Bluetooth heasdset i Schubert Concept?
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-05-08 19:29

Halløj på gruppen:

Har besluttet mig for at skulle prøve at kunne høre GPSén, snakke med
koneriet (og hvis det går helt vildt til snakke mobilos)

Det kan de der bluetooth ting ordne - som blandt andet louis´ MIDLAND
Bluetooth Intercom og Cardo Scala Rider der følger med TomTomén, men
der er noget fiffel med dem når man har en Concept hjelm. Blandt andet
skal man på grund af klappen have en længere mik-arm.

Er der nogen af jer der har erfaringer med andre produkter der bliver
smækket på uden bøvl på en Concept? Det ville være fint.

Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 04-05-08 20:45

On 04 May 2008 18:28:47 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> [...]
>
> Er der nogen af jer der har erfaringer med andre produkter der bliver
> smækket på uden bøvl på en Concept? Det ville være fint.

Jeg bruger Interphone Cellular Line, som jeg er godt tilfreds med.

Jørgen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-05-08 21:40

Jørgen Peter Nielsen skrev den 04 maj 2008 i

klip

> Jeg bruger Interphone Cellular Line, som jeg er godt tilfreds med.

Yeps, har set den - og omtalen er i top, men det er prisen også,
derfor er den ikke umiddelbart med i overvejelserne :-/

Fra : fn

Dato : 04-05-08 21:50

On 2008-05-04 22:39:38 +0200, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> said:

> Jørgen Peter Nielsen skrev den 04 maj 2008 i
> klip

> Yeps, har set den - og omtalen er i top, men det er prisen også, derfor
> er den ikke umiddelbart med i overvejelserne :-/

ikke altid, langtfra, men nogle gange, dvs tit, så oplever jeg en
sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-05-08 21:55

fn skrev den 04 maj 2008 i

klip

> ikke altid, langtfra, men nogle gange, dvs tit, så oplever jeg en
> sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Jeg ved det
Dog satser jeg på at det er en af de gadgets der produceres af
konkurenter til det halve eller mindre, bare de virker.... og det er
der noget der tyder på.

Fra : KK

Dato : 05-05-08 07:51

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen af jer der har erfaringer med andre produkter der bliver
> smækket på uden bøvl på en Concept? Det ville være fint.

Køre selv med "Cardo Scala Rider FM"
(http://www.pixmania.com/dk/dk/596659/art/cardo/bluetooth-motorcykel-kit.html)
monteret på en Carberg Justissimo klaphjælm
Det er IKKE til Intercom men til brug sammen med GPS og Mobiltelefon + den
har en FM mono Radio.
Lydkvalitet i højtalere er fin og klar. Mic er blevet monteret op langs den
ene kind og lyd er efter udsagn fra samtale partnere meget fint og klar uden
baggrundsstøj af betydning. Har haft den kørende med radio tændt i 10 timer
konstant før den begyndte at melde lav batteri
Jeg selv er meget tilfreds med enheden.

Mvh. Knud

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-05-08 09:22

KK skrev den 05 maj 2008 i

klip

> Køre selv med "Cardo Scala Rider FM"
> (http://www.pixmania.com/dk/dk/596659/art/cardo/bluetooth-motorcyke
> l-kit.html) monteret på en Carberg Justissimo klaphjælm

klip

Tak for svar - monteringen gav ingen problemer i forhold til at
mikarmen er lidt for kort på grund af monteringsmulighed på
klaphjelmen?

Fra : KK

Dato : 08-05-08 11:03

> [...]
>
> Tak for svar - monteringen gav ingen problemer i forhold til at
> mikarmen er lidt for kort på grund af monteringsmulighed på

Nej,
Mic. er placeret til siden og ikke foran munden. og virker fint.
Et par hurtige billeder her http://s294.photobucket.com/albums/mm100/knknu/

--
Mvh. Knud

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-05-08 17:30

KK skrev den 08 maj 2008 i
klip
> Nej,
> Mic. er placeret til siden og ikke foran munden. og virker fint.
> Et par hurtige billeder her
> http://s294.photobucket.com/albums/mm100/knknu/

Ok. Tak for info og billeder, det var yderst hjælpsomt.