Er klarlak på ny MC en god ide?
Fra : BigDaddy

Dato : 02-05-08 10:27

Vil høre Jer om dette er en god ide for at beskytte stafferingerne på
tanken mv ?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-05-08 11:45

BigDaddy skrev:
> Vil høre Jer om dette er en god ide for at beskytte stafferingerne på
> tanken mv ?

Det vil aldrig være skade til at give en _ny_ MC en god tyk* ekstra gang
klarlak.
Især Suzuki har sparet på lakken, men har læst at Honda (kun UK?)har
fået samme idé...

* tyk = flere lag

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-05-08 12:04

BigDaddy wrote:
> Vil høre Jer om dette er en god ide for at beskytte stafferingerne på
> tanken mv ?

Ja, hvis stafferingerne kan tåle det. Klarlakken beskytter mod solens
blegning og holder kanterne på plads. Men hvis staffeingen giver sig med
årene, så skaller lakken af, og det bliver et større projekt at
reparere. Min VF750S skallede på den blå stribe :
http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=9378&m=full

Min FJ1100 har jeg givet klarlak over foliestafferingerne (den grå
stribe er lak) : http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=17181&m=full

--
vh
Torben

Fra : Esben

Dato : 02-05-08 14:28

hej
jeg har arbejdet på et honda værksted og jeg kan godt fortælle at de
nye hondaer er syndsygt tynde i lakken.. hvis vi lavede fedtfingre på
dem blev vi nødt til at pudse med vat da en alm klud lavede ridser..

Fra : Armand

Dato : 02-05-08 21:43

Esben skrev:
> [...]
> nye hondaer er syndsygt tynde i lakken.. hvis vi lavede fedtfingre på
> dem blev vi nødt til at pudse med vat da en alm klud lavede ridser..

Dét har vel ikke noget med tykkelsen, men nærmere overfladen (á
hærdningen) at gøre :-/

--
Armand.

Fra : Anders Eg Larsen

Dato : 03-05-08 18:35

Jamen klart !
Selvfølgelig skal der klar lak over stafferingerne. Ikke alene beskytter
lakken "klistermærkerne" men selve grundlakken får også en meget flottere
glans og dybere kulør.
Men find en lak i ordentlig kvalitet - gav sidste år en gang klar Motip på
tank og sidedæksler. Den er nu begyndt at krakelere. Den hærder åbenbart så
hårdt op, at den ikke kan tåle vibrationerne !
Så problemet er vel at finde en flot lak der forbliver lidt elastisk og
samtidig er modstandsdygtig over for benzin.

Mvh
Anders Eg Larsen
SR-500

Fra : Moller

Dato : 03-05-08 19:18

BigDaddy wrote:

> Vil høre Jer om dette er en god ide for at beskytte stafferingerne på
> tanken mv ?

Kun hvis det er en billig cykle der ik har fået det fra start af, eller
hvis det er en Harley... men der skal du også tilsvejse ekstra beslag over
det hele for den ik taber alle børene beslag den første uge du køre på den.

---
VH
Moller