Rep. af lynlås i læderdragt - Hvor på Fyn?
Fra : MKS - 74

Dato : 26-04-08 09:32

Nogle der kender et sted hvor de kan rep. eller alternativt isætte en
ny lynlås i en Dainese læderdragt, helst på Fyn (og meget gerne
Odense, hvis muligt)?

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 27-04-08 08:36

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nogle der kender et sted hvor de kan rep. eller alternativt isætte en
> ny lynlås i en Dainese læderdragt, helst på Fyn (og meget gerne
> Odense, hvis muligt)?
>
> --

Jeg har med stor succes (på sjælland og i Jylland desværre) Fundet det
nærmeste buntmager-værksted, og forhørt mig. Jeg har altid fået Tip-Top
arbejde, og rimelig pris, så vidt jeg husker var det sidste gang omkring
300 spir for en ny lynlås i en jakke!
Jeg har også brugt den lokale hånd-skomager i Viborg, han har endda syet
lynlås forneden i benene på et par læderjeans, der ikke havde det i
forvejen for 350,- Prima.

Michael D

Fra : Big Mumi

Dato : 27-04-08 12:11

i kochsgade ligger der en lille skomager jeg mener den hos ole der har jeg
fået syet en lynlås i par læderbukser

--
Venlig hilsen / Mit freundlichen Grüßen / Best Regards.
Carsten Hansen

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-08 12:18

On Sun, 27 Apr 2008 13:11:04 +0200, "Big Mumi" <bigmumi@oncable.dk>
wrote:

>i kochsgade ligger der en lille skomager jeg mener den hos ole der har jeg
>fået syet en lynlås i par læderbukser

Jeps - Ole Skomager Kochsgade 33, ham plus et par andre emner jeg har
fået (fortrinsvis skomagere), bliver undersøgt i den kommende uge .

Fra : Kjeld Nymand

Dato : 27-04-08 21:00

Er du sikker på at lynlåsen behøver at udskiftes? Måske skal du blot
forsigtigt klemme siderne på glideren tættere sammen med en vandpumpetang -
så virker den igen.
Hvis glideren er slidt helt op kan du få et sæt forskellige glidere fra
www.zipperrescue.com/ for små penge, men at betale hundredvis af kroner for
at få syet ny lynlås i er næppe nødvendigt - taler af erfaring!
Check disse links: http://tailoring.suite101.com/article.cfm/zipper_repair
og http://www.zipperrescue.com/kits.asp

Kjeld

Fra : MKS - 74

Dato : 27-04-08 21:19

On Sun, 27 Apr 2008 21:59:37 +0200, "Kjeld Nymand"
<Kjeld.Nymand@tdcadsl.dk> wrote:

>Er du sikker på at lynlåsen behøver at udskiftes?

Nej ikke sikker men tror det, da det er boksen i "bunden" af lynlåsen
der er revet af og ikke glideren der er slidt.

Fra : Armand

Dato : 27-04-08 23:11

MKS - 74 skrev:
> Nogle der kender et sted hvor de kan rep. eller alternativt isætte en
> ny lynlås i en Dainese læderdragt, helst på Fyn (og meget gerne
> Odense, hvis muligt)?

Næsten på Fyn:
BN Skind i Taulov v. Fredericia!

--