Nyborg kabel Inet -> LAN hvordan ?
Fra : petersen_michael

Dato : 18-07-01 21:48

hej, er der nogen her, der er har Inet forbindelse
med antenne foreningen i Nyborg ?
og samtidig har opkobling på lokal net ?

jeg kan ikke få det til at virke med min router :-/

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg

Fra : Jens

Dato : 18-07-01 22:29

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3b55f5ff$0$69596$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hej, er der nogen her, der er har Inet forbindelse
> med antenne foreningen i Nyborg ?
> og samtidig har opkobling på lokal net ?
>
> jeg kan ikke få det til at virke med min router :-/

Hvilken router har du ???

Jens

Fra : PhuPhyt

Dato : 19-07-01 12:55

On Wed, 18 Jul 2001 22:47:57 +0200, "petersen_michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>hej, er der nogen her, der er har Inet forbindelse
>med antenne foreningen i Nyborg ?
>og samtidig har opkobling på lokal net ?
>
>jeg kan ikke få det til at virke med min router :-/

Router på Nyborg antenneforening ? Er det noget nyt de har lavet ?
Man tager normalt bare ledningen fra kabelmodemet og sætter
i sin hub/switch og forbinder så maksinernen til samme hub/switch.

Derefter tildeler du dine maskiner de ip numre som du har fået af
antenneforeningen. Så skulle du kunne både surfe og se lokal
netforbindelse med det samme.

Mvh
René
--
irc: #swlforum on /server dk2-GamersNet.ath.cx

Fra : petersen_michael

Dato : 19-07-01 17:07

>Router på Nyborg antenneforening ? Er det noget nyt de har lavet ?
>Man tager normalt bare ledningen fra kabelmodemet og sætter
>i sin hub/switch og forbinder så maksinernen til samme hub/switch.

jeg har købte en -Link DI-704 Bredbåndsrouter med 4 ports Switch

dvs, der er en 4 ports switch, på den ene side, og en WAN port på den
anden side, af dette stykke hardware..

rent forsøgsvis prøvede jeg at mokke modemet i switchen
og tildele en PC en adresse 10.1.2.*

DNS og Gateeway er korrekt sat op..
men jeg kan ikke få forbindelse til modemet..
prøvede både med et cross, og et "lige ud" kabel..

>Derefter tildeler du dine maskiner de ip numre som du har fået af
>antenneforeningen. Så skulle du kunne både surfe og se lokal
>netforbindelse med det samme.

meget godt, men jeg har både IPer i 10.1.2 .* og 195.215.170.*
puljerne, og ikke nok IPer til at dække behovet i mit LAN..
( har 4 10.1.2.* adresser og en 195.215.170.* adresse )

derfor så jeg en mulighed i D-linken ved at benytte 195.215.170.*
ud af huset, og oprette LAN med 192.168.0.*

men det virker ikke..

PT benytter jeg mig af en løsning med 2 netkort i en PC
et til Inet, og et til LAN, delingen sker ved hjælp af Avirt Soho netware
men er noget ustabilt, PCen skal ofte genstartes ( kører win95osr2 )

jeg kunne måske lærer at sætte en Linux, eller BEOS ting op, der
kunne virke..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : petersen_michael

Dato : 19-07-01 17:09

PhuPhyt skrev i meddelelsen ...

>Derefter tildeler du dine maskiner de ip numre som du har fået af
>antenneforeningen. Så skulle du kunne både surfe og se lokal
>netforbindelse med det samme.

en anden begrundelse for ikke at gøre sådan, er at

adresserne 195.215.170.* ikke er beskyttet af
antenne foreningens NAT
den adresse ville jeg få dækket ind, ved at benytte en router
det er SVJV kun adresserne i 10.1.2.* der er under NAT ?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg