Passer en tank fra en Honda CBR 900 SC33 t~
Fra : stephan@protek.dk

Dato : 30-04-08 12:33

Jeg er på udkig efter en brugt (grim) tank til banebrug som skal sidde
på min Honda CBR 900 RR 2001 (SC44)

Det er ret svært at finde hvis man ikke vil give 1500-2000 kr.

En tank til en '99er (SC33) kan man derimod få kastet i nakken

Mit spørgsmål er så:

Passer en tank fra en Honda CBR 900 SC33 til en SC44?? Eller kan man
få den til at passe med et smart beslag eller en stor hammer?

Vh
Stephan

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 30-04-08 20:37

<stephan@protek.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja, det kan man uden tvivl, spørgsmålet er vel om det er rentabelt
;-/

Michael D

Fra : stephan@protek.dk

Dato : 30-04-08 14:40

Det kan man ikke nødvendigvis - den er f.eks. meget anderledes end en
tank til en CBR600 F3 - benzin pumpen på en SC44 sidder skruget op i
selve tanken. Spørgsmålet er om der er nogen der konkret kender både
en SC33 og en SC44 tank og kan sige positivt ja eller nej til om
projektet kan lade sig gøre.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-05-08 10:37

> [...]

> få den til at passe med et smart beslag eller en stor hammer?
>
> Ja, det kan man uden tvivl, spørgsmålet er vel om det er rentabelt

Glem mit indlæg.
Det var en af mine (sædvanlige) hurtige reaktioner, uden at tænke.
Jeg har en 14 årig søn, der ustandselig spørger om "ting" kan gøres ved
biler eller motorcykler.
F.eks: "Kan man putte en Porsche-motor i en motorcykel?"
eller : Kan man sætte intercooler på Harald (=min tyskfødte motorcykel)?
Som udgangspunkt er svaret ja! I de her tænkte eksempler kan man så
sige at Harley jo har anbragt en Porsche konstruktion i stellet på et
to-hjulet køretøj.
Og for eksempel to, at det nok vil være muligt, men kræver en samtidig
montering af en turbo, for at give mening, og så vil være både for
kostbart og for kompliceret til at give mening på en over 20 år gammel
"tysker".
Men jo, det kan godt lade sig gøre.

Lige sådan er det med din tank! Hvis der svejses, ændres ophæng flyttes
beslag, o.s.v. så kan alt lade sig gøre.

Sorry, det var ikke pænt af mig.

Michael D