Genplacering af voksne hunde
Fra : René Hansen

Dato : 14-05-08 17:04

Hej gruppe
Så skete der jo det der bare ikke skulle ske!
Jeg og kærestens veje skilles, og som sømand kan jeg ikke have
hundene, og kærestens job ser ud til at tage mere og mere tid.
Hun har lige købt hus i Nakskov og hundene skulle så efter planen have
flyttet med.
Men, men
De har indtil nu levet på et nedlagt landbrug, og er vant til de store
åbne vidder
Nu skulle de så ind i en lille villahave, og eftersom de begge kan
lide at gø (højt og ofte)når de er alene hjemme, skulle de lukkes inde
i huset når kæresten er på arbejde.
Her hvor de bor nu har de en lem og kan rende ud i gården som de vil.
Vi har talt om det og er blevet enige om at de helt sikkert vil have
det bedre et andet sted, det er en tung beslutning, men det er altså
hundene der skulle lide under vores problemer og det er bare ikke
fair.
Så derfor:
Vi er enige om at give dem til nogen som kan byde dem bedre forhold.
De kommer som et par; det er ufravigeligt fra vores side!
Det drejer sig om Fenris, som er en kastreret Schæfer-Rottweiler
blanding (de fleste kan ikke se rottweileren i ham), han er tre år
gammel og har fået konstateret hoftedysplasi i begge hofter, men vi
ser det ikke ret tit: Han elsker at rende rundt og leger tit med
tæven.
Molly er fra internatet i Rødovre hvor vi fik hende fra for ca to et
halvt år siden.
Hun var indbragt af politiet, så vi ved stort set intet om hendes
fortid. Dyrlægen mente dengang at hun var ca to år gammel, så det
skulle jo give ca fire-fem år nu..
Hun er en blanding af vistnok Old English Sheep dog og sikkert rigtig
mange andre ting.
Hun er blevet sterilliseret, og er ufattelig kærlig (prøver at drukne
alt og alle med sin tunge)
Begge hunde er chippet og er vant til småfolk (vores børnebørn).
Begge to er meget "farlige" i munden, men når det kommer til stykket
er de meget venlige og kærlige, et fund til prisen, som er gratis!
Begge hunde har gået til hundetræning, og udover en udpræget selektiv
hørelse, lystrer de faktisk rigtig godt

Det har været svært at skrive dette, men nød lærer som bekendt nøgen
kvinde at spæne og vi mener at det er det bedste for to herlige
hunde som i bund og grund ikke har fortjent det her.

Hvis der er nogen interesserede i dette forum, vil vi gerne snakke med
dem, faktisk vil vi gerne se Jer et par gange så vi er sikre på at I
"fortjener" dem.
Vi kan kontaktes på ovenstående E-mail (Fjern fem tegn før post)

Vi har valgt at de skal være gratis, for de er familiemedlemmer, ikke
en handelsvare...

Molly, Fenris, Mette og Rene

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-05-08 00:26

René Hansen skrev:

> Vi er enige om at give dem til nogen som kan byde dem bedre forhold.

Held og lykke med det hér fra!
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-05-08 06:18

René Hansen <dduck@post.tele.dk> writes:

> Det har været svært at skrive dette, men nød lærer som bekendt nøgen
> kvinde at spæne og vi mener at det er det bedste for to herlige
> hunde som i bund og grund ikke har fortjent det her.

Vi kan desværre ikke hjælpe, men vi kan heller ikke tilbyde de forhold
de er vant til. Men jeg synes det er dejligt at se en så udførlig
beskrivelse af hundene - også de negative ting. Der er slet ingen
tvivl om at I vil hundene det bedste. Jeg håber virkelig at I finder
en god familie til dem, en der lever op til de absolut ikke urimelige
krav I stiller.

Mvh Trine

Fra : René Hansen

Dato : 16-05-08 10:30

>Vi kan desværre ikke hjælpe, men
> [...]

Hej igen
Jeg ser lige lidt flot på citatteknik

Trine og Hans, tak for de opmuntrende ord, desværre står folk jo
ikke ligefrem i kø for at få fingre i et par dødskønne hunde,
men det er jo også sin sag at skulle overtage to voksne hunde...
Vi håber på det bedste.

Os 4