. motorstoerrelse osv.

Jeg giver ca. 1500 DKR årligt for ansvar. Kasko skal koste knap 4000,-

--
vh
Torben

Michael Dahlberg (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-05-08 13:13


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:481ef7d8$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> LasseNC wrote:
>>
>> Kender ikke så meget til dem, men tror forsikringen vil blive for dyr
>> for mig på sådan en der, iht. motorstoerrelse osv.
>
> Jeg giver ca. 1500 DKR årligt for ansvar. Kasko skal koste knap 4000,-
>
Prøv at læse første indlæg igen.
Din forsikring her, og hans i Irland er måske ikke sammenlignelige!


Michael D



Torben Scheel (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 13:35

Michael Dahlberg wrote:
>>
> Prøv at læse første indlæg igen.

Der hvor der står at forslag der sprænger budgettet er velkomne?

> Din forsikring her, og hans i Irland er måske ikke sammenlignelige!
>
>
Det hævder jeg heller ikke - men mit eksempel viser klart at en så
aldersstegen sportstouringmaskine ikke skræmmer selskaberne i samme grad
som en R6. De øvrige af Lasses ønsker er opfyldt (til en vis grad) af
den bundsolide maskine (når motoren er blevet en 1200, eller gerkassen
er fixet )

--
vh
Torben

N/A (05-05-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-05-08 13:05



PMH (05-05-2008)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 05-05-08 13:40


"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e21782c3-46f3-4789-95f5-a0cfcacd20a0@s50g2000hsb.googlegroups.com...


>Hold jer ikke tilbage selvom prisen måske er lidt hoej, så foreslå dem
>alligevel, priserne (Irland) herovre er noget anderledes.

>Mvh. Lasse

Noget ældre Triumph eller Norton er vel nærliggende på
dine breddegrader..

Begge er jo klassikere, og begge bør kunne leve op til dine krav.


PMH



LasseNC (05-05-2008)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 05-05-08 06:47

On May 5, 1:40 pm, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:
> "LasseNC" <lass...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:e21782c3-46f3-4789-95f5-a0cfcacd20a0@s50g2000hsb.googlegroups.com...
>
> >Hold jer ikke tilbage selvom prisen måske er lidt hoej, så foreslå dem
> >alligevel, priserne (Irland) herovre er noget anderledes.
> >Mvh. Lasse
>
> Noget ældre Triumph eller Norton er vel nærliggende på
> dine breddegrader..
>
> Begge er jo klassikere, og begge bør kunne leve op til dine krav.
>
> PMH

Er også efter en Triumph, men det skal vaere for at erstatte AJS'en,
vil stadig gerne have noget mere moderne oven i hatten.

PMH (05-05-2008)
Kommentar
Fra : PMH


Dato : 05-05-08 14:48


"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:f16621b5-2e22-47d9-b5eb-06da8dd760f2@a1g2000hsb.googlegroups.com...


>Er også efter en Triumph, men det skal vaere for at erstatte AJS'en,
>vil stadig gerne have noget mere moderne oven i hatten.

Hvad med Triumph Thruxton..??
Ny cykel, men stadig "klassisk"
Så slår du to fluer med et smæk..
http://www.thesurf.us/images/thruxton.jpg

Herhjemme koster den ca. 150.000,- fra ny, så den
må du kunne købe for mindre.

Jeg har en kammerat som købte en ny sidste år, og det
er bare en fin cykel.
Den har de fine og moderne køreegenskaber, men ligner
stadig en klassiker.
Og lyden er jo et kapitel for sig selv..


PMH



Ukendt (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-08 16:34


"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:e21782c3-46f3-4789-95f5-a0cfcacd20a0@s50g2000hsb.googlegroups.com...
Hej gruppe!

Af en eller anden grund tiltaler en klassisk BMW R model mig, helst en
GS

----------------------------------


Jamen hvorfor så ikke hoppe på såån en ! ?, hvad holder dig tilbage
for at prøve noget der tiltaler dig




--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
89' Honda XBR 500 S
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Ole (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 05-05-08 17:41

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> "LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:e21782c3-46f3-4789-95f5-a0cfcacd20a0@s50g2000hsb.googlegroups.com...
> Hej gruppe!
>
> Af en eller anden grund tiltaler en klassisk BMW R model mig, helst en
> GS
>
> ----------------------------------
>
>
> Jamen hvorfor så ikke hoppe på såån en ! ?, hvad holder dig tilbage
> for at prøve noget der tiltaler dig
>
>
>
>

Den har hængepatter....

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Ole (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Ole


Dato : 05-05-08 17:36

LasseNC wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg har de sidste par år haft et par forskellige motorcykler, men jeg
> tror ikke helt jeg har fundet en cykel jeg kan holde ud i laengere
> tid.
>
> Er meget til gamle/klassiske motorcykler, de interesserer mig.
>
> Har haft en Honda CB500K3 og har nu en AJS Model 18 samt en MZ301.
>
> Selvom jeg er vild med de klassiske tror jeg ikke helt de er noget for
> mig. Presser cyklerne meget og koere dem hårdt. Derfor er
> koereegenskaber top prioritet, mere det end rå motor kraft.
>
> Er tit ude og koere med nogle af de store drenge hvor jeg har MZ'en
> med, og har ingen problemer med at foelge med, men den bliver også
> koert hårdt og presset. Koereegenskaberne på den er lidt ustabile
> under pres. Det skal også vaere noget der kan klare lange straek. Ikke
> så meget komfortmaessigt, mere mekanisk.
>
> Pris er selvfoelgelig også noget der skal tages i betragtning.
>
> Af en eller anden grund tiltaler en klassisk BMW R model mig, helst en
> GS.
>
> Ellers har jeg kikket på en Honda VFR 400. Omkring 50 heste vil vaere
> fint for mig, men gerne mere.
>
> Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
> gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
> 4 takt er ligemeget.
>
> Hold jer ikke tilbage selvom prisen måske er lidt hoej, så foreslå dem
> alligevel, priserne (Irland) herovre er noget anderledes.
>
> Mvh. Lasse

Klassisk, hvis det skal være en Japser, een velholdt CB750, det
er f.... en klassiker.

Ellers kan jeg selvfølgelig anbefale en Guzzi, en 850 T3 California
som først blev lave til det Amerikanske politi, senere kunne vi også
købe den i en civil udgave, 850 ccm, 70 heste eller der omkring, det
er kanont let at finde stumper.

Nåå ja, det er sådan een jeg har..


Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Brian Lund Larsen (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 05-05-08 12:29

On May 5, 12:53 pm, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:

> Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
> gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
> 4 takt er ligemeget.
>

Hvad med:

Honda GB 500
Honda RVF400


LasseNC (06-05-2008)
Kommentar
Fra : LasseNC


Dato : 06-05-08 05:46

On May 5, 7:29 pm, Brian Lund Larsen <brian.lund.lar...@gmail.com>
wrote:
> On May 5, 12:53 pm, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
>
> > Har i nogle forslag til sådan en maskine? Altså, gode koereegenskaber,
> > gerne lidt klassisk, i stand til at kunne klare lange straek. 2 eller
> > 4 takt er ligemeget.
>
> Hvad med:
>
> Honda GB 500
> Honda RVF400

Go' ide, de er bare ikke til at finde herovre, har kikket langt efter
den GB500 tidligere, den er lækker

Hekto (06-05-2008)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 06-05-08 20:58

On Mon, 05 May 2008 03:53:27 -0700, LasseNC wrote:


> Selvom jeg er vild med de klassiske tror jeg ikke helt de er noget for
> mig. Presser cyklerne meget og koere dem hårdt. Derfor er
> koereegenskaber top prioritet, mere det end rå motor kraft.



En ældre Ducati Pantah eller en 600-750-900SS? Cagiva Elefant er også en
mulighed hvis ikke den kan blive høj nok.

Cyklerne har ihvertfald de egenskaber du efterlyser, men til gengæld fra
så meget andet ældre isenkram kan de tåle at få bank og der er rigeligt
med reservedele at få.

--
/Hekto - Ducati Pantah 600SL - Cagiva Elefant 650 - Ducati 900SSie

H. P. Holm (06-05-2008)
Kommentar
Fra : H. P. Holm


Dato : 06-05-08 23:09

LasseNC skrev:
> Hej gruppe!
>
> Jeg har de sidste par år haft et par forskellige motorcykler, men jeg
> tror ikke helt jeg har fundet en cykel jeg kan holde ud i laengere
> tid.
>
> Er meget til gamle/klassiske motorcykler, de interesserer mig.
>
> Har haft en Honda CB500K3 og har nu en AJS Model 18 samt en MZ301.
>
> Selvom jeg er vild med de klassiske tror jeg ikke helt de er noget for
> mig. Presser cyklerne meget og koere dem hårdt. Derfor er
> koereegenskaber top prioritet, mere det end rå motor kraft.

Prøv en Kawasaki ER6 - klassisk parallel-twin med moderne teknik der
kan tåle at blive brugt og gode køreegenskaber. At nogen så vil hævde
at den er temmelig grim nøgen er en mindre biting!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste