Er forsikring umuligt som ung?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 27-04-08 07:57

Hej

Jeg overvejer min første MC, i en alder af 29 år - elitebilist, som man jo
nok ikke kan bruge til noget ;)

Har Googlet lidt, og fundet indlæg, hvor folk snakker om 20-30000 kr. Om
året for kasko. Er det normalt man kører uden kasko, selvom man har en
maskine til over 100k?

Er der forskel på typen af MC? Tror mest jeg er til noget touring maskine,
og ikke en decideret racer.

Mvh
Hans

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-04-08 08:14

> Jeg overvejer min første MC, i en alder af 29 år - elitebilist, som man jo
> nok ikke kan bruge til noget ;)

kan du faktisk de fleste steder.

> Har Googlet lidt, og fundet indlæg, hvor folk snakker om 20-30000 kr. Om
> året for kasko. Er det normalt man kører uden kasko, selvom man har en
> maskine til over 100k?

jeg gør i hvert fald ikke, og hvis du er 29 kan du godt forsikre
sportstourere til rimelige priser. Jeg gav ca 6000 for kasko på en Yamaha
FZ6S da jeg var 29.
Hvis du holder dig fra sportsmaskiner er det til at forsikre.
Men fx. Suzuki har vist startet noget fornuftigt forsikring hvis man køber
deres maskiner så tjeck det. Kan være andre producenter er med på den.

> Er der forskel på typen af MC? Tror mest jeg er til noget touring maskine,
> og ikke en decideret racer.

så har du mulighed for en fornuftig forsikring ja.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Jan A Jensen

Dato : 27-04-08 09:30

> Hej
>
> Jeg overvejer min første MC, i en alder af 29 år - elitebilist, som man jo
> nok ikke kan bruge til noget ;)

Hvis du sætter motorcyklen i samme selskab så får du mc'en ind på samme trin
som bilen...
Så hvis dit selskab er for dyr.. så må du bare flytte bilen et andet sted
hen sammen med mc'en.
Hvis du køber en Suzuki ell. bmw så har de aftaler med If om rimelige priser
på forsikringer..
Suzukien må bare ikke være over 5 år gammel. se mere:
http://www.suzukimcpartner.dk/

Jan A Jensen.
http://www.mccustomclubaalborg.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : DW

Dato : 27-04-08 14:59

Jan A Jensen skrev:

> [...]
> priser
> på forsikringer..
> Suzukien må bare ikke være over 5 år gammel. se mere:

det er 6 år, og så giver de bare 20% rabat hvis den er :)

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 27-04-08 12:00

On Sun, 27 Apr 2008 08:56:52 +0200, Hans Mouridsen
<hom@!23GHG#!!3pc.dk> wrote:

> [...]
>maskine til over 100k?
>
>Er der forskel på typen af MC? Tror mest jeg er til noget touring maskine,

da jeg skulle tegne forsikring, havde elite MC, aldrig bil ville de
ikke iverføre min elitestatus til bil, men jeg fik dem med argumentet
om at det er ikke køretøjet der er farligt, og en risiko for dem, men
chaufføren. Og hvis jeg har kunnet køre ti år på MC skadefrit, ville
jeg også ha det overført til bil, det fik jeg så.

MVH

Kim

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
MZ ETZ 250 1986
MZ ETZ 250 Saxon Tour 1994

Fra : Sara

Dato : 27-04-08 13:06

"Hans Mouridsen" <hom@!23GHG#!!3pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg overvejer min første MC, i en alder af 29 år - elitebilist, som man jo
> nok ikke kan bruge til noget ;)

Du kan sagtens overføre din ancienitet fra bilen til din mc, hvis du bare
vælger samme forsikrings selskab -sådan at din
mc også bliver indplaceret som elite. (Vær dog lige opmærksom at nogle
selskaber, kræver 3 års kørsel på egen mc før
du kan blive elite, selvom om din bil er elite....). Hvis jeg var dig ville
jeg tjekke priser ved forskellige selskaber.
Men vær opmærksom på at nogle selskaber ikke vil kaskoforsikre, når føren er
under 30 år.

> [...]
> maskine til over 100k?
> Er der forskel på typen af MC? Tror mest jeg er til noget touring maskine,

Jeg er selv 27år og giver 4200kr. med kasko for min cbr600. Så når du er
elitebilist allerede, skulle du nok kunne finde
en forsikring der er billigere end 20-30tkr.
Der er selvfølgelig forskel på prisen afhængig hvilken maskine du vælger...
jo større maskine, jo dyrer. Og vælger du
en sportsmaskine med et R -vil den helt sikkert også være dyrer...
Men ring rundt og tjek priserne inden du køber, og vær opmærksom på
størrelsen af selvrisikoen når du sammenligner priserne.

Mvh Sara

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-04-08 15:18

> [...]
> Men ring rundt og tjek priserne inden du køber, og vær opmærksom på
> størrelsen af selvrisikoen når du sammenligner priserne.

Det lyder billigt må man spørge hvilket selvskab og hvor gammel din CBR600
er ?

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Sara

Dato : 27-04-08 18:30

> Det lyder billigt må man spørge hvilket selvskab og hvor gammel din CBR600
> er ?
>
> Mvh
>
> Lars Bisgaard

Det er en F2'er fra 92´ -så den kan ikke helt sammenlignes med den
prisklasse Hans spørger til...
Men selvom den var et par årgange nyere, kom den vel næppe op på
20-30tkr....
Den er forsikret ved Danske Forsikring, som elitebilist.

Mvh Sara

Fra : Armand

Dato : 27-04-08 23:23

Hans Mouridsen skrev:
> [...]
> maskine til over 100k?
>
> Er der forskel på typen af MC? Tror mest jeg er til noget touring maskine,

Køb en Suzuki ved forhandleren og få den forsikret (og financeret?)
gennem importørens tilbud!
Kig lidt på'ed på: http://www.suzuki-mc.dk/

--
Armand.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 28-04-08 01:49

On Apr 28, 12:23 am, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Køb en Suzuki ved forhandleren og få den forsikret (og financeret?)
> [...]

Det er faktisk et rigtig godt tilbud og du behøver ikke engang at købe
den hos en forhandler.

Så længe det ikke er en GSXR eller Hayabusa, så bliver der ikke kigget
på hvor meget erfaring du har, kun din alder og hvor du bor.

Jeg gav 10500,- for min SV1000S hos GF, prisen hos IF/Suzuki er 4333,-

--
// brian