En dum gås
Fra : Bjarne K.

Dato : 09-05-08 09:17

http://www.flabber.nl/archief/023969.php

Stakkels lille Gabbi

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-05-08 10:24

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
news:48240874$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> http://www.flabber.nl/archief/023969.php
>
> Stakkels lille Gabbi

Og du formoder sådan uden videre at vi andre forstår hollandsk ?

Jeg forstår da lidt af det, men ikke nok til at bedømme hvad der er
sket. Der står at det ligner Hitchcock's "Fuglene", hvad de så end
mener med det, da det jo var fugle der angreb mennesker. Du kommer
nok til at oversætte (for mig i hvertfald)

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-05-08 10:35

> [...]
> end mener med det, da det jo var fugle der angreb mennesker. Du
> kommer nok til at oversætte (for mig i hvertfald)

Ok. Jeg havde så overset videoen, billeder siger jo en del. Jeg
synes ikke at gåsen er dum, tværtimod. Det er tilsyneladende en
territoriekamp der foregår, hvor hunden trækker det korteste strå.
Gåsen havde måske en rede i nærheden, og så er sådan en fugl parat
til næsten hvad som helst for at forsvare sit afkom.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-05-08 11:01

> [...]
> i nærheden, og så er sådan en fugl parat til næsten hvad som helst for at

Ja, sådan nogle fugle er skam ikke at spøge med.. Selv en bedte dværghøne
kan være et arrigt bekendtskab hvis hun har æg eller kyllinger.. (-;

Jeg var på stranden i går med Emma og Ebbe, Emma er helt fjollet med måger,
og andre store fugle.
Der i vandet, ca. 20 meter ude, lå ikke mindre end 30 svaner og flød rundt,
og det var næsten for meget for Emma at modstå, hun vadede ud til maven, men
fortrød meget hurtigt, da samtlige svaner lagde kursen om, lige imod hende..
UHHHH... det skulle damen ikke nyde noget af.. meget klog beslutning!.
Min tidligere Eng. Setter var også en tur i baljen efter en flok gæs engang,
ignorerede mine indkald fuldstændigt.. og det fortrød han bitterligt.
For hele flokken af gæs gik amok på ham og fik ham jaget ind på land i en
vis fart.
Den arme hund havde fået nogle gevaldige gok i nødden, og en lærestreg han
aldrig glemte igen..

Mvh. Marie

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-05-08 11:46

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]

3. gang havde jeg sku nok knækket nakken på den eller ladet hunden forsvare
sig

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-05-08 12:16

"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in message

> 3. gang havde jeg sku nok knækket nakken på den eller ladet hunden
> forsvare
> sig

Ja, jeg er også lidt bange for at, det ville have endt med et kuld moderløse
gæslinger, hvis det var mine hunde, men man ved aldrig.
Heldigvis sker der ikke noget med hunden (eller gåsen), men den (hunden) ser
godt nok lidt betuttet ud.

Bjarne K.

Fra : OZ3BTO

Dato : 09-05-08 16:12

> [...]
> gæslinger, hvis det var mine hunde, men man ved aldrig.
> Heldigvis sker der ikke noget med hunden (eller gåsen), men den (hunden)

I starten ser man faktisk at hunden gør modstand/bider efter gåsen hvor
manden stopper den

100% havde det været Bugsy så havde jeg ikke nået at sige noget før han
havde snuppet den.. Og ved jo af erfaring at han gøre kort proces
(Gravhunden)

Man bør frygte gæs mere som en vagthund

Erik

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-05-08 12:35

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> 3. gang havde jeg sku nok knækket nakken på den eller ladet
> hunden forsvare sig

Eller også så kunne ejeren af hunden jo have truffet den (kloge)
beslutning, at sejle væk fra området som åbenbart var gåsens domæne.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 09-05-08 13:21

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> http://www.flabber.nl/archief/023969.php
>
> Stakkels lille Gabbi

Gans terroriseert hond

Een man zit rustig te vissen op een boot vergezeld door zijn hond, wanneer
zijn beste vriend opeens aangevallen wordt door een killergans. Het is
Hitchcock's The Birds in real life. Bekijk de schokkende beelden alhier.

Gås terroriserer hund

En mand sidder roligt og fisker i en båd med sin hund, da hans bedste ven
bludselig bliver angrebet af en gås. Det er Hitchcocks's The Birds i
virkeligheden. Se de chokkerende billeder her.´

MvH
R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : Kim

Dato : 09-05-08 21:14

Sikke en tålmodighed hund og ejer har, jeg havde gjort den fugl "grydeklar"
efter 3. forsøg på at komme af med den.

Kim