gear lyd på en sportstourer...
Fra : Dak

Dato : 29-04-08 13:18

På min lyder det som om at den skraber ind i væggen/anden plade når man
lader den trille i 1 gear, både med og uden kobling. Er det normalt?

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Armand

Dato : 29-04-08 16:47

Dak skrev:
> På min lyder det som om at den skraber ind i væggen/anden plade når man
> lader den trille i 1 gear, både med og uden kobling. Er det normalt?

Øh??
Hvordan lader man den trille i 1.gear/tilkoblet ?

--
Armand.

Fra : Dak

Dato : 29-04-08 20:43

> Øh??
> Hvordan lader man den trille i 1.gear/tilkoblet ?

slipper gashåndtaget?

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Armand

Dato : 30-04-08 00:05

Dak skrev:

> slipper gashåndtaget?

- - - - á også kaldet: "påløb" eller "motorbremse" :-|

Næste egen-øvelse for bedre diagnose bør derfor være at sætte den i
frigear og slippe koblingen, for at høre om lyden er den samme! Ifald at
den er uændret kommer lyden efter koblingen og vice versa!

--
Armand.

Fra : Dak

Dato : 30-04-08 17:22

> - - - - á også kaldet: "påløb" eller "motorbremse" :-|

Nej det er ike den lyd jeg mener.

> Næste egen-øvelse for bedre diagnose bør derfor være at sætte den i
> frigear og slippe koblingen, for at høre om lyden er den samme! Ifald at
> den er uændret kommer lyden efter koblingen og vice versa!

Lyden kommer ligeså snart jeg har skiftet ned i 1 gear.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Armand

Dato : 30-04-08 22:08

Dak skrev:

> Nej det er ike den lyd jeg mener.

> Lyden kommer ligeså snart jeg har skiftet ned i 1 gear.

Nu skriver du andetsteds at 1. og 2. gear er dine foretrukne til 50 km/t
indenby's hastighed, og hvis du gearer ned fra 2, gear med 50, så
snurrer 1.-gears tandhjulene altså hurtigt rundt inde i gearkassen - Mon
ikke at det er dén lyd(*) at du har bemærket :-/

(*):
Dét med lyde ér altså et svært emne på et skriftligt forum som hér :-|

--
Armand.

Fra : Brian Sørup

Dato : 29-04-08 21:01

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> På min lyder det som om at den skraber ind i væggen/anden plade når
> man lader den trille i 1 gear, både med og uden kobling. Er det
> normalt?

Tjek din kædestramning, hvis kæden falder ned på slæbepladen på
baggaflen lyder det som du beskriver...
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-08 22:00

On Tue, 29 Apr 2008 22:00:38 +0200, Brian Sørup wrote:

> hvis kæden falder ned på slæbepladen på
> baggaflen lyder det som du beskriver...

Og det gør den altid ved påløb, ellers er kæden meget for stram :-/

Orla Pedersen, som kunne frygte at lyden er resultatet af en, (på et
tidspunkt), alt for stram kæde

Fra : Dak

Dato : 30-04-08 17:24

> Og det gør den altid ved påløb, ellers er kæden meget for stram :-/

men skulle lyden så ikke være der i alle gear? og ikke kun i 1gear? :-/
2.gear lyder jo fint.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"