Schuberth S1 Atemabweiser/Breath deflector~
Fra : JensW

Dato : 25-04-08 13:00

Hej gruppe

Har lige fra Louis købt Atemabweiser/breath deflector til vores
Schuberth S1, men synes de er svære at montere så de ikke generer
udsynet. Jeg overvejer faktisk om de skal have et par skud med en
hæftepistol for at sidde godt, men det er vel ikke sådan det er tænkt.
Er der nogen erfa - evt. et godt råd - og evt. et billede??

De bedste MC-hilsner - og kør nu forsigtigt derude

Jens W.

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 27-04-08 09:10

On Fri, 25 Apr 2008 11:59:44 -0700 (PDT), JensW
<Jens.Wartenberg.DK@gmail.com> wrote:

>breath deflector til vores
>Schuberth S1, men synes de er svære at montere så de ikke generer
>udsynet.

Nu har jeg lige hevet min frem, og jeg kan altså slet ikke få den til
at genere udsynet.

Tror du du kan forklare lidt nærmere hvad problemet er?

Fra : JensW

Dato : 27-04-08 15:02

On 27 Apr., 10:09, Per K. Nielsen <pkn.use...@gmail.com> wrote:

> Nu har jeg lige hevet min frem, og jeg kan altså slet ikke få den til
> at genere udsynet.
>
> Tror du du kan forklare lidt nærmere hvad problemet er?

hhhmmm - ja - jeg prøver ...
Ude i siderne er det - ud fra designet - klart meningen at
deflectorens forkanter skal monteres ned i det mellemrum der er.
Og inde på midten skal de to tappe ned og have fat.
Så langt så godt.

MEN - skal den også ned i mellemrummet hele vejen på midten (som jeg
først troede)?
* Hvis ja - så er det jeg slet ikke kan få den til at blive nede ude
i siderne. Og så bliver den lidt rigelig lodret, og generer dermed
udsynet.

* Og hvis nej - så er jeg i tvivl om den sidder rigtigt på midten,
for så slutter den ikke tæt (men det skal den måske heller ikke).

Og nu har har jeg i dag prøvet at køre med den hvor den ikke slutter
tæt på midten. Så bliver den nogenlunde nede i siderne, men ikke så
rasende stabilt. Det virker som om man kommer til at rette på den
jævnligt.

Jeg har nok stadig mest lyst til at skyde et par hæfter igennem i
siderne, så den sidder stabilt - og ikke højt. Men det har næppe været
meningen med et Schuberth produkt.

Jeg kan evt. sende et billede af det (hvis det overhovedet er til at
tage ordentlige billeder af sorte/mørke ting monteret inde i en
integralhjelm.

Dbh

Jens W.

Fra : Jacob

Dato : 28-04-08 05:41

>hhhmmm - ja - jeg prøver ...
>Ude i siderne er det - ud fra designet - klart meningen at
>deflectorens forkanter skal monteres ned i det mellemrum der er.
>Og inde på midten skal de to tappe ned og have fat.

Korrekt.

> [...]
>
>* Og hvis nej - så er jeg i tvivl om den sidder rigtigt på midten,
>for så slutter den ikke tæt (men det skal den måske heller ikke).

Den skal ikke "slutte tæt" på midten, der skal tappene bare have fat. På den
måde bliver luften udefra blandet med din ånde, og visiret dugger ikke.

>Jeg har nok stadig mest lyst til at skyde et par hæfter igennem i
>siderne, så den sidder stabilt - og ikke højt. Men det har næppe været
>meningen med et Schuberth produkt.

Den sidder relativt ustabilt / nemt at tage af igen, når den sidder rigtigt.
Man lærer dog meget hurtigt at sætte den på uden besvær, og jeg kan ikke
lige finde på en grund til at have den fast monteret på hjelmen? Den gør kun
en forskel når du kører i koldt vejr. Jeg har altid min liggende i en lomme
i mc-jakken, så jeg kan sætte den på når det er nødvendigt.

Jeg er ikke sikker på, at den overhovedet virker, hvis du sætter den fast
med hæfter...

Mvh Jacob (også S1 + åndeafviser)

Fra : JensW

Dato : 28-04-08 12:17

> [...]
> i mc-jakken, så jeg kan sætte den på når det er nødvendigt.
>
> Jeg er ikke sikker på, at den overhovedet virker, hvis du sætter den fast

Tak for dine erfa mv. Jacob.

Jeg har nu også prøvet at køre med den hele dagen "løst monteret", og
det er egentlig gået OK. (bortset fra at visiret stadig dugger, men
det trænger nu også til en rens).

Så jeg er sikker på at du har helt ret - og vil nu pænt undlade at
hæfte den - og i stedet køre med den løst monteret (den sidder vist
egentlig godt nok fast i praksis, selv om det virker "som noget sjaske-
værk").

De bedste forårs-tohjuls-hilsner

Jens W.