Ny "brugt" hjelm fra Hein-Gericke i Flensb~
Fra : PMH

Dato : 03-05-08 18:20

Hej

Jeg har købt en Schubert S1 hjelm hos Hein-Gericke i
Flensburg. De havde den ikke på lageret, så den skulle
"flyves" op fra Hamburg, og derefter sendes til mig, så
jeg modtog den med posten i fredags.

Jeg vil sige at jeg forventede at modtage en spritny hjelm,
og ikke en demo/prøve hjelm.
Men efter at have fjernet diverse hår fra inderhjelmen, og
vasket de værste fluer af udvendig, så kunne jeg godt leve
med det..

Idag var jeg så på en prøvetur med hjelmen, og bemærkede
at det var ligesom om der var lidt vindstøj i højre side af
hjelmen, men ikke i venstre side. Venstre side virkede også
som om den sad lidt strammere end i højre side.
Vil ellers sige at den at meget støjsvag..

Da jeg så kom hjem, undersøgte jeg hvorfor den ligesom ikke
passede helt perfekt i højre side.
Jeg kunne se at inderbeklædningen sad helt skævt i højre side,
og rettede det derfor lidt til.
Så kom der noget til syne under beklædningen, og jeg blev
sgu lidt overrasket over hvad det var..

Det var en form for ring som sad under beklædningen i højre side,
og er lave af noget tråd agtig noget, som er lappet sammen
med tape.!!

Så er det jeg tænker, gad nok vide om den hjelm har kørt mere
end blot prøveture...
Den var godt nok i en Schubert kasse, men der var ingen manual
i kassen..
Så jeg må hellere ringe til dem mandag, og bede om en forklaring.

Jeg har taget et par billeder af den "ring" der dukkede op, så hvis
nogen kan sige mig hvad det er, eller hvad det skal gøre godt for,
så er jeg nysgerrig efter at høre det..

http://img91.imageshack.us/img91/4282/ok1customqx1.jpg

På dette billede kan I få et indtryk af størrelsen.
http://img91.imageshack.us/img91/7179/okcustomex3.jpg

Mvh
PMH

Fra : Armand

Dato : 03-05-08 22:45

PMH skrev:
> [...]
> i kassen..
> Så jeg må hellere ringe til dem mandag, og bede om en forklaring.

Kør nu derned istedet og få en snak med Karla. Hun er, som du sikkert
allerede hár oplevet, ganske fornuftig at handle med!

--
Armand.
(der aprospos har handlet IXS-hjelm til en af familiens unger idag til

Fra : PMH

Dato : 04-05-08 08:52

> Kør nu derned istedet og få en snak med Karla. Hun er, som du sikkert
> allerede hár oplevet, ganske fornuftig at handle med!
>
> --
> Armand.

Ja hun er ganske fornuftig at handle med, og jeg er slet ikke sikker
på at hun har set hjelmen udpakket, da den jo som sagt kom fra en
Hamburg afd.

Men jeg har 220 km til Flensborg, og det er en lidt lang tur for at
få en snak med hende..

PMH

Fra : Armand

Dato : 04-05-08 09:23

PMH skrev:

> [...]
> Hamburg afd.
>
> Men jeg har 220 km til Flensborg, og det er en lidt lang tur for at

Der er da ingen der sagde at du skulle køre i bil!

--
Armand.

Fra : PMH

Dato : 04-05-08 10:56

> Der er da ingen der sagde at du skulle køre i bil!
>
> --
> Armand.

Ja det ville være en fin tur på Fazer'en.
Men så får hun jo en endnu mere brugt hjelm når
jeg ankommer..

Problemet er også, at hun ikke har S1 i min str. og farve
længere, og der kun var een tilbage i koncernen, og det
var den jeg fik fra Hamburg.
Alternativt kunne være at bytte til en S1 Pro.

En anden ting som tyder på at hjelmen har været brugt mere
end til demo, er at den virker større end den str. 56-57 jeg
prøvede hos en forhandler herhjemme.
Den jeg prøvede kunne jeg næsten ikke klemme ned over
hovedet, men fik at vide at den nok skulle give sig så den passede.
Den jeg nu har fået, er en del nemmere at få på hovedet, og det
vil den jo være hvis den har været brugt, og dermed har givet sig lidt.

Hjelmen bliver selvfølgelig ikke ringere af at have været brugt til demo
eller lign., men betaler man fuld pris, ja så forventer man sgu osse en
ny og ubrugt hjelm.
Man forventer trods alt ikke at finde en ring af tråd og tape bag
beklædningen, og en manual burde man også kunne forvente..

PMH

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 04-05-08 15:52

On Sun, 4 May 2008 11:56:19 +0200, "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:

>og en manual burde man også kunne forvente..

Hvis manualen er et praktisk problem (og ikke bare skuffede
forventninger), kan den hentes hos Schuberth som PDF.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-08 19:26

On Sat, 3 May 2008 19:19:56 +0200, PMH wrote:

> Det var en form for ring som sad under beklædningen i højre side,
> og er lave af noget tråd agtig noget, som er lappet sammen
> med tape.!!

Den tilhører ihvertfald ikke hjælmen. :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-3-08

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 04-05-08 19:24

PMH skrev:
> [...]
> Men efter at have fjernet diverse hår fra inderhjelmen, og
> vasket de værste fluer af udvendig, så kunne jeg godt leve

Hvis det var mig var den hjelm røget retur, jeg skal ikke have en hjelm
som har været anvendt til Demo og alt muligt andet.

Hvis de har lovet dig en ny hjelm, er det sgu useriøst at modtager en
som er "brugt".

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : HC

Dato : 05-05-08 11:00

PMH wrote:

> http://img91.imageshack.us/img91/4282/ok1customqx1.jpg
> http://img91.imageshack.us/img91/7179/okcustomex3.jpg

Det kunne måske være en alarmspole i en mindre fiks udgave.

HC

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : PMH

Dato : 05-05-08 12:42

"HC" <hc@saustrup.net> skrev i en meddelelse

> Det kunne måske være en alarmspole i en mindre fiks udgave.
>
> HC

Det lyder faktisk som et rigtig godt bud..

PMH

Fra : PMH

Dato : 05-05-08 12:54

Jeg har idag snakket med Karla, og som jeg anede så har
hun ikke pakket hjelmen, men blot sendt den videre til mig
i bedste tro på at alt var ok, og at Hamburg afd. sendte en
ny ubrugt hjelm.

Så der var slet ingen diskution overhovedet, jeg skulle bare
sende hjelmen tilbage til hende, på deres regning, så ville hun
sende en ny til mig, og retunere den "brugte" til Hamburg afd.

Men istedet aftalte vi, at jeg kommer ned og bytter når hun
får den nye hjem.

Og jeg skulle endelig tage "ringen" med, den skulle de også
have tilbage i Hamburg..

Så alt ialt gik det hele jo godt..

PMH

Fra : Anders Majland

Dato : 05-05-08 15:25

> Og jeg skulle endelig tage "ringen" med, den skulle de også
> have tilbage i Hamburg..
>
> Så alt ialt gik det hele jo godt..

Husk at spørge til hvad ringen er for en fisk ....

/A

Fra : EK

Dato : 05-05-08 19:51

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sende hjelmen tilbage til hende, på deres regning, så ville hun
> sende en ny til mig, og retunere den "brugte" til Hamburg afd.

KLIP
> Så alt ialt gik det hele jo godt..
>

> PMH
Ja, der kan man bare se. Jeg ville også være blevet særdeles overrasket,
hvis ikke det var det svar, du ville få. Der er absolut ikke noget useriøst
arbejde fra Karla.
At en smutter kan forekomme er jo næsten ikke til at forhindre, men jeg har
endnu ikke hørt nogen klage over den service, man får hos den forhandler.
Man kan jo også forvente en vis forståelse for de forskellige
problemstillinger, når hun nu selv kører mc ( det gør det øvrige personale
iøvrigt også).
mvh
Erik