Schuberth R1, film indvendigt på visir
Fra : M.L.

Dato : 02-05-08 02:44

Hej NG,

Jeg var ude og køre i regnvejret i går (mere af nød end af lyst), og
da min hjelm var tør, var en slags film på indersiden af visiret
begyndt at skalle af. Jeg kan ikke helt lure om det er noget
beskyttelsesfilm jeg bare ikke har taget af før ibrugtagningen, men
jeg tvivler, for der hvor det (endnu) ikke er faldet af, sidder det
ret godt fast. Er det noget af anti-fog halløjet der er ved at forlade
skuden? Det kan da næsten ikke passe at det ikke kan tåle at blive
vådt?!

Andre med lignende erfaringer?

mvh M.L.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 09:52

"M.L." <morten.langer@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du har desværre ret, det er anti-fog filmen der ikke kan tåle vand
Jeg ved ikke om man kan få en ny film eller det hedder et nyt visir.
Men der må være andre der kan svare på det, jeg ville også gerne høre.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 02-05-08 10:12

On Fri, 2 May 2008 10:51:35 +0200, "Flemming Disc"
<discnabeladiscteknik.dk> wrote:

>Du har desværre ret, det er anti-fog filmen der ikke kan tåle vand
>Jeg ved ikke om man kan få en ny film eller det hedder et nyt visir.
>Men der må være andre der kan svare på det, jeg ville også gerne høre.

Schuberth havde en periode med problemer i produktionen, og ombyttede
mit visir gratis.

Kontakt forhandleren, eller prøv direkte hos Schuberth.

Fra : Menabra

Dato : 02-05-08 10:17

[...]

Hej
Havde samme problem,og skiftede visir 2-3 gange.
Brugte Ajax
Fandt til sidst ud af at visiret ikke tåler salmiak.
Har ingen problemer haft siden, bruger nu kun vand og sæbe.

Fra : Armand

Dato : 02-05-08 11:53

Menabra skrev:

> Havde samme problem,og skiftede visir 2-3 gange.
> Brugte Ajax
> Fandt til sidst ud af at visiret ikke tåler salmiak.
> Har ingen problemer haft siden, bruger nu kun vand og sæbe.

Jup!
Salmiak gør klart plast (á kåbe/hjlem -visire; instrumentglas; afdækning
over forlygter og sikkert også hvide blinlysglas) mathvid - Så glem det
med salmiakken!
Salmiak og opvaskemiddel er endvidere skrappe sager for f.eks. vokslag,
så brug kun "blød" sæbe (á shampoo; flydende håndsæbe; lign.) til
arbejdet :-|

--
Armand.

Fra : Menabra

Dato : 02-05-08 15:34

> [...]
> brug kun "blød" sæbe (á shampoo; flydende håndsæbe; lign.) til arbejdet

Hej
Det var altså Ajax til vinduer som indeholdt salmiak.
Tror ikke at visiret kan tåle disse vinduesrensemidler.
Det blev iøvrigt ikke mathvid, men pænt og rent.
Filmen gik løs efter nogen gange.
Fik byttet uden beregning.
Bruger nu flydende håndsæbe.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 02-05-08 10:40

[...]

En serie af Schuberths visirer havde denne fejl, det er en garant-ting
og de bliver ombyttet hos din forhandler. Og det er en belægning, der
utilsigtet løsner sig.

Andre med lignende erfaringer?

Det har faktisk været behandlet i en tråd tidligere i dette forum.

Michael D

Fra : M.L.

Dato : 02-05-08 03:41

On May 2, 11:16 am, "Menabra" <mena...@mail-online.dk> wrote:
> [...]
> Fandt til sidst ud af at visiret ikke tåler salmiak.
> Har ingen problemer haft siden, bruger nu kun vand og sæbe.

Ok - tak for det.

Men: AAAArgh!! Det er s** da det mest tåbelige jeg har været ude for
længe.. Den er helt ny og jeg har ikke vasket den med noget endnu -
det var KUN regnvand. Tænk hvis stafferingerne faldt af kåben i
regnvejr.. Som ingeniør må jeg sige at det ikke er en
tilfredsstillende løsning på dug-problemet, de har fundet..

Nå, mail afsendt til Schuberth - så må vi se om jeg skal igennem Louis
for at få problemet løst.

/M.L.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-05-08 11:42

M.L. skrev:
> [...]
> tilfredsstillende løsning på dug-problemet, de har fundet..
>
> Nå, mail afsendt til Schuberth - så må vi se om jeg skal igennem Louis

hmmm
Jeg har også læst tråden igennem, er også ingeniør, og har også en
Schubert og får sørme dette ud af det:
- ingen salmiak på antidug
- indledningsvist produktionsproblemer med antidug
- byttes uden ævl

ikke meget arghhh idet :-\
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : N/A

Dato : 02-05-08 11:42

Fra : M.L.

Dato : 02-05-08 05:04

On May 2, 12:41 pm, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> [...]
> Schubert og får sørme dette ud af det:
> - ingen salmiak på antidug
> - indledningsvist produktionsproblemer med antidug

Jamen jamen.. Så er vores analyse forskellig, åbenbart. Her er min:

- Salmiak eller ej er irrelevant, medmindre det har været i
regnvandet!? Jeg har ikke renset den overhovedet.
- Hjelmen er helt ny (marts måned), så evt. indledende problemer kan
ej heller være relevante her
- Byttes forhåbentligt uden ævl - men det vides endnu ikke, så det kan
ikke forkastes.

Jeg fastholder mit AARGH!

/ML

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 02-05-08 12:31

On Fri, 2 May 2008 04:03:30 -0700 (PDT), M.L. wrote:

> - Byttes forhåbentligt uden ævl - men det vides endnu ikke, så det kan
> ikke forkastes.

Jeg fik for et par uger siden byttet et S1-visir hos Frankies i Randers,
netop på grund af fejl på anti-dug-belægningen.

Ekspedienten nævnte, at der vist havde været en serie af visirer med fejl,
og at Schubert naturligvis derfor måtte ombytte uden videre.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 02-05-08 13:11

<morten.langer@gmail.com> wrote:

>- Hjelmen er helt ny (marts måned), så evt. indledende problemer kan
>ej heller være relevante her

Nu har jeg været inde at kigge på alle tre S1-visirer jeg har
liggende.

Jeg har ikke været i stand til at se produktionsdatoen nogen steder.
Kan du give mig et hint til hvor du læste den?

Fra : M.L.

Dato : 02-05-08 07:57

On May 2, 2:10 pm, Per K. Nielsen <pkn.use...@gmail.com> wrote:

> Nu har jeg været inde at kigge på alle tre S1-visirer jeg har
> liggende.
>
> Jeg har ikke været i stand til at se produktionsdatoen nogen steder.
> Kan du give mig et hint til hvor du læste den?

Jeg har ikke hjelmen ved mig her, men jeg antog (åbenbart fejlagtigt?)
at R1'eren kom efter S1'eren. Derfor burde indledende problemer med
visiret i S1'eren ikke have effekt.

Men: Det kan jo tænkes at det ikke var en "børnesygdom" som det har
været nævnt, men bare en dårlig batch visirer til S1 OG R1 (dog ikke
videre sandsyndligt, synes jeg), men da én har fået byttet et S1 visir
for nyligt (få uger siden) kan det jo tænkes.. Mit duer i hvert fald
ikke, så det skal retur uanset hvad.

/ML

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 02-05-08 16:50

On Fri, 2 May 2008 06:56:46 -0700 (PDT), "M.L."
<morten.langer@gmail.com> wrote:

>Men: Det kan jo tænkes at det ikke var en "børnesygdom" som det har
>været nævnt, men bare en dårlig batch visirer til S1 OG R1

Det er præcis hvad det er (om det kun er et enkelt bach ved jeg dog
ikke). Min gamle (fire år) S1 havde ikke problemet, men min ca. 1-år
gamle havde.

>(dog ikke
>videre sandsyndligt, synes jeg)

Hvorfor ikke? Det er samme visir.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 10:20

Hej,

Jeg har samme 'kyse' og der skete det samme, på første tur...

Ind til forhandleren med den, så får du skuftet visir. Det jeg fik
besked på var at Schubert har haft nogle problemer med anti-dug filmen
på indersiden af visiret.
Efter jeg fik nyt har det virket - har dog ikke kørt ret meget i vådt
vejr, så kan ske jeg bliver skuffet næste gang det regner...

Dog fik jeg indtryk af at problemet blev løst ved nyt visir med ny film
på (ny type film sikkert)

/Thomas

Fra : OM

Dato : 07-05-08 05:04

On 2 Maj, 10:44, "M.L." <morten.lan...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ret godt fast. Er det noget af anti-fog halløjet der er ved at forlade
> skuden? Det kan da næsten ikke passe at det ikke kan tåle at blive

Kørte i torsdags med en ny schubert hjelm og endte med at stå med klud
og sæbevand og gnubbe resten af. har fået et nyt visir på garantien -
no questions asked! Tak til Xpedit for den fine service!
Mvh Ole