/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Benzinfast?
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 11:18

Efter at have omlakeret tanken laver den samme nummer som sidst -
benzinen opløser grunderen omkring tankdækslet (der ikke har verdens
mest tætte gummipakning), og får lakken til at boble op. Bud på en
forsegling ønskes - jeg lurer på om epoxy kan holde - enten polyester
eller "rigtig" epoxy uden opløsningsmidler. Jeg ved bare ikke om lakken
kan tåle det.

Tanken er lakeret med alm. spraygrunder, metallic basefarve uden hærder,
og 2 gange klarlak med hærder.

Det grimme område er heldigvis under tankdækslet (indtil videre), så
farven spiller ikke den store rolle. Gummipakningen skal naturligvis fornys.

--
vh
Torben

 
 
Ib Jakobsen (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 05-05-08 18:33

Torben Scheel skrev:
> Efter at have omlakeret tanken laver den samme nummer som sidst -
> benzinen opløser grunderen omkring tankdækslet (der ikke har verdens
> mest tætte gummipakning), og får lakken til at boble op. Bud på en
> forsegling ønskes - jeg lurer på om epoxy kan holde - enten polyester
> eller "rigtig" epoxy uden opløsningsmidler. Jeg ved bare ikke om lakken
> kan tåle det.
>
> Tanken er lakeret med alm. spraygrunder, metallic basefarve uden hærder,
> og 2 gange klarlak med hærder.


Og det er lige her det går galt. De to enkomponent lakker kan ikke tåle
mosten. Men det ved du allerede. Undlad at male "helt frem til fronten".
Altså slut med enkomponent lidt fra der vhvor der er risiko for at der
kan komme forbindelse til benzinen. Og brug så tokomponent, som så
lapper godt hen over den enkomponente. Slib om nødvendigt en smal
overgang. Og alligevel kan det være svært at få til at holde, for det
kræver et godt tykt lag. Og så skal det have et godt knald varme. Men
jeg plejer at forhindre at det koger op ved at lave en forsegling der
går fra der hvor benzinen svulper og lidt hen over klarlakken med KREEM
tanktætner. Den er hvid og kan laves under dækslet. Lidt bøvlet at
forklare, men jeg tror du ved hvad jeg mener.





--
MVH

Ib Jakobsen

Torben Scheel (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-05-08 20:48

Ib Jakobsen wrote:

>
> Og det er lige her det går galt. De to enkomponent lakker kan ikke tåle
> mosten. Men det ved du allerede. Undlad at male "helt frem til fronten".
> Altså slut med enkomponent lidt fra der vhvor der er risiko for at der
> kan komme forbindelse til benzinen. Og brug så tokomponent, som så
> lapper godt hen over den enkomponente. Slib om nødvendigt en smal
> overgang. Og alligevel kan det være svært at få til at holde, for det
> kræver et godt tykt lag. Og så skal det have et godt knald varme. Men
> jeg plejer at forhindre at det koger op ved at lave en forsegling der
> går fra der hvor benzinen svulper og lidt hen over klarlakken med KREEM
> tanktætner. Den er hvid og kan laves under dækslet. Lidt bøvlet at
> forklare, men jeg tror du ved hvad jeg mener.
>

Tak for tips! Jeg mener at være nogenlunde med

--
vh
Torben

Asbjørn (05-05-2008)
Kommentar
Fra : Asbjørn


Dato : 05-05-08 14:55

On 5 Maj, 21:47, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Ib Jakobsen wrote:
>
> > Og det er lige her det går galt. De to enkomponent lakker kan ikke tåle
> > mosten. Men det ved du allerede. Undlad at male "helt frem til fronten".
> >  Altså slut med enkomponent lidt fra der vhvor der er risiko for at der
> > kan komme forbindelse til benzinen. Og brug så tokomponent, som så
> > lapper godt hen over den enkomponente. Slib om nødvendigt en smal
> > overgang. Og alligevel kan det være svært at få til at holde, for det
> > kræver et godt tykt lag. Og så skal det have et godt knald varme. Men
> > jeg plejer at forhindre at det koger op ved at lave en forsegling der
> > går fra der hvor benzinen svulper og lidt hen over klarlakken med KREEM
> > tanktætner. Den er hvid og kan laves under dækslet. Lidt bøvlet at
> > forklare, men jeg tror du ved hvad jeg mener.
>
> Tak for tips! Jeg mener at være nogenlunde med
>
> --
> vh
> Torben

Jeg fik tætnet min tank midlertidigt med kontaktlim (ja, bare klap Jer
på lårene af grin, men det holdt til 1500-2000 km indtil sommervarmen
slog igennem).

Hullet sidder i bunden af min tank (<1 mm^2) og epoxy-blanding (grunder
+hærder) - det hærder sådan set fint nok, men bliver åbenbart oplæst
af benzinen.

Er der nogle der ved, hvor man kan købe KREEM henne - er klar på at
splejse, hvis der er andre, der alligevel kun skal bruges en brøkdel
af en flaske/beholder!

Mvh. Asbjørn
CB450S


Anders Majland (06-05-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 06-05-08 10:57

> Er der nogle der ved, hvor man kan købe KREEM henne - er klar på at
> splejse, hvis der er andre, der alligevel kun skal bruges en brøkdel
> af en flaske/beholder!

Et tilsvarende produkt ?
http://www.veteranimporten.dk/show.php?from=19&load=19&lang=1&selected=tc


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408524
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste