Bugsy og veninden
Fra : OZ3BTO

Dato : 20-05-08 10:25

Nu har vi hvist fundet en hund Bugsy kan sammen med

Han har jo haft det svært med andre hunde .. specielt mørke/sorte hunde...
Golden m.m. i den stil har der være lidt mindre problemer med

Hunhunde har han fint kunnet med så længe de var lyse i farverne

Her i weekenden var vi så til folkerace og syntes det var synd han skulle
blive hjemme så tog ham med, Han elsker jo at være ude ..
Fætter havde også deres hund med.. en rottweiler tæve ca. 14 dage fra at
komme i løb
De to tonsede rundt hele dagen og legede.. Ingen problemer der
Så er det lidt vi har tænkt: Har han fundet ud af at mørke hunde er OK..
Ihvertfald tæver (alle sorte/mørke hunde har været et problem)

Vi endte alle her til en gang grill inden det gik hjemad for de andre..
Hundene fik jo slef lov til at tumle rundt i haven.. Endte med at de kunen
spise af samme skål og derefter lagde de sig til at sove sammen

Kan vi regne med at gentage sucessen en gang til ?

Håber vi godt nok få de så ud til at hygge sig gevaldig

Erik

Fra : Perpedel@gmail.com

Dato : 20-05-08 07:48

On 20 Maj, 11:25, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:
> [...]
>
> Kan vi regne med at gentage sucessen  en gang til ?
>
> Håber vi godt nok få de så ud til at hygge sig gevaldig

Hejsa
Jeg har en border collie tæve, som heller ikke kan lide andre hunde
særlig godt (efter at hun blev gennemtævet nogle gange som hvalp) Men
når hun er ved at komme i løb, er hun simpelt hen den mest
imødekommende og legesyge tæve der findes.

Jeg tror simpelthen at Bugsy ændrer adfærd, fordi han kan lugte, at
tæven er ved at komme i løb, og han derfor gerne vil have en chance
for at parre sig

Hilsen Jytte M

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-05-08 15:52

<Perpedel@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror simpelthen at Bugsy ændrer adfærd, fordi han kan lugte, at
tæven er ved at komme i løb, og han derfor gerne vil have en chance

Han problem med andre hunde stammer netop fra da havr hvalp.. En stor lab
havde ret kraftig fat i ham og siden en schæfer

Nu skal de heldigvis være sammen i weekenden igen og vi skal bestemt også
have prøvet når hun har været i løb.. Håber at Bugsy gennem hende kan
opdage at andre hunde er ok
Rottweiler tæven kan normalt med alle hunde store som små ..

Skal måske indskydes at hun smider sig direkte ned på ryggen hvis en fremmed
hund kommer tæt på

Hvilket vi håber Bugsy også kan lære selv om han er 6-7år nu
Bare han kan med tæver og kasterater og meget gerne små hanhunde (pyt med de
store.. er der ingen af i vores omgangskreds..kun kasterater)

Fra : Hm

Dato : 20-05-08 17:13

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Du skal lige være opmærksom på at en tæve som er meget tæt på løbetid/ først
i løbetid ,kan være meget streng ved en hanhund, som kommer for tæt på. Det
skulle jo nødig give bagslag.

Hanne

Fra : OZ3BTO

Dato : 20-05-08 18:08

"Hm" <mishamai@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
først
> i løbetid ,kan være meget streng ved en hanhund, som kommer for tæt på.

Der er ca 14 dage til hun kommer i løb .. Når hun først er i løb så kan hun
med alle hanhunde ..

Fra : Anette

Dato : 20-05-08 20:27

OZ3BTO wrote:
> Hvilket vi håber Bugsy også kan lære selv om han er 6-7år nu
> Bare han kan med tæver og kasterater og meget gerne små hanhunde (pyt
> med de store.. er der ingen af i vores omgangskreds..kun kasterater)

Vi har trænet med vores hanhund - (der har samme problem- det er alle hunde
han ikke kan med, )- sammen med andre hunde i knap 2 år. Det er blevet
bedre. Han kan slappe af nu, se andre hunde på behørig afstand uden at
flejne totalt - men helt godt bliver det næppe med ham. Andy var 5 år da vi
fik ham og startede træning.
Der er angiveligt ingen øvre alder for hvor længe en hund kan lære. Jo ældre
den er, jo længere tid tager det at ændre en adfærd, men de kan lære det.

Det går klart nemmere med tæver. Vores kan ikke med kastrater og hanhunde -
uanset størrelse. I hundes begrebsverden er der ingen forskel på størrelse
af en hanhund. En lille hanhund er lige så stor en trusssel som en stor
hanhund, når hunden først har fået den angst ind under huden.

/ Anette
www.philana.dk