Skånekost?
Fra : Leyna

Dato : 12-05-08 07:30

Oy har været dårlig siden i går og har hverken kunn holde vand eller
mad i sig. (Han spiste så slet ikke i går) I dag har han drukket lidt
og det er blevet hvor det skal, men hvad skal jeg give ham at spise?

Jeg er ved at koge ris, men er det nok?
Jeg mener at det er noget med ris og fisk/kylling, men jeg har hverken
fisk eller kylling hjemme. Har kun lidt tun i vand (dåse).

Jeg ville jo gerne ha' lidt i ham, men det skulle osse gerne blive
der, så al hjælp er velkommen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 12-05-08 07:40

> Jeg mener at det er noget med ris og fisk/kylling, men jeg har hverken
> fisk eller kylling hjemme. Har kun lidt tun i vand (dåse).

Hej Leyna
jeg har før brugt tun i vand og det var ok, fiskeboller kan også bruges.

Håber du får styr på den mave
Hanne

Fra : Leyna

Dato : 12-05-08 08:06

On Mon, 12 May 2008 08:40:11 +0200, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>jeg har før brugt tun i vand og det var ok, fiskeboller kan også bruges.

Så giver jeg ham lidt tun. Fiskeboller har jeg heller ikke lige på
lager. Tak.

>Håber du får styr på den mave

Det håber jeg sørme osse. Det er ikke sjovt at se sin hyperaktive hund
være næsten total inaktiv. Men er der ikke væsentlig bedring i morgen,
så hedder det dyrlæge. Der har dog ikke været nogle "uheld" i nat, så
jeg er fortrøstningfuld, men som altid når der er den mindste smule i
vejn, så går jeg helt i panik.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : hanzen

Dato : 12-05-08 08:16

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Hej Leyna
> jeg har før brugt tun i vand og det var ok, fiskeboller kan også bruges.

Torskerogn er også fint.
Vi har også brugt havregrød med stor succes.
--
hilzen
hanzen

Fra : Leyna

Dato : 12-05-08 09:10

On Mon, 12 May 2008 09:15:30 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

>Torskerogn er også fint.

Torskerogn har jeg så heller ikke på lager, men de har allesammen fået
ris og tun og det var en stor success. Oy har da osse (indtil videre)
beholdt det i sig, og han var godt nok blevet sulten. Det tager jeg
som et godt tegn.

>Vi har også brugt havregrød med stor succes.

Havregrød har jeg så aldrig haft success med her. Der er ganske enkelt
ingen af dem der gider æde det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : hanzen

Dato : 12-05-08 09:43

> [...]
> som et godt tegn.

> Havregrød har jeg så aldrig haft success med her. Der er ganske enkelt

Vores forhenværende gamle Golden elskede simpelthen havregrød. Han var
ellers meget kræsen. men havregrød var bare så lækkert.
Han havde tit vrøvl med maven og når den så var ved at være i orden slugte
han sin mad med det resultat at det tit kom op igen 5 sekunder efter han
havde spist. Så var det jeg fik en god ide. Jeg købte en pakke kattetørfoder
og gav ham 50/50. De små bitte knolde gjorde det umuligt at sluge maden for
hurtigt og det løste problemet.
Efter et par dage fik han så igen normal mad.
--
hilzen
hanzen

Fra : Pwh

Dato : 12-05-08 16:24

Leyna, skrev:

> Havregrød har jeg så aldrig haft success med her. Der er ganske enkelt
> ingen af dem der gider æde det.

Det gider mine heller ikke hvis det er ren havregrød.
Men prøv at koge en kylling 1 time, pil kødet af og kom det i kogevandet
og tilsæt havregryn så det bliver en tyk suppe/tynd grød.
Den ret slubrede Angel i sig dengang hun døjede med dårlig mave.
Fordelen er at du laver til 4-5 portioner af gangen.

God bedring med ham

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-05-08 19:30

On Mon, 12 May 2008 17:24:16 +0200, "Pwh" <pwh@email.dk> wrote:

>Men prøv at koge en kylling 1 time, pil kødet af og kom det i kogevandet
>og tilsæt havregryn så det bliver en tyk suppe/tynd grød.

Jeg havde jo ingen kylling hjemme, og her er godt nok laaaangt til
købmanden.

>God bedring med ham

Tak. som skrevet andetsteds, så har han det væsentligt bedre. Håber på
at ha' min Oysebasse, som vi kender ham, tilbage i morgen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Pwh

Dato : 14-05-08 16:40

Leyna, skrev:

> Jeg havde jo ingen kylling hjemme, og her er godt nok laaaangt til
> købmanden.

Den fangede jeg, men almendeligvis lader man da hunden værer
på skånekost i nogle dage hvis den har dårlig mave.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 14-05-08 21:35

On Wed, 14 May 2008 17:39:31 +0200, "Pwh" <pwh@email.dk> wrote:

>Den fangede jeg, men almendeligvis lader man da hunden værer
>på skånekost i nogle dage hvis den har dårlig mave.

Oy's mave er i orden i dag. Dvs den er en smule tynd, men jeg giver
ham så A38. Det plejer at hjælpe godt. Og hans madglæde og hele
humøret er vendt tilbage, og han virker frisk som en havørn.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winther

Dato : 12-05-08 10:00

Leyna wrote:
> [...]
> (dåse).
>
> Jeg ville jo gerne ha' lidt i ham, men det skulle osse gerne

Min har to gange i sit liv haft maveproblemer, i januar og så her i sidste
uge. Første gang, ja maden væk de første 2 døgn så skånekost fra dyrlægen,
alligevel ender vi igen hos dyrlægen fordi det er så voldsomt. Så en gang
penicillin noget stoppende og beroligende for ca 800 kr. fra dyrlægen så fik
vi styr på det.
Her sidste gang startede det en fredag nat. Mandag skånekost og zoolac,
maden i små portioner over hele dagen, efter to dage begynder hun at brække
sig vil ikke spise og er tydelig mærket, så afsted til dylle igen og 800
fattigere til diverse medikamenter, men nu har hun det godt igen, men hvor
længe...

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Ha Ha

Dato : 12-05-08 15:38

Winther <nobody@home.dk> skrev:
>Her sidste gang startede det en fredag
> [...]

Den historie kan jeg sagtens nikke genkendende til : (
Vores har altid haft en svag mave, og så har hun desværre også haft en
forkærlighed for næsten al slags lort og møg, som
hun har ædt med stor velbehag, det værste er kyllingemøg, der bliver
spredt på marken lige ved siden af her om foråret,
det har hun været meget syg af et par gange. Det er vel ikke sådan, at
den æder noget, der gør den syg?

Hanne H.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-05-08 13:03

> [...]
> fisk eller kylling hjemme. Har kun lidt tun i vand (dåse).
>
> Jeg ville jo gerne ha' lidt i ham, men det skulle osse gerne blive

Ris, ja, lad dem koge ud til smat-ris, skyl evt. tunen med vand i en sigte,
og giv lidt ad gangen gennem hele dagen.
havregrød er også fint, mine har heller aldrig villet æde det, men jeg ved
nogle har fået det i hundene ved at tilsætte en boullion terning i
kogevandet, det giver lidt smag.
ellers kylling, fisk, torskerogn og fiskeboller er helt fint.

God bedring med ham..

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 12-05-08 19:28

On Mon, 12 May 2008 14:03:29 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>Ris, ja, lad dem koge ud til smat-ris, skyl evt. tunen med vand i en sigte,
>og giv lidt ad gangen gennem hele dagen.

hehe... Ved godt at risene skal koges lidt ekstra, og det er de osse
blevet. De var alle tre ret vilde med ris og tun, og de fik en portion
mere af det her til aften.
Oy beholdt så ikke den første portion i sig. Han kastede op her i
eftermiddags, men ikke så voldsomt som før, og han viste stadig stor
interesse for mad, såeh...

>God bedring med ham..

Tak. Tror han er på vej op igen. Halen er kommet helt op, han viser
interesse for mad og han har lige taget sig en ordentlig mosletur med
Vaksefar.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk