Baghjulsleje på CB400N
Fra : Klaus

Dato : 23-04-08 23:00

Hej NG

Jeg er ved at skifte baghjulslejer på min honda cb 400 n - det gamle
leje har sat sig på et tidspunkt og er derfor blevet hevet rundt i
lejeskålen som så har udvidet sig så det nu ikke er muligt at få et nyt
leje til at sidde fast - nogen der har en god/billig metode til at fikse
dette?
Jeg overvejer at forsøge at "lime" det fast med loctite 638 men er ikke
sikker på at dette vil kunne holde - nogen som har erfaring ?

På forhånd tak

Klaus

Fra : Armand

Dato : 24-04-08 00:41

Klaus skrev:
> [...]
> lejeskålen som så har udvidet sig så det nu ikke er muligt at få et nyt
> leje til at sidde fast - nogen der har en god/billig metode til at fikse

Nyt hjul??
Sammennittet (Comstar)-fælg eller støbt?
Tromle eller skive -bremse?

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-04-08 07:30

Klaus wrote:
> [...]
> lejeskålen som så har udvidet sig så det nu ikke er muligt at få et nyt
> leje til at sidde fast - nogen der har en god/billig metode til at fikse

Den dyre er at få en kleinsmed på banen. Den billige er ebay.de - der er
masser af uskadte brugte hjul derude. Af en eller anden grund er der kun
forhjul til salg lige nu.

http://search.stores.ebay.de/cb400n_Kraftraeder-Reifen-Felgen_W0QQcatrefZC12QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQdfspZ32QQfromZR10QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244Z10425QQsabfmtsZ2QQsacatZ21665QQsaobfmtsZsifonlyQQsofpZ4

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 24-04-08 16:38

Torben Scheel skrev:

> Den billige er ebay.de - der er masser af uskadte brugte hjul derude..

Det var egentlig dér jeg ville hen, eftersom jeg er næsten sikker på
stadig at have et sæt fælge til CB450S liggende - Men lidt egensurfen
har dels klarlagt at 400'eren kørr med Comstar og at
lejerne/hjulakslerne er ét trin større på 450S'ens støbte fælge !

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 08:56

"Klaus" <ksl@.....nejtaktilspam....emailmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg overvejer at forsøge at "lime" det fast med loctite 638 men er ikke
> sikker på at dette vil kunne holde - nogen som har erfaring ?

Jeg ved ikke om der findes et andet leje med et lidt større udvendig dia.
og så få drejet ud af navet, så det nye leje passer.
Gå ind og kik efter lejer her: http://iec.skf.com/

Den anden mulighed er at få drejet ud i nav og mont en messingring, der
indvendige passer med det orginale leje.

Du skal, hvis du ikke lige har kami der kan komme til en drejebænk,
forspørge om prisen, på en sådan opgave, da det kan være at købe et "nyt" på
Ebay er billigere.

Hvis du vælger at få fat et nyt, vil jeg godt mene at sikre lejet med
loctite 548 lejesikring, skulle klare en midlertidlig rep.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Grunnet

Dato : 24-04-08 16:11

I nyhedsmeddelelse: fuobge$u23$1@newsbin.cybercity.dk,
skrev Klaus <ksl@.....nejtaktilspam....emailmig.dk> følgende:
> [...]
> Jeg overvejer at forsøge at "lime" det fast med loctite 638 men er
> ikke sikker på at dette vil kunne holde - nogen som har erfaring ?

Prøv at kigge her
http://www.klee.dk/catalog/index/nodeid/n_lejer
Under de enkelte lejetyper er der mulighed for at indtaste ønskede
dimensioner, så kan du hurtigt få et overblik over om der findes et leje med
en lidt større udvendig diameter end originallejet men med samme indvendige
diameter og samme bredde.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84