Siliconeolie til reparation af tankmåler
Fra : Torben Scheel

Dato : 24-04-08 09:40

Tankmåleren på FJ'eren har mistet dæmpningen, så viseren flipper
omkring. DVS. indtil den lægger sig til rette på den forkerte side af
nålstoppet

En kendt løsning er at indsprøjte nyt siliconeolie i nålhuset - det skal
være med en viskositet på omkring 12.500 Centistokes. Så langt så godt -
hvore dælen skaffer man den slags i små mængder?

Det bruges efter sigende også i Toyota blæserkoblinger, så måske det
nærmeste toyotaværksted. RC-biler bruger også noget i støddæmperne, men
viskositeten er ikke sådan at gætte. Makeupproducenter bruger det også,
men konen vil ikke afgive sin foundation

Nogen bud på en kilde hvor viskositeten kendes?

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-04-08 09:50

Torben Scheel skrev:

> Det bruges efter sigende også i Toyota blæserkoblinger, så måske det
> nærmeste toyotaværksted.

Uden at kende en sk*d til subj. ville jeg til enhver tid spørge hos Toyota -
de plejer (hér hos os) at kende til service

Just my 2 cent.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : 2

Dato : 26-04-08 10:02

On Thu, 24 Apr 2008 10:40:01 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>viskositet på omkring 12.500 Centistokes

viskositet på omkring 12.500 Centistokes, hvad svarer det til?

Thansen har silikonefedt, en tube vist på 10 mL til ca 10 kr
Ellers køb da en støddæmper til RC bil og skær den op.

Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-04-08 13:20

2 wrote:

> Thansen har silikonefedt, en tube vist på 10 mL til ca 10 kr
> Ellers køb da en støddæmper til RC bil og skær den op.

Det er olie jeg skal bruge. Det svarer til sirup i konsistensen har jeg
ladet mig fortælle - her : http://www.svalander.se/shoppen/sf.htm

Så nu har jeg også en kilde.

--
vh
Torben

Fra : jhillerup

Dato : 28-04-08 11:24

On 27 Apr., 14:20, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Det er olie jeg skal bruge. Det svarer til sirup i konsistensen har jeg
> [...]

hej der, en anden mulighed, kunne være at rulle ned til den lokale
sejlmager,han burde have det, der bruges det nogle gange på sytråden
så den ikke brænder over
måske hos en symaskinereparatør, el. en symaskineforhandler (spørg
konen) hvis du ikke finder det, så smid lige en mail, så må jeg få
lidt sendt afsted
vh
jesper hillerup (sejlmager)
hawk tilsalg
varadero i stald

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-04-08 20:17

jhillerup wrote:

> [...]
> måske hos en symaskinereparatør, el. en symaskineforhandler (spørg
> konen) hvis du ikke finder det, så smid lige en mail, så må jeg få

Tak for tilbuddet - jeg vidste det måtte være ude i det pulserende et
sted. Jeg har dog bestilt fra sverige i dyre domme.

--
vh
Torben

Fra : N/A