Trine og Siri?
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-05-08 10:52

Hej Trine og Siri...

Blev lige nysgerrig efter at høre hvordan det går med Siri? Hvad har i gjort
og er der bedring?
Skriver her da andre i gruppen måske også er interesseret i at høre det.

MvH
R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 22-05-08 17:58

"Rinnie Ilsøe" <rinniex@rinniex.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gjort og er der bedring?
> Skriver her da andre i gruppen måske også er interesseret i at høre det.

Jeg har også tænkt på, hvordan det går med Siri - og med Ellen
Så skriv endelig, Trine.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-05-08 19:10

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> writes:

> Jeg har også tænkt på, hvordan det går med Siri - og med Ellen
> Så skriv endelig, Trine.

Ellen er verdens nemmeste barn. Okay, jeg har ikke meget at
sammenligne med, men nem er hun i hvert fald. Hun sover 7-8 timer i
træk om natten og så skal hun lige have 10 minutters mad og så sover
hun videre 4-5 timer. Hun er så vågen det meste af dagen, men hun
græder næsten aldrig og når hun gør, så er hun nem at trøste.

Glad unge:
http://www.trinekc.dk/Billeder/IMG_0001.JPG

Gode venner:
http://trinekc.dk/Billeder/IMG_1820.JPG

Mvh Trine

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-05-08 20:11

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

Tak for de skønne billeder af en glad lille unge og en dejlig stor
bamsehund.
Hvor er det rart at høre, at Siri har det godt igen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 23-05-08 22:04

> Glad unge:
> http://www.trinekc.dk/Billeder/IMG_0001.JPG

I guder hvor er hun smuk!!
Alle børn ser' søde ud, men Ellen er da bare i en liga for sig!
Hold da op altså! ...og så glad hun ser' ud!
Tak for billederne! Det var bare umuligt ikke at smile med hende der!

R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-05-08 18:45

"Rinnie Ilsøe" <rinniex@rinniex.dk> writes:

> Blev lige nysgerrig efter at høre hvordan det går med Siri? Hvad har i gjort
> og er der bedring?

Siri har simpelthen fået sin anden ungdom. Det er vi naturligvis meget
glade for, men egentlig også lidt kede af. For det betyder jo at hun
har haft det dårligt meget længe. Jeg har lige været et par dage
hjemme og besøge mine forældre, det er nemlig lidt kedeligt at have
barselsorlov :), og Siri kunne faktisk næsten følge med deres hund og
det har hun ikke kunnet før. Så vi er glade og håber virkelig at vi
kan klare det med smertestillende og kosttilskud.

Indtil nu har vi kun givet hende de smertestillende piller vi har fået
fra dyrlægen. Vi vil nemlig gerne vide om de virker og hvis hun så får
det endnu bedre af et kosttilskud så er det jo kun skønt. Jeg regner
med at halvere mængden af piller efter weekenden og se om vi om en
uges tid måske helt kan undvære. Det mener dyrlægen at vi kan.

Men hun er nu en dejlig nem hund at give piller. Så snart hun kan høre
blisterpakningen, så står hun klar. Også selvom pillerne bare bliver
serveret på et stykke tørt knækbrød. Måske er det fordi hun er blevet
sat på skrump? Hun var blevet lidt godt i stand og skal tabe omkring 5
kilo, så hun synes SLET ikke hun får noget at spise - nogensinde! Vi
er simpelthen SÅ onde. :) Men med en dårlig ryg, så bliver det ikke
bedre af at der er et par kilo ekstra at slæbe rundt på.

Så som I nok kan regne ud, så er vi glade. :)

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-05-08 20:44

> [...]
> bedre af at der er et par kilo ekstra at slæbe rundt på.
>
> Så som I nok kan regne ud, så er vi glade. :)

Det lyder godt, Trine!
Det lader til, at Siri har reageret godt på behandlingen.
Jeg vil ikke være lyseslukker på nogen måde, men vær forberedt på, at hun
godt kan få nogle tilbagefald i perioder, uden at det behøver at være
permanent.
Efter at Emma fik spondylosen konstateret, har jeg kunne se et mønster i
hendes adfærd, som jeg nu kan se, er bivirkninger fra ryggen.
Hun har haft en god lang periode, uden nævneværdige problemer, hverken fra
bugspytkirtlen eller ryggen, men har haft tilbagefald her i den sidste uge,
inkontinens, som kan være en følge af spondylosen, og mere stiv og "stille"
end vanligt.
Jeg har ikke givet hende smertestillende, da hun ikke som Siri, har været
lammet på noget tidspunkt, men bare stiv som et bræt, og har ikke været
umotiveret for motion og bevægelse.
så jeg vil hellere skåne hende for belastninger, og lade hende tage tingene
i hendes eget tempo, og supplere med atroflex på fuld dosis, end at give
permanent smertestillende.

Jeg har iøvrigt her i sidste uge, talt med et par, der nær havde fået deres
hund aflivet i en alder af 3 år pga. svær spondylose, men de gav det en
chance, hunden er i dag 10 år og har haft et godt hundeliv.
-det er sådanne historier jeg "trøster" mig med.

Det lyder også meget ansvarligt, at du er obs på hendes vægt, jo mindre hun
har at slæbe på, jo bedre, det er jo logik.

dejlige billeder iøvrigt!.

ang. den lille, så tror jeg at det er naturens orden, at nr. 1 er et yderst
nemt barn, ellers havde man vel ikke fået nr. 2, og 3.....LOL...

Mvh. Marie -hvis 1. barn også var så nem at man skulle tro at nogen havde
glemt at putte batterier i ved fødslen.. (-;