Forsøger at tjene penge på MC ulykker
Fra : Thomas Makro

Dato : 23-04-08 05:59

Det er trist at motorcyklister dør i trafikken. Bedre bliver det ikke,
når disse drab bliver forsøgt anvendt til at sælge kørekurser.

Ulykken fornylig, hvor en kvindelig MC fører døde, iflg. politiet pga.
en kant/niveauforskel mellem nødspor og inderste vognbane, har dog
medført noget positivt, i form af omtale i pressen.

I et indslag i TV2 nyhederne gik man et skridt længere, og omtalte
andre former for farligheder for motorcyklister. Her viste en
motorcyklist en af de "dejlige" HiStar bokse, der jo er lidt af en
voldsom oplevelse at påkøre på MC. I bil mærker man kun et lille bump.
Ja, har selv prøvet det et par gange, både i bil og på MC.
http://www.dmcn.dk/?/FAQ/VisEmne.asp?ID=39

Det er rigtig godt at TV2 har taget hul på MC sikkerhed, men nu er der
gået salg i det. Se
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11307361.html
Det er Tommy Rønn der er gået over stregen. I bedste ApPlus stil,
forsøger han at tjene penge på ulykkerne. Denne gang er det ikke
periodiske syn der skal til, men kørekurser. Og sikke et sammentræf,
at et af de firmaer som han skriver for, også sælger MC kørekurser
(FDM)... Måske han ligefrem er instruktør på nogle af disse kurser?

Som man kan læse i hans indlæg, så er HiStar (vist i TV2 nyhederne)
ikke noget problem, da de kun er "1cm tykke gummiplader, som er
aldeles ufarlige". Nej Tommy, nu er det ikke TV2, men dig, der kommer
med urigtige påstande. De er ikke kun 1 cm høje, og du har næppe selv
prøvet, uforvarende, at påkøre sådan en.

Nu håber jeg ikke, at FDM/Tommy Rønn får held med sig, til at
overbevise vejfolk og politikere om, at det er kørekurser der løser
problemerne, og at niveauforskelle ikke er noget problem.

Og nå ja, hvis jeg en dag skal på et MC kørekursus, så bliver det ikke
hos FDM.

--
Thomas Makro

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 23-04-08 13:17

"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Dette link virker ikke!
(
Ikke hos mig, i hvert tilfælde)

Michael D

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-04-08 14:13

Thomas Makro skrev:
> [...]
> problemerne, og at niveauforskelle ikke er noget problem.
>
> Og nå ja, hvis jeg en dag skal på et MC kørekursus, så bliver det ikke

Det bestemmer du jo selv - det har vi da heldigvis stadig friheden til
selv at bestemme.

Og hvad angår hvem der ejer hvilke kørekurser - der er jeg BRAGENDE
ligeglad, bare det betyder at folk BRUGER disse kurser til i sidste ende
at redde deres egen røv, således at der undgåes så mange dødsfald med
mc'ere som muligt - og alle andre for den sags skyld også.

En ligskjorte er røv-elendig som køredragt, og en kiste kommer man sgu
ikke langt i.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Thomas Makro

Dato : 23-04-08 08:00

On 23 Apr., 14:16, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> Dette link virker ikke!
> (
> Ikke hos mig, i hvert tilfælde)
Artiklen er nu væk. Underligt. Måske indlæget er fjernet af TV2, eller
han fortrød.
Så nu er der jo ikke meget historie. Nu kan vi ikke gøre andet, end at
afvente, om han tør poste de holdninger andre steder...

--
Thomas Makro

Fra : Thomas Makro

Dato : 23-04-08 08:04

On 23 Apr., 15:13, Aragorn Elessar <Vasco1...@passagen.se> wrote:

> [...]
> at redde deres egen røv, således at der undgåes så mange dødsfald med
> mc'ere som muligt - og alle andre for den sags skyld også.

Nu var pointen ikke, hvorvidt kørekurser gør førere dygtigere eller
ej. For selvfølgelig gør øvelse mester.

Problemet var, at han gjorde alle argumenterne om vejes udforming
underordnede. Det eneste der battede, var, om man havde været på
kørekursus eller ej.

--
Thomas Makro

Fra : Rasmus

Dato : 23-04-08 18:55

Thomas Makro <thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote in news:c5ef52ad-cfd9-
> [...]

> problemerne, og at niveauforskelle ikke er noget problem.
>
> Og nå ja, hvis jeg en dag skal på et MC kørekursus, så bliver det ikke

Der er på www.motorcykelgalleri.dk gang i flere initiativer. Bla. er man
kommet i dialog med RFSF. Tjek gruppen "sikker (MC) trafik" derinde.
Jeg har netop i dag, klaget til guldborgsund kommune, over brugen af
HiStar.

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 23-04-08 21:31

> [...]
> kommet i dialog med RFSF. Tjek gruppen "sikker (MC) trafik" derinde.
> Jeg har netop i dag, klaget til guldborgsund kommune, over brugen af

Lad os endelig høre, hvad du får ud af din henvendelse til Guldborgsund
kommune. Jeg havde for et par år siden fat i ørerne på en vejingeniør ved
det hedengangne Vejle Amt, og han var hverken til at hugge eller stikke i.
Han hævdede at Rigspolitiets MC-betjente havde "prøvekørt" disse HiStar uden
bemærkninger, og at alt derfor er i den skønneste orden. Jeg mener jo nok
der er forskel på at køre over et sådant bump når man er forberedt, som
betjentene har været det, og når man rammer det helt uden varsel. Jeg
fortalte den stive ingeniør, at jeg ville købe en dåse orange maling og
dekorere alle HiStar på min vej, hvilket fik ham til at true mig med
anmeldelse for hærværk. Jeg fik aldrig gjort alvor af det, for pludselig var
man færdig med at tælle her i området, og bumpene var væk.

Mvh. Tommy Jakobsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-04-08 23:44

Tommy Jakobsen skrev:

> [...]
> anmeldelse for hærværk. Jeg fik aldrig gjort alvor af det, for pludselig var
> man færdig med at tælle her i området, og bumpene var væk.

Der er også forskel på at ramme en sådan dims når man har kørekurserne
banket godt ind på rygraden qua ens arbejde, sammenlignet med at man
aldrig har været i nærheden af et kørekursus.
Selv garvede færdselsbetjente kan ryge på røven i en
spids/kneben/uheldig situation.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-08 00:33

Ja så skete det igen i aften , ikke helt på samme måde , men igen en chikane
af en eller slags , som man ikke lige forventede

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11314305.html?forside

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Nielsen

Dato : 24-04-08 08:17

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> Ja så skete det igen i aften , ikke helt på samme måde , men igen en
> chikane af en eller slags , som man ikke lige forventede
>
> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-11314305.html?forside

Det var nu ikke en decideret motorcykel, men en ATV på fire hjul. Man skal
vist ikke have hjelm på, når man kører sådan en?

/Ths.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 24-04-08 08:26

"Nielsen" <invalid@duer.ik> skrev i en meddelelse

> "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen

> Det var nu ikke en decideret motorcykel, men en ATV på fire hjul. Man
> skal vist ikke have hjelm på, når man kører sådan en?

Næ, for den er indregistreret som bil!

Michael D

Fra : flemsus

Dato : 24-04-08 15:24

Michael Dahlberg wrote:
> "Nielsen" <invalid@duer.ik> skrev i en meddelelse

> Næ, for den er indregistreret som bil!
>
> Michael D

Ja skvaddernosserne på Ekstrabladet kalder ham også for motorcyklist. Der er
vist ingen grund til også at få dræbte billister med i mc statistikken.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Nielsen

Dato : 24-04-08 08:22

"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

SNIP
> Det er Tommy Rønn der er gået over stregen.
SNIP

Var det ikke også Tommy Rønn, der sidste år tordnede mod kørekurser, hvor
der var deltagere på maskiner uden nummerplader? Han påstod, at man i
tilfælde af at være på kørekursus og blev ramt at en MC uden forsikring, så
var der ingen dækning for skader på egen MC eller person. Sjovt nok var det
kun kurser, som Tommy Rønn afholdt, der var i orden.
Det viste sig iøvrigt, at man er dækket forsikringsmæssigt - i værste
tilfælde dog ikke fuldt ud (der kan i specielle tilfælde træde en
forsikringspulje i kraft, hvis den ansvarlige ikke har forsikring eller
penge overhovedet) - så det er altid en god idee at kontakte sit
forsikringsselskab inden et kørekursus, men Tommy Rønns "Peter og ulven" var
noget tynd....

/Ths.

Fra : Thomas Makro

Dato : 25-04-08 14:57

On 24 Apr., 09:22, "Nielsen" <inva...@duer.ik> wrote:

> [...]
> var der ingen dækning for skader på egen MC eller person. Sjovt nok var det
> kun kurser, som Tommy Rønn afholdt, der var i orden.

Jeg ved ikke om han har påstået noget sådant. Men da det minder om
denne sag, tror jeg godt på, at det var ham.
Kan du huske hvor det stod?

Såfremt det var TR der stod bag det forsikrings-mis-information du
nævner, så burde han efterfølgende havde lært, at man ikke bare skal
komme den slags hurtige påstande, uden at have undersøgt dem først.
Når det senere kommer frem at han misinformerede, så bliver han
betragtet som en man ikke kan stole på, og som en der bare vil tjene
hurtige penge. Og det eneste han så har opnået, er at hans kundekreds
(MCister) er blevet negative på ham, og derfor ikke vil røre hans
kurser.

--
Thomas Makro

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-04-08 07:47

Thomas Makro skrev den 25 apr 2008 i
m:

klip

> Såfremt det var TR der stod bag det forsikrings-mis-information du
> nævner, så burde han efterfølgende havde lært,

klip osv.

> --
> Thomas Makro

På baggrund af "Hvis og såfremt" bør man ikke udtale sig om andres
motiver eller moral.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : JensW

Dato : 26-04-08 03:42

Og det eneste han så har opnået, er at hans kundekreds
> (MCister) er blevet negative på ham, og derfor ikke vil røre hans
> [...]

Nu har jeg så faktisk været på FDM-kørekursus med Tommy Rønn & Co.

Og det var RIGTIG GODT.
Og vi fik prøvet at køre i ujævnt terræn (over riste, dæksler, høje
kanter), gennem grusstriber i sving og meget andet.
Så - givet at hele verden ikke hver dag sørger for at vores veje er
ideelt lavet og vedligeholdt ER det faktisk rigtig vigtigt at prøve
dette, fx på kørekurser.
Det man oplever på egen krop/MC er, at MC nok selv skal fortsætte
uproblematisk, bare føreren ikke begynder at rive rundt i styret. Den
flytter sig ganske vist noget anderledes end man er vant til, fx
parallel-forskyder baghjulet nogle centimenter, men i løbet af 1-2
meter er cyklen "back on track". Godt at nogen "indførte" gyro-
effekten .

Så jeg er faktisk helt enig i at alle BØR på kørekursus engang
imellem. Ikke lovpligtigt, men helt egoistisk af hensyn til egen
førlighed mv. Og det vil jo også være til gavn for medtrafikanter,
familie mv.

Om Tommy Rønn så får udtalt sig mere eller mindre heldigt skal jeg
ikke forholde mig til. Men grundlæggende mener han det godt og gør det
godt for MC-isterne. Så giv ham eventuelt lige lidt luft og lidt
credit.

Just my 5 cents.

De bedste MC hilsner

Jens W.