Thansen jakke. Et vådt bekendtskab.
Fra : Rene´

Dato : 30-04-08 06:05

For nylig købte jeg en Neowell jakke hos TH, sat ned fra 999kr. til
699. Dejlig jakke( i tørvejr).
Ekspedienten havde sagt til mig at de havde lavet jakkebetegnelserne
om, så det hed sig at de kun var vandafvisende og ikke vandtætte.
Grunden til det skulle være, at der var en som havde forlangt pengene
tilbage, fordi der efter FLERE TIMERS kørsel i regnvejr var kommet
vand ind.
Men nu har jeg godt en times kørsel til arbejde, så det måtte jakken
kunne modstå.
Jeg har nu haft min første regnvejrstur og efter 15 min i alm. dansk
regnvejr var begge arme gennemblødte, men mærkeligt nok holdt jakken
tæt på resten af overkroppen.
Morale : Hvis du køber billigt tøj hos TH, husk at lægge prisen til et
regnsæt oveni.
Ellers er det en ok jakke.

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 16:05

Tja havd kan man forvendt af en jakke til 699, de tjerner jo stadig på
jakken selv om dn sælges til tilbud prisen, så der kan umuligt være brugt
ret mange penge på avancerede nye stof materialer for at stoppe
vandindtrængning, så det overrasker overhovedet ikke mig...

/Peter V

Fra : Studo

Dato : 30-04-08 16:30

den Wed, 30 Apr 2008 17:05:14 +0200, Peter Vistesen skrev:

> [...]
> brugt ret mange penge på avancerede nye stof materialer for at stoppe
> vandindtrængning, så det overrasker overhovedet ikke mig...

tja, til gengæld har jeg en Cycle Spirit fra louis. I samme prisleje, den
er helt tæt. (kan dog ikke huske førprisen).

HVis jeg kommer ud i ekstremt vejr, så er der da nogle lynlåse der er
grove. Men trods det storm og regn jeg har været i, så holder den stadig
tæt. Det bliver den ikke ved med, for det er en jakke i den billige ende.
Jeg mangler også at teste den i mere end en times regn.

Fra : Armand

Dato : 30-04-08 17:04

Rene´ skrev:

> Jeg har nu haft min første regnvejrstur og efter 15 min i alm. dansk
> regnvejr var begge arme gennemblødte, men mærkeligt nok holdt jakken
> tæt på resten af overkroppen.

Vand der løber ned af ærmerne og ind i handsken kan blive opsuget af
foret i en grad så ærmet bliver vådt langt op indvendigt - Måske at det
er det der er sket for dig :-/
Derudover er der også rig mulighed for at efter-imprægnere - Især ud fra
gjorte erfaringer!!

--
Armand.

Fra : bk

Dato : 30-04-08 19:40

"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har også sådan en jakke.Jeg gav den noget imprægnering og den er vandtæt
efter næsten 2 timer i regn af forskellig styrke.

Fra : Rene´

Dato : 30-04-08 13:21

bk :
> Jeg har også sådan en jakke.Jeg gav den noget imprægnering og den er vandtæt
> efter næsten 2 timer i regn af forskellig styrke.

Hvad hed imprægneringen du brugte, og var det til at spraye på eller
til vaskning ???

Fra : bk

Dato : 01-05-08 07:35

"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
bk :
> [...]
> efter næsten 2 timer i regn af forskellig styrke.

Hvad hed imprægneringen du brugte, og var det til at spraye på eller

Jeg husker ikke hvad den hed,men det var en spray som oprindelig var til
imprægnering af telte og parasoller.

Fra : Rene´

Dato : 01-05-08 00:44

bk :
> Jeg husker ikke hvad den hed,men det var en spray som oprindelig var til
> imprægnering af telte og parasoller.

Takker.

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 01-05-08 13:57

[...]

René's erfaringer viser forskellen på god kvalitet og knap så god kvalitet.
Mine to 10 år gamle Frank Thomas-tekstiljakker holder stadig regntæt, selv
om den ene nu er godt bleget - fra sort til brun - af mange timers god
MC-kørsel. Erfaringsmæssigt holder MC-læderjakker i 1,2 mm skind imprægneret
med læderfedt regnbyger ude 3/4 timer. Omvendt er der ikke noget så klamt
som gennemblødt læder...

John de Summer-Brason
http://brason.dk/toppage1.htm

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 01-05-08 14:07

"John de Summer-Brason" <brason@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1,2 mm skind imprægneret med læderfedt regnbyger ude 3/4 timer.
> Omvendt er der ikke noget så klamt som gennemblødt læder...

Jeg er faktisk ikke enig. Naturligvis holder kvalitets
tekstil-kørebeklædning køreren tør længere end godt læder gør, og er
derfor at foretrække ved længere ture i regnvejr, men hvis begge dele er
pjask hamrende gennemblødte, vil jeg nu helst køre i læderet.

Michael D