Akselafstand=0 eller ...?
Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 29-04-08 08:06

Den her er vist mere sjov end nyttig.
http://fpn.dk/motor/mc/article1330353.ece

Men flot udført, det er den.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : TWL

Dato : 29-04-08 15:53

Niels.Pein@gmail.com wrote:
> Den her er vist mere sjov end nyttig.
> http://fpn.dk/motor/mc/article1330353.ece
>
> Men flot udført, det er den.
> --
> Hilsen Niels
> Suzuki Bandit 1250 SA
Jeg kan dårligt forestille mig at det kan være behageligt i længden.

Thomas

Fra : Sune

Dato : 29-04-08 17:17

"TWL" <tw-lichtFJERN@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan dårligt forestille mig at det kan være behageligt i længden.

Enig. Jeg tror hurtigt den får øgenavnet "kuglestødderen"

Sune

Fra : Anders Majland

Dato : 29-04-08 17:43

> Enig. Jeg tror hurtigt den får øgenavnet "kuglestødderen"

Det et helt sikkert et sjovt stykke legetøj, men jeg har svært ved at
forestille mig hvordan det vil klare sig i en kritisk trafiksituation hvor
man har brugt for at bremse "optimalt" eller foretage en undvigemanøvre ...
Men stik mig den gerne et par timer på et lukket anlæg

Apropos "kuglestøder" - så satte jeg i weekenden forhjulet i et lille
vandløb. Måske jeg skulle overveje skridtbeskytter for det er ikke sjovt at
hænge i tank/styr når forhjulet pludseligt forsvinder i et hul - og bliver
stående ...

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 29-04-08 17:53

> [...]
> vandløb. Måske jeg skulle overveje skridtbeskytter for det er ikke
> sjovt at hænge i tank/styr når forhjulet pludseligt forsvinder i et

Det er vel det nærmeste , man kan komme på en motoriseret nøddeknækker
Auuu.....
;-\

Michael D

Fra : Niels Pein

Dato : 29-04-08 21:55

"Anders Majland" skrev ...

> [...]
> vandløb. Måske jeg skulle overveje skridtbeskytter for det er ikke sjovt
> at hænge i tank/styr når forhjulet pludseligt forsvinder i et hul - og
Sådan et nummer lavede jeg lige præcis her:
http://www.pein.dk/offroad/20010609/20010609i.jpg
få minutter før dette billede blev taget.

Jeg havde klaret stendyngen og det hele et par gange, men på sidste omgang
ramte forhjulet en af de nederste store sten forkert og stillede sig på
tværs. Og så lå jeg der og ømmede mig et vist sted.

Gad vide hvordan den der Uno motorcykel vil klare sådan en stendynge?
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Armand

Dato : 29-04-08 18:03

TWL skrev:

> Jeg kan dårligt forestille mig at det kan være behageligt i længden.

Et scenarie dukker op på min nethinde:
90 km/t på en motortrafikvej - og så pludseligt: Et slagagtigt luftpres
fra et modkørende lastvognstog der får åoloy og ekvipage til at vippe
bagover, hvilket er signal til elektronikken om at bremse - hvorved at
man, inden at have kommet sig over luftstøddet, bliver kastet fremefter
(i en grad), hvilket sætter elektronikken til at accelerere. Og vice
versa

--
Armand.
(der alligevel sværmer for Segway)

Fra : Leif

Dato : 29-04-08 18:40

> [...]
> en grad), hvilket sætter elektronikken til at accelerere. Og vice versa

Det er vel også bare en anden udgave af en Segway.

Prøvede en på Ferie-Messen i Herning - vild hyl, lige indtil
jeg blev for kåd og kørte for hurtigt, fik sidelæns overbalance
stak foden ud til siden og lå der nok så pænt foran de 50 andre
der ventede på deres tur - flovt.

Mvh,Leif
(Kun prisen afholder mig dog fra at købe en)