Kamphunde er ikke usårlige
Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 11:07

http://ekstrabladet.dk/112/article1009984.ece

OBS. lidt stærke billeder

Godt Nikko overlevede og kamphunden døde .. Måske det kan få kamphunde ejere
til at tænke sig om

Erik

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 12:00

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> OBS. lidt stærke billeder
>
> Godt Nikko overlevede og kamphunden døde .. Måske det kan få kamphunde

Så fandt jeg ud af hvad en Broholmer var ..

Det er jo nærmest en halv hest.. En del større som kampkræne

Fra : jopa

Dato : 21-05-08 17:10

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev

> Godt Nikko overlevede og kamphunden døde .. Måske det kan få kamphunde
> ejere
> til at tænke sig om

En rigtig schæfer kan såmænd også ordne dem

Læste om en kamphundeejer hvis hund var blevet skambidt af en schæfer 2
gange

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 17:15

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En rigtig schæfer kan såmænd også ordne dem
>
> Læste om en kamphundeejer hvis hund var blevet skambidt af en schæfer 2

Er sku også ret sikker på at Bugsy kunen orne såen et kræ hvis han fik lov

Gik temlig hurtig med en vis gravhund + hans tykke pels vil beskytte en del
mod bid

Fra : C.H

Dato : 21-05-08 20:45

> [...]
>
> OBS. lidt stærke billeder
>
> Godt Nikko overlevede og kamphunden døde .. Måske det kan få kamphunde

Den stærkeste respons jeg har hørt fra ejere af disse racer i forbindelse
med dette angreb er, at det bare er fordi det er en muskelhund, at det
kommer på forsiderne..

Disse mennesker fatter nada...

Heldigvis er der nogle, der ved, hvad de har mellem hænderne, men desværre
ser det ud til, at det er båtnakkerne, der er flest af..

Connie - som er træt af at høre ynk og klynk fra ejere af disse racer...

Fra : Pwh

Dato : 21-05-08 21:26

C.H, skrev:
> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Den stærkeste respons jeg har hørt fra ejere af disse racer i
> forbindelse med dette angreb er, at det bare er fordi det er en
> muskelhund, at det kommer på forsiderne..

En normal familiehund som vores ville da aldrig finde på at bryde
ind til en fredelig Broholmer og angribe den.

> Disse mennesker fatter nada...

Det er nok viljen der mangler.

> Heldigvis er der nogle, der ved, hvad de har mellem hænderne, men
> desværre ser det ud til, at det er båtnakkerne, der er flest af..

Og dem bor der en del af på Falster, det område tiltrækker sutter/narkomaner
fordi man får husene smidt i nakken.

> Connie - som er træt af at høre ynk og klynk fra ejere af disse
> racer...

Enig, de ligger som de har redt.
Det sjoveste er at hører deres kryptiske forklaringer
på deres racevalg

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-05-08 22:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sutter/narkomaner fordi man får husene smidt i nakken.

> Enig, de ligger som de har redt.
> Det sjoveste er at hører deres kryptiske forklaringer

De ejere sku' ha' nogle tørre tæsk sku' de. Stakkels hunde -
kamphunde eller ej så er det levende væsener. De skulle aldrig have
været født, hvis det er en sådan opvækst der bliver budt dem, så de
uden opsyn kan rende rundt og bryde ind og skamfere en dejlig stor
hund, som en en Broholmer jo er. Godt at den overlevede. Det må være
en sej hund.

Jeg håber at den bøde ejeren af hundene får bliver meget stor, det
har han i den grad fortjent.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 22-05-08 05:13

Tove Krieger, skrev:

> Jeg håber at den bøde ejeren af hundene får bliver meget stor, det
> har han i den grad fortjent.

Eller hun.
Det er meget populært blandt unge tøser at "smykke" sig med
en kamphund.

/Jens

Fra : OZ3BTO

Dato : 22-05-08 08:30

> Eller hun.
> Det er meget populært blandt unge tøser at "smykke" sig med
> en kamphund.
>
> /Jens

Og det er bla. dem der er super gode til mennesker men dårlige til dyr

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 21:25

On Wed, 21 May 2008 12:07:24 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/112/article1009984.ece
>
>OBS. lidt stærke billeder
>
>Godt Nikko overlevede og kamphunden døde .. Måske det kan få kamphunde ejere
>til at tænke sig om

Jeg er lykkelig for at broholmeren klarede sig - men at kæmme alle
"kamphunde" over en kam er for meget. Jeg brækker mig over at læse
"nationen" på EB og de enslydende forslag om at forbyde racen/racerne.
Det er umuligt, så bliver de solgt som krydsninger - så hundene vil
altid findes i miljøerne.
Lad dog racerne bestå - de eksemplarer af kamphunde, jeg personligt
har mødt har været venlige og til at "snakke" med.
Det er ejerne der er problemet - og fortæl lige "Johnny med bylder
under armene" at han ikke må have hund. For det er ligegyldigt hvilken
hund Johnny får, så bliver det en kamphund. For hvis ikke han har en
AmStaff/Mastiff eller hvad de hedder bliver det en Rottweiler. Eller
Schæfer og så forbyder vi politihundene i næste ombæring.
Så der er kun en vej frem - oplysning, opdragelse og evt. udvidet
kørekort til hund for ejere af visse racer. (at det så kan brede sig
til andre racer, når flere bliver bidt må vi finde os i)
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : OZ3BTO

Dato : 21-05-08 21:32

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> To biler og tre hunde.
> http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka
> Husk de andre er MED trafikanter ikke MODtrafikanter

Kamphunde er som reglen ih og åh så søde over for mennesker

En kammerat har et kampkræ hvist en amstaff.. Den er vildt kælen og kune
aldrig finde på at gøre et menneske noget ondt... Derimod møder den en
anden hund så er faden løs..

Han har forsøgt at pille det fra den i 2 år uden held.. Beviser lidt om
kampkræene

Ikke mennesker den er farlig for men andre dyr/hunde

Fra : Pwh

Dato : 22-05-08 05:16

OZ3BTO, skrev:

> [...]
> om kampkræene
>
> Ikke mennesker den er farlig for men andre dyr/hunde

Jamen sådan er racen jo også i sin tid blevet avlet,
så intet mærkeligt i at det stadig hænger ved mange af dem

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 18:13

On Wed, 21 May 2008 22:31:33 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

<klipper lige>

> [...]
>kampkræene
>
>Ikke mennesker den er farlig for men andre dyr/hunde

Du har da ret - men derfor skal de rigtige mennesker have disse hunde,
så er der kontrol. Men vi får så meget skrammel ind illegalt som ingen
aner, hvad de indeholder - og så har man problemet, når den nye ejer
ikke ofrer en mentaltest både som hvalp og unghund.
Som ejer af OES'ere må du ikke opfatte mig som bannerfører for
kamphunde, men jeg mener et eller andet sted at alle hunde bør
respekteres for hvad de er og være, hvor de og deres omgivelser kan
være trygge.
Gad nok vide, hvad der skete, hvis en kamphund slap ind til OES'erne,
den blev nok kvalt i alt det uld )

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-05-08 08:24

> [...]
> kørekort til hund for ejere af visse racer. (at det så kan brede sig
> til andre racer, når flere bliver bidt må vi finde os i)

Jeg er ret enig med dig, problematikken i mine øjne er i høj grad alle disse
ulovlige importer, jeg læste at det kun er hver 5. af disse typer hunde der
er registrerede, resten er formentlig importer eller lign. Og så det, at
folk tænker med potensen, når de skal have hund, mange aner ikke hvad de går
ind til, og har ikke tankegang og fornuft nok til at evne at have sådan en
hund.
Men en schæferhan, rotte, eller doberman feks., kan så sandelig også være
potentiel farlig i forkerte hænder!.
De omtalte hunde i artiklen med broholmeren har heller ikke været fra
fornuftigt opdræt eller med papirer af nogen art. Den ene ligner en såkaldt
rednose, som er ret eftertragtet som decideret kamphund, og for begges
vedkommende er de voldsomt ørekuperede, hvad ingen normal får foretaget på
sine hunde herhjemme.
Vi har en sød amstaff tæve på "mit" lømmelhold, hun har da lært sin plads i
flokken.. (-;
se specielt billede 30 og 34.. der er også et par stykker af Ludwig ("min"
OES) -Det pragteksemplar af en lømmel med hormonfarm på 1. etage.. GG..
http://www.photopassion.dk/webgrafik/traning%2008%20SimpleViewer_v17/

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 18:08

On Thu, 22 May 2008 09:23:42 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>ind til, og har ikke tankegang og fornuft nok til at evne at have sådan en

Det er lige der problemet er - vi aner ikke, hvad vi får ind i landet.
Vi har haft hunde med til træning sammen med AmStaff, BullTerrier og
andre kamphunde og aldrig set problemer undtagen med en bestemt hund,
men der var problemet vist godt gemt i vores egen hund opdagede vi
senere. (en lang tragisk historie om en smuk hund, der blev 2½)

>Men en schæferhan, rotte, eller doberman feks., kan så sandelig også være
>potentiel farlig i forkerte hænder!.

Folk ser somme tider på mig som om jeg dybt åndssvag når jeg nærmer
mig en Rotte eller lign. - hvis man kan læse hunden kan man snakke med
den. Jeg skal nok gå, hvis den bliver ved med at sige sq, fanden.

> [...]
>OES) -Det pragteksemplar af en lømmel med hormonfarm på 1. etage.. GG..

Dejlige billeder - tror jeg kender hunden

Fra : Perpedel@gmail.com

Dato : 22-05-08 01:34

On 22 Maj, 09:23, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:

> se specielt billede 30 og 34.. der er også et par stykker af Ludwig ("min"
> [...]

Hej

Sikke nogle gode billeder. Jeg måtte lige kigge lidt nærmere på billed
nr. 44 "hunden med 2 haler"

Hilsen Jytte M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-05-08 09:34

<Perpedel@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Mvh. Marie

Hej

Sikke nogle gode billeder. Jeg måtte lige kigge lidt nærmere på billed

Jeg måtte lige se hvad du mente.. ja, det er en ung broholmer og et
lab-kryds der bryder. Når solen er lige på og hård og med de sorte hunde i
kontrast, det er rigtigt svært at få dem "adskilt" på billederne, specielt
når de er så små.

Jeg synes der er sjovt at se billederne, se på deres udtryk og deres glæde.

Mvh. Marie