Schuberth S1 Pro igen igen
Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 28-04-08 02:39

Ja undskyld jeg spørger igen, men nu har jeg besluttet at jeg gerne
vil have en Schuberth S1 Pro, og så er det jo bare at købe ....
Kiggede på louis.de. Jeg er ikke så god til Tysk, så måske har jeg
svært ved at finde rundt på hjemmesiden, men jeg kan kun finde den i
en "Dekor" udgave, enten sort/koksgrå, sort/blå eller sort/rød. Hvad
med ensfarvet? Har de kun et lille udvalg Louis, eller er det blot
listen på nettet der er begrænset?

Og så til 579 Eur. Det er dog en slags penge (ca. 4320 kr.) dertil
kommer fragt, ca. 60 kr. oveni. Er der virkelig specielt billigt?
Har hørt/læst så meget om folk herinde der køber hos Louis, så jeg
tænkte "det må være stedet". Men er der ikke et sted man kan finde den
lille kyse billigere?

Jeg overvejede at køre til Flensborg, så kan man også prøve hjelmen på
først, men med et par hundrede kilometer frem og tilbage, så er en
økonomisk gevinst sikkert væk i benzinafgifter. Men så har man
selvfølgelig fået sig en køretur, hvilket altid er et plus i
regnskabet.

Har nogen et bedre forslag end Louis til køb af 1 stk. Schuberth S1
Pro, str. 60/61, gerne blank sort eller sølv, evt. en eller anden
diskret dekorering?
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Bo

Dato : 28-04-08 10:07

<Niels.Pein@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Niels

Den koster 499 EUR i sort og 519 EUR i sølvmetallic.
www.louis.de skriver du blot schuberth i søgefeltet i øverste venstre hjørne.
Så får du udvalg i
deres modeller. Den ensfarvede S1 Pro står til højre i øverste linie. Vælg "Alle
Treffer Anzeigen"
for for at se flere valgmuligheder.

Det er en ny model, hvorfor Louis vælger at sælge den til listepris. De andre
store Tyske forhandlere
kræver det samme for den, i hvert fald i følge deres websites. Hvis du vil have
den meget billigere,
må du købe den gamle model. Jeg ved ikke hvad der der forskellen på den gamle og
den nye, og
der er 200 EUR at spare. - Men jeg kan godt se på Louis at de hat MEGET begrænset
udvalg
i restlageret på den gamle model.

Held og lykke med at købe en ny hjelm.

/Bo

Fra : MKS - 74

Dato : 28-04-08 10:06

<http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048/Categories/motorradhelme-Helmets/Schuberth-Helmets/Schuberth-S1-Pro>

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 28-04-08 03:22

On 28 Apr., 11:06, "Bo" <a...@b.c> wrote:

> Hej Niels
>
> Den koster 499 EUR i sort og 519 EUR i s�lvmetallic.
> P�www.louis.deskriver du blot schuberth i s�gefeltet i �verste venstre hj�rne.
> S� f�r du udvalg i
> deres modeller. Den ensfarvede S1 Pro st�r til h�jre i �verste linie. V�lg "Alle
> Treffer Anzeigen"
> for for at se flere valgmuligheder.

Tak for det. SÃ¥ fandt jeg lidt flere muligheder.
Nu har jeg skrevet til dem og spurgt om de har en "Style" black/gray.
Jeg håber de kan læse Engelsk.
Jeg har også fundet fc-moto.de hvor de har sådan en S1 Pro "Style" til
520 Eur. Er der nogen der har gode eller dårlige (eller nogen)
erfaringer med on-line handel med fc-moto.de?

Hjemmesiden schuberth.dk er lidt mystisk synes jeg. Der er en del
blanke sider. F.eks. siden "Priser" under S1 Pro hjelmen.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 28-04-08 03:24

On 28 Apr., 11:06, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> <http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/10207048....>

> [...]

Ups, det indlæg og mit seneste krydsede lige hinanden på min maskine.
Opdater opdater opdater.
--
Hilsen Niels

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 10:35

[...]

Hej Niels.

Så du har ikke prøvet den ?, jeg har prøvet flere af Schuberth's hjelme, og
på mit runde hoved sidder de ikke godt :-/ + jeg syntes at de er tunge/store
!, så det kan godt være at der er lidt mindre støj i dem, men komfort har
IMO også noget med vægt at gøre ! så prøv den først

Min nuværende Shoei XR 1000 vejer 1356g og det er ikke et gram for lidt
jeg sparede 500g i forhold til min gamle Caberg klap hjelm ........

Sæt du dig overskrævs på Banditten og kør et smut til Tyskland .....

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Niels Pein

Dato : 30-04-08 22:10

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...

> Så du har ikke prøvet den ?, jeg har prøvet flere af Schuberth's hjelme,
> og på mit runde hoved sidder de ikke godt :-/
* snip *

> Sæt du dig overskrævs på Banditten og kør et smut til Tyskland .....

Så er der kørt, prøvet og købt.
Fin tur til Hein Gericke. Godt vejr. Fed måde at holde fridag på.

Godt at jeg fik prøvet den. Jeg har haft 5 hjelme før (4 forskellige
mærker), alle i størrelse 60/61. Men den her skulle være 58/59. Sjovt nok.
Men den passede fint.
Så det blev en S1 Pro, Grey Style. Leveringstid 6-8 uger. Karla ringede
øjensynligt direkte til Schuberth for at høre, så det kan nok ikke være
anderledes. :-/
521 Euro, ca.3.900 kr.
Jeg var i tvivl om hvordan det fungerede med mine briller. Men det var let
at få brillerne på, selvom hjelmen sad tilpas stramt, og den indbyggede
"solbrille" var nem at betjene og kunne nemt gå ned foran mine egne briller
uden noget stødte sammen. Kanon.
Og den her hjelm kan helt klart ikke vrides af hovedet hen over nakken.

Købte også lige 2 forskellige tanktasker; En lille fiks een, og en der er
stor nok til kontormapper. To størrelser man ikke finder hvorsomhelst.
Og så var der denneher:
http://www.pein.dk/foto/guljakke.jpg
Ikke lige noget for mig (så skulle jeg jo ikke have købt en "Grey Style"
hjelm), men måske andre ville være interesserede.
Beklager billedkvaliteten. Taget med mobilos.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 28-04-08 10:52

[...]

Hvad med at hilse på Xpedit i Ølgod, jeg har lige talt med Rune i
butikken.
Ensfarvet S1Pro= 3995 gode danske kroner.
Så er den købt i Danmark, og det er lettere at få Service!
(Den er desværre ikke kommet på hjemmesiden endnu!)
www.xpedit.dk

Michael D

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 28-04-08 04:23

On 28 Apr., 11:34, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
> [...]
> !, så det kan godt være at der er lidt mindre støj i dem, men komfort har
> IMO også noget med vægt at gøre ! så prøv den først

God pointe. Mit hovede er også lidt til den runde side, men dog ikke
så rundt som det har været engang. Jeg har haft en Schuberth
Profil i nogle år, og den sad fint. Det er den hvor man klapper
underdelen ved hagepartiet ind fra siden så det slutter tæt om halsen.
Det tog virkelig noget af støjen væk kan jeg huske.

> Sæt du dig overskrævs på Banditten og kør et smut til Tyskland .....

Jamen er du _så_ færdig den Bandit kan godt lide motorveje,
sammenlignet med TransAlp'en. Jeg får en masse vind, hvilket jeg synes
er fint når jeg er alene, men med Lisbeth bagpå giver det en del
turbulens. Vi kørte til Tårs i fredags (135 km. hver vej) og købte et
Wolfcamper telt. Det er jo bare en fornøjelse på Banditten. Med
TransAlp'en ville jeg også have nydt turen, men ville have valgt en
rute med mere landevej.

Så en fridag onsdag og en rask lille tur alene ned til Hein Gericke
(har vist ikke været der før), det er sikkert opskriften på en god
dag.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-08 23:19

[...]

Hej.

Har i så købt et Indian eye 5 ?, vi købte et da Masi havde åbent hus, glæder
mig til at tage det i brug .

Nyder også at køre på bimse, men vil også helst køre på landevej, syntes der
er lidt for meget turbulens når man rammer en 130-40 km/t

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Niels Pein

Dato : 30-04-08 00:14

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skrev ...

> Har i så købt et Indian eye 5 ?, vi købte et da Masi havde åbent hus,
> glæder mig til at tage det i brug .

Lige præcis. Jeg synes stadig inderteltet er lidt lille i forhold til vores
luksusvaner (noget mindre end vi er vant til), og det er træls vi skal ligge
på tværs, men yderteltet er jo dejlig højt.

Vi fik dem til at slå det store Condor telt op så vi kunne se det. Men
pudsigt nok, så var det ikke så højt som jeg havde troet. Til gengæld var
det endnu bredere end jeg havde forestillet mig. Og så er det lidt tungt
(men pyt, når man har en tung MC). Havde det være lidt højere og lidt
smallere, så havde vi taget det, men det blev Indian Eye 5, og så sparede vi
også 4-5 kg. baggagevægt.
Jeg tror det er et fint telt, og med alle de skrå sider kan der nok ikke
samle sig regnvand nogen steder, som man ellers kan opleve med visse andre
telte.

> Nyder også at køre på bimse, men vil også helst køre på landevej, syntes
> der er lidt for meget turbulens når man rammer en 130-40 km/t

Det er sjovt med Banditten. Ingen turbulens what-so-ever når jeg er solo,
ligemeget hvilken hastighed jeg kører med. Ok, har ikke været over 200
endnu. Så den passer åbenbart lige i størrelsen til mig (eller omvendt).
Med Lisbeth bagpå er der lidt turbulens allerede ved ca. 100. Men det bliver
ikke værre med stigende hastighed. Ikke op til 180 i hvert fald. Men hun ved
også godt at hun lige skal flytte sig derhen hvor mit hovede står mest
stille (dog uden hun behøve at hoppe af .

Hvis vejret er nogenlunde i morgen, tager jeg en fridag og dribler ned til
Hein Gericke og prøver hjelme.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA (endnu kun 972 km. i år)

Fra : Rikke Petersen

Dato : 30-04-08 08:56

Dennis Hellan Pedersen \\(4690\\) <dhpdalbynet.dk> (snabela)
skrev:

> [...]

>Hej.
>
>Har i så købt et Indian eye 5 ?, vi
>købte et da Masi havde åbent hus, glæder

Hej
Vi overvejer også at anskaffe et Indian Eye 5 pga den lave vægt
og ståhøjde i forteltet. Vil dog helst se det opslået inden vi
træffer beslutningen - kan man det hos Masi?. Var det Næstved-
afdelingen I købte hos?

Mvh
Rikke Petersen
Bonneville '04

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 09:28

"Rikke Petersen (slet 4KTTQ)" <rikke_petersen@4KTTQmail.dk> skrev i en
meddelelse news:12095425250.212523282103984@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> og ståhøjde i forteltet. Vil dog helst se det opslået inden vi
> træffer beslutningen - kan man det hos Masi?. Var det Næstved-

Hej.

Jup, det var i Næstved der blev handlet, det var ikke slået op, men vi havde
set de på Mc-campen sidste sommer så vi vidste at det var det telt vi ville
have.......

Fra : Rikke Petersen

Dato : 30-04-08 09:45

skrev:

>Hej.
>
>Jup, det var i Næstved der blev
>handlet, det var ikke slået op, men vi havde
> [...]

OK, tak for svar - vil høre Masi om de har flere på lager.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-04-08 16:14

slet CPBTD skrev den 30 apr 2008 i

klip

> OK, tak for svar - vil høre Masi om de har flere på lager.

Ellers er der et MEGET billigt Indian eye her
http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=153

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-04-08 16:22

Arne Lorenzen skrev den 30 apr 2008 i

> slet CPBTD skrev den 30 apr 2008 i
>
> klip

> Ellers er der et MEGET billigt Indian eye her
> http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=153

Nah.. nu har de rettet prisen - 239,- var ellers RET billigt

Fra : Rikke Petersen

Dato : 02-05-08 14:14

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev:
>Arne Lorenzen skrev den 30 apr 2008 i

>Nah.. nu har de rettet prisen - 239,- var ellers RET billigt
>
>--
>Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Der står 239,95 nu - fredag kl. ca. 15.
Man bliver jo helt fristet

v.h. Rikke

Fra : Peter Z

Dato : 02-05-08 14:27

og man kan rent faktisk gennemføre et køb !

desværre står varen som "der opstod en fejl" gad vide hvad man får leveret
??

Fra : Peter Z

Dato : 02-05-08 14:29

"Peter Z" <pzn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> og man kan rent faktisk gennemføre et køb !
>
> desværre står varen som "der opstod en fejl" gad vide hvad man får leveret
> ??

Kære peter,
tak for din ordre.
Vi håber du bliver glad for dine nye Wolf Camper produkter, som bliver
afsendt fra vores lager hurtigst muligt.

Din ordre er nu modtaget, og vil blive behandlet hurtigst muligt.

Der opstod en fejl!
Ordre nr.: 24391
Betalingsmetode: Efterkrav
Betalings nr.:

ubs

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-05-08 22:01

Peter Z skrev den 02 maj 2008 i

klip

> Din ordre er nu modtaget, og vil blive behandlet hurtigst muligt.
>
> Der opstod en fejl!
> Ordre nr.: 24391
> Betalingsmetode: Efterkrav
> Betalings nr.:

Yeps, samme her - og fik en opringning i dag af en flinker wolfmand som
oplyser at prisen er opgivet i *pund*. Kunne dog godt forstå at det var
misvisende når teksten ellers er på dansk.....jaja, det var da et
forsøg værd, men hvorfor opstår der en fejl egentlig, de kunne jo bare
trække det rigtige beløb? Nå skidt.

Fra : KentBM

Dato : 30-04-08 15:20

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> [...]
> Wolfcamper telt. Det er jo bare en fornøjelse på Banditten. Med
> TransAlp'en ville jeg også have nydt turen, men ville have valgt en

Ovenover det indlæg, som du svarede på.

> Hej.
>
> Har i så købt et Indian eye 5 ?, vi købte et da Masi havde åbent hus, glæder
> mig til at tage det i brug .
Efterfulgt af noget af dit svar.

Når dit svar alligevel ikke har direkte forbindelse med det du svare på,
kan du så ikke slette forrige indlæg. Når du nu ikke kan finde ud af at
markere / indrykke korrekt.

Det gør det noget nemmere for os alle at læse emnerne i denne gruppe.
Måske er det bare din nyhedslæser, som skal sættes rigtigt op?

--

Kent

Fra : Jim Andersen

Dato : 28-04-08 14:10

Niels.Pein@gmail.com wrote:
> Har nogen et bedre forslag end Louis til køb af 1 stk. Schuberth S1
> Pro, str. 60/61, gerne blank sort eller sølv, evt. en eller anden
> diskret dekorering?

En af dem her:
http://m6n.ebay.de/schuberth-s1-pro_W0QQ_nkwZschuberthQ20s1Q20proQQ_fromZR40

fx den her:
http://cgi.ebay.de/Schuberth-S1-Pro-Sporthelm-schwarz-mit-Preisvorschlag_W0QQitemZ260231780378QQcmdZViewItem
410 Euro + 17 i fragt.

/jim

Fra : Christian Mikkelsen

Dato : 28-04-08 14:33

Hej..

Louis.de har da ensfarvede S1 Pro hjelme til 499 Euro. Denne her er til en
størrelse 58 i sort: 20484458

/cbm

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 28-04-08 20:59

[...]

----------------------oOo-----------------------

Jeg købte en S1 pro i matsort hos Masi Motor til deres åbent hus arrangement
i lørdags.
3.999,- og så minus 20 % så den endte på 3200,-

jeg ville kigge lidt rundt herhjemme først og måske forsøge at handle lidt
på prisen, før jeg kørte til tyskland.

mvh
Bendt

Fra : Niels Stoltze

Dato : 28-04-08 22:10

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev...
> Jeg købte en S1 pro i matsort hos Masi Motor til deres åbent hus
> arrangement i lørdags.
> 3.999,- og så minus 20 % så den endte på 3200,-

Øv..... Dét ville jeg gerne have haft vist... Så skulle jeg da vist liiiige
have været der forbi...

/Stoltze
Som gerne vil have en S1 pro.....

Fra : ulrik_fog@hotmail.co~

Dato : 28-04-08 15:46

Jeg har en S1 og kiggede på S1 Pro hos Louis i Hamborg og München i
sidste uge.

På S1 Pro sidder betjeningen af solvisiret nederst på venstre side af
hjelmen mens den på S1 sad oppe over venstre øre. Desuden fåes S1 Pro
kun med dobbelt D lukning.

Mvh. Ulrik

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 28-04-08 23:04

<ulrik_fog@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

..-----------------

Den der dobbelt D lukning skal man lige vænne sig til, når man er vant til
en snap-lås.

Det skulle vist være noget med en ny EU-standard som er på vej, har jeg
ladet mig fortælle - om det er sandt eller ej deet.....

mvh
Bendt

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 29-04-08 18:45

On Mon, 28 Apr 2008 14:45:37 -0700 (PDT), ulrik_fog@hotmail.com wrote:

>Desuden fåes S1 Pro
>kun med dobbelt D lukning.

Er du sikker?

På S1 var der standard klik-lås, men man kunne bestille dobbelt-d.
Sikker på det ikke blot er omvendt nu?

Fra : ulrik_fog@hotmail.co~

Dato : 29-04-08 23:38

On 29 Apr., 19:45, Per K. Nielsen <pkn.use...@gmail.com> wrote:

> Er du sikker?
>
> På S1 var der standard klik-lås, men man kunne bestille dobbelt-d.
> Sikker på det ikke blot er omvendt nu?

Jeg spurgte personalet hos Louis, da jeg selv undrede mig over det og
i min gamle S1 har klik-lås. De sagde at der kun var dobbelt D, da alt
andet jo var helt vildt farligt :) Synes det blev en lidt langt ude
argumentering da hun snakkede om at noget kunne samme den lille røde
knap på kliklåsen og få låsen op, men det skal vi nok ikke begynde at
diskutere her :)

Ulrik

Fra : Niels Pein

Dato : 30-04-08 08:54

<ulrik_fog@hotmail.com> skrev ...
On 29 Apr., 19:45, Per K. Nielsen wrote:

> [...]

: argumentering da hun snakkede om at noget kunne samme den lille røde
: knap på kliklåsen og få låsen op, men det skal vi nok ikke begynde at

Jeg tror nok det er sådan, at kliklås ikke er tilladt til Road Racing af
sikkerhedsmæssige årsager. Det er helt korrekt, at et eller andet på jakkens
krave i uheldige tilfælde kan forårsage at kliklåsen går op, og det sker
ikke med dobbelt D.

Jeg synes det er en fin ting ved S1 Pro frem for S1.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Søren

Dato : 30-04-08 16:38

[...]
Prøv ilge at høre ham her.. Har selv købt alt mit udstyr der.
http://www.mc1.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=192

Mvh
Søren

Fra : Søren

Dato : 30-04-08 20:13

Prøver lige igen...

http://www.mc1.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=192

Så skulle det virke....

Mvh
Søren

Fra : Søren

Dato : 30-04-08 20:33
Fra : Niels Pein

Dato : 30-04-08 22:52

"Søren" skrev ...
> 3. gang lykkens gang..
>
> http://www.mc1.dk/products/productlist.aspx?MenuItemID=192
Rolig. Samme link. Virker hver gang her hos mig.
Tak for link. Men nu har jeg godt nok købt. Den jeg prøvede sad rigtigt
godt.
Og køreturen blev endda tjent hjem med en prisbesparelse, herlig fridag.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA