Hanhund i familien
Fra : Ha Ha

Dato : 12-05-08 20:53

Så nu er datterens lille chihuahua næsten 7 mdr og ved at blive
kønsmoden for han vil parre med tøjdyr og hvad han nu lige synes der
kan bruges, mærkeligt nok er han også blevet ret lun på min husbond,
for han prøver tit på at fange hans arme og ben for at parre dem, ikke
at han får lov, men det er da træls at han bliver ved. Vi har kun haft
tæver her i huset, så vi er lidt på bar bund med, hvad vi skal gøre
for at stoppe ham, for jeg gider ikke have en hund i huset der hopper
på alle og enhver.

Hanne H.

Fra : Anette

Dato : 12-05-08 21:27

Ha Ha (slet EJBJ3) wrote:
> Så nu er datterens lille chihuahua næsten 7 mdr og ved at blive
> kønsmoden

Hej Hanne

Han er bare en teenager lige nu, totalt rundtforvirret med hormonerne
racende rundt i hele kroppen.
Skub han væk med flad hånd, og et "Nej!" og ros ham når han holder op.
Der går et par måneder før han har fået styr på det hele igen. - Tilgiv ham

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ha Ha

Dato : 12-05-08 21:45

> [...]
>"Nej!" og ros ham når han holder op.
>Der går et par måneder før han har
>fået styr på det hele igen. - Tilgiv ham

Teenager, ja det kan vel ikke være værre end da datteren kom i
teenage-alderen
Ja jeg tror, at vi tilgiver ham alt for hurtigt, han er jo vanvittig
sød, og mig der har svoret på at rigtige hunde, er
dem der kan klappes uden at vælte

Hanne H.

Fra : Anette

Dato : 12-05-08 21:52

Ha Ha (slet 71WC3) wrote:
> Teenager, ja det kan vel ikke være værre end da datteren kom i
> teenage-alderen

Hvis din teenager var i nærheden af de 3 teenagetøser vi har overlevet, så
....jo, det er nemt at tilgive, når det bare er et par måneder

> Ja jeg tror, at vi tilgiver ham alt for hurtigt, han er jo vanvittig
> sød, og mig der har svoret på at rigtige hunde, er
> dem der kan klappes uden at vælte

De har det med at krybe under huden på en, de der små størrelser
Jeg har haft det som du - en hund under knæhøjde er ikke en hund, men en
lille jordfræser af en cairnterrier har bjergtaget mig 110%
Han er bare Så sød....måske næste gang...?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-05-08 08:56

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille jordfræser af en cairnterrier har bjergtaget mig 110%
> Han er bare Så sød....måske næste gang...?

Hehe.. du vil ikke fortryde, Anette!.. (-; Ebbe er heller ikke den sidste
cairn vi har haft.. små sjove bundrobuste jordfræsere..

mht. chihuauaen, så har vi pt. et par stykker på mit hundehold, som for
begge hanners vedkommende opfører sig som du beskriver, de er på samme alder
også. Jeg har også ladet mig vide, at netop de små racer har en øget tendens
til at stresse sig selv temmelig op, så de to kombinationer kan sikkert
forstærke hinanden.
Så roligt Nej, og stille ros, så skal det nok fortage sig.

Mvh. Marie

Fra : Ha Ha

Dato : 13-05-08 11:56

>mht. chihuauaen, så har vi pt. et par
> [...]

Det vil vi gøre, det er ikke det store problem endnu og det skal det
helst heller ikke blive.
Nu er det mange år siden, at vi sidst har haft en hvalp i huset, så
lige et tillægsspørgsmål: Han fik tørkost fra
opdrætteren (Royal Canin), så det har vi fortsat med, men nu lige på
en gang vil han ikke æde det mere, godt at der er
smagsgarenti på det, jeg har lige byttet til et andet mærke
(Specific), nej nej, det gider han heller ikke æde.
Er det normalt at de lige pludselig bliver kræsne?
Et stykke med leverpostej bliver til gengæld spist med stor fornøjelse

Hanne H.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-05-08 12:04

"Ha Ha (slet DBXHW)" <hanneoh@DBXHWyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er det normalt at de lige pludselig bliver kræsne?
> Et stykke med leverpostej bliver til gengæld spist med stor fornøjelse

Hmm.. ja, jeg havde da også problemet med min Cairn da han var hvalp, han
gad heller ikke tørfoder. Jeg prøvede med samtlige af de gode mærker uden
held, der kunne sagtens gå flere dage imellem at han gad at æde (han var
meget tynd, men ellers super frisk).
Jeg ved godt, at hunde ikke dør af sult hvis der er mad tilgængeligt, men
derfor synes jeg nu at det er rart, at de kan lide deres mad -HVER dag.
Det han fandt bedst, var NUTRO, det findes i flere varianter.

Jeg skiftede til BARF da han var omkring 1 år, så det har aldrig været noget
problem siden den overgang -han elsker sin mad, hver dag... (-;

Mvh. Marie

Fra : Ha Ha

Dato : 13-05-08 12:51

> [...]
>findes i flere varianter.
>
>Jeg skiftede til BARF da han var
>omkring 1 år, så det har aldrig været noget

Jeg har også overvejet BARF til ham, men er ikke helt tryg ved det før
han er lidt ældre, der er jo alt det, den har
brug for i færdigfoder.
Jeg har det nu også bedst hvis min hund vil spise hver dag, øh jeg
mener min datters hund
Vi har jo selv Bess, vores leukemi-tøs, hun har det stadig fornuftigt
og hendes appetit fejler ihvertfald ikke noget....
Så at lade Balders mad stå, så han kan æde, hvis han bliver sulten er
ikke en god ide, kan godt gå hen at blive
temmeligt dyrt i hvalpefoder

Hanne H.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-05-08 13:04

"Ha Ha (slet 7DMQP)" <hanneoh@7DMQPyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så at lade Balders mad stå, så han kan æde, hvis han bliver sulten er
> ikke en god ide, kan godt gå hen at blive

GG.. jo, det er ikke billigt i de store mængder, det her hvalpefoder.. (-;

Det lyder godt med Bess, jeg har ofte spekuleret over hvordan det stod til..
Håber at hun får en god tid.

Mvh. Marie

Fra : Ha Ha

Dato : 14-05-08 07:48

>Det lyder godt med Bess, jeg har ofte
>spekuleret over hvordan det stod til..
>Håber at hun får en god tid.
>
>Mvh. Marie

Tak ! Det synes jeg at hun har, hun er da mere træt og med mindre
energi, men når bare gåturen ligger på tidspunkter
hvor det ikke er for varmt, så er det stadig det bedste hun ved, lidt
leg med Balder bliver det også til, men hun er jo
lidt for tung , så det største problem lige nu er en meget stor
appetit.

Hanne H.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-05-08 08:09

"Ha Ha (slet DPEA9)" <hanneoh@DPEA9yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> leg med Balder bliver det også til, men hun er jo
> lidt for tung , så det største problem lige nu er en meget stor

ja, det er sikkert prednisolonen der er "synderen", men hun lader da til at
have det ok efter omstændighederne, og så længe hun er glad for livet, så er
det super!.

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 13-05-08 17:40

On 13 May 2008 11:51:23 GMT, Ha Ha <hanneoh@7DMQPyahoo.dk> (slet
7DMQP) wrote:

>Jeg har også overvejet BARF til ham, men er ikke helt tryg ved det før
>han er lidt ældre, der er jo alt det, den har
>brug for i færdigfoder.

Oy gik på barf da han var 8 uger gammel og en mere sund hvalp skulle
man vist lede længe efter. Han har aldrig haft problemer, og skønt min
dyrlæge osse mente at barf var roden til alt ondt (sådan lidt
firkantet trukket op), så fik alle hunde meget ros for deres pels,
tænder og almene sundhedstilstand.
Jeg vil til enhver tid anbefale barf, hvis man ellers har mod på at gå
i krig med det, og hundene elsker det og de strutter af sundhed og
livsglæde... osse hvalpene.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ha Ha

Dato : 14-05-08 07:56

>Oy gik på barf da han var 8 uger
> [...]

Jeg kan godt se, at jeg må igang med at læse om BARF.
Jens'es "bibel" er Billinghurst, har jeg læst, er der andre gode bøger
eller hjemmesider ?

Hanne H.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-05-08 08:07

"Ha Ha (slet QHS2E)" <hanneoh@QHS2Eyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan godt se, at jeg må igang med at læse om BARF.
> Jens'es "bibel" er Billinghurst, har jeg læst, er der andre gode bøger
> eller hjemmesider ?

du kan tage et kik på mine sider, der er også link til andre gode sider med
fin information..
god fornøjelse.. (-;
http://www.photopassion.dk/hundene.htm -linket der hedder "naturlig
hundefodring" beskriver min måde at fodre på.

Mvh. Marie

Fra : Ha Ha

Dato : 14-05-08 11:30

> [...]
>http://www.photopassion.dk/hundene.ht
>m -linket der hedder "naturlig
>hundefodring" beskriver min måde at fodre på.

Det vil jeg gøre, når jeg har lidt bedre tid (arbejdet kalder)
Tak for jeres indput
Og sådan kom det til at handle om noget helt andet end den oprindelige
tråd

Hanne H.