Opdatering på Blackie :-)
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-05-08 00:16

I dag var vi for 2. dag ved vores "gamle" strand med Blackie (der hvor vi
går "om vinteren" er elhegnet nu kommet op) og Blackie var glad for at gense
"sin" strand igen; her gik vi den allerførste tur med ham ved vandet den 1.
dag vi havde ham, og dengang blev han forskrækket når der skyllede en meget
lille bølge op fra havet

Der er en (bade)bro på stedet vel en meters penge over vandet, og for mange
år siden lærte jeg præcis på dét sted min søsters flatcoatede at hoppe i
vandet fra broen

Blackie ville gerne ud på broen i dag, og Zofia mente vi kunne få ham til at
hoppe i; selv mente jeg det var umuligt!

En pind i hånden (den 1. den dag) og 2 meter ud i vandet fra broens ende med
den!

Så lokkede vi Blackie, der snakkede en del og ikke rigtig havde mod på at
hoppe, men efter ½ minut sprang han så i og lå og svømmede rundt!

Han var ikke mere skræmt end at han fik fat i pinden og så afsted ind mod
stranden!

Åh, hvor var vi stolte!

Zofia fik knus og Blackie fik masser af ros!

Glæder mig til fortsatte plask

Bare en lille solstrålehistorie hér fra

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-05-08 06:18

On 8 Maj, 01:16, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Bare en lille solstrålehistorie hér fra

Også i dag skinnede solen. Derfor var vores hver-anden-fredags træf
hvor Blackie og Happy leger blevet flyttet hjem i min have. Der ville
ikke have været plads ved stranden. På trods af varmen fik de leget
lidt, men de havde det nu rarest i skyggen.
Men i skygen truede en fare, det var mig ustyret med diverse
tandrensnins grej. Blackie skulle have renset tandsten, og det gad han
ikke. Men det lykkes alligevel at få renset alle hjørnetænder, og de
fleste molarer i overmunden, Blackie havde fundet ud af at han kunne
gemme molarerne i undermunden ved at lukke munden helt, så dem fik vi
ikke ordnet - i denne omgang.
Vi prøvede at sende Blackie gennem min labyrint, og det fandt han
rimeligt godt ud af, når han lige havde fundet indgangen, og Happy
ikke stod på tværs.
Gad nok vide om ikke Blacke viser sig at blive en helt almindlg hund
med tiden...?
De tre af mine hunde var i hundegården mens B&H legede, to af dem
kender godt nok Blackie, men stakkels Blackie har sådan set nok at
kæmpe mod med det flapøre på 60 kilo. Når Happy bliver for voldsom
giver jeg ham lige et lille sprøjt med en vandpistol. Det dæmper
vildskaben lidt, men de holder ikke op med at lege af den grund.
Nu har jeg lukket de tre andre ud, og de har lige været rundt og snuse
til de steder hvor Zofia og Blackie har været, og ellers ligger de nu
og slapper af. Tre af dem i skyggen, og den gamle midt ude i solen.

Hilsen Kim & Co.

Fra : Zofia Paulin

Dato : 15-05-08 22:09

Om et par dage er der gået ni måneder siden Blackie kom til os. Som en
"brugt" hund, med alle sine problemer fra tidligere ejere, men med sin
dejlige varme og charme.
Blackie har forandret sig helt fantastisk - fra meget utrygt og skræmt væsen
til en dejlig, varm og lejesyg hund. Godt nok kostede det os stort arbejde i
de første måneder, men hvor glemmer man det dog hurtigt nok man få så meget
kærlighed tilbage som Blackie viser os hver eneste dag.
Det var og det er stadig stor hjælp til Blackie at Kim tilbød sin Happy som
legekammerat - de to er sjove sammen, selvom Happy bliver større og større.
Så endnu engang tak for det, Kim, for din tålmodighed og stort hjerte til
dyr.
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Ragna

Dato : 18-05-08 08:15

Hvor er det dejligt at høre om en hund, der har fået et nyt, godt hjem
gennem gruppen, og som endda har skabt kontakt mellem to (eller tre, når vi
tæller opdrætteren med) hunde-elskende hjem!
Jeg skriver ikke så meget her, men jeg har fulgt med i Blackies fremskridt
og glædet mig med jer over dem.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-05-08 12:53

Ragna skrev:

> [...]
> Jeg skriver ikke så meget her, men jeg har fulgt med i Blackies
> fremskridt og glædet mig med jer over dem.

Dejligt med din respons - gik lige i hjertet på Zofia

Vi er lige kommet hjem fra en cykeltur til stranden med Blackie i
cykelanhængeren for 3. gang!

Fra : Ragna

Dato : 18-05-08 16:50

Hans skrev:
>Vi er lige kommet hjem fra en cykeltur til stranden med Blackie i
>cykelanhængeren for 3. gang!

Sådan et apparat kan godt være meget praktisk til hunde.
Da jeg sidst hentede dyremad hos dyrlægen, snakkede jeg med en dejlig, brun
newfie-bamse på omkring 5-6 måneder.
Hun blev spændt godt fast og sad med åben kaleche i det fine vejr.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-05-08 17:11

Ragna skrev:

> Hun blev spændt godt fast og sad med åben kaleche i det fine vejr.

Jeg har til gode at se Blackie sidde ned i en sådan tingest - han prøver at
kigge forbi Zofia (ja, det er hende der har trækkrog på ) mens han
snakker højt

Fra : Anette

Dato : 19-05-08 23:37

Zofia Paulin wrote:
> [...]
> det os stort arbejde i de første måneder, men hvor glemmer man det
> dog hurtigt nok man få så meget kærlighed tilbage som Blackie viser

Hvor er det dejligt at læse og det var så flot at I tog kampen med ham
dengang, og med så fantastisk et resultat.
Stik lige Blackie en mavenusser her fra....og tag også lige selv et par
stykker

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Zofia Paulin

Dato : 21-05-08 15:47

Anette skrev:

> Stik lige Blackie en mavenusser her fra....og tag også lige selv et
> par stykker

Det er sket - Blackie er blevet helt vildt glad for mavenusseri, hvor i
starten viste han kun meget lidt interesse for knus og kram - han gik
simpelthen sin vej. Nu ligger han på ryggen og det er kun op til os hvor
længe vi har tid - men den har vi.
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Anette

Dato : 25-05-08 00:15

Zofia Paulin wrote:
> [...]
> gik simpelthen sin vej. Nu ligger han på ryggen og det er kun op til
> os hvor længe vi har tid - men den har vi.

Det glæder mig så meget, Zofia.
Det er/ har været en fornøjelse at følge jeres bestræbelser for at give
Blackie et godt liv.
Lære ham at det slet ikke er så farligt, som han troede.
Det glæder mig oprigtig at I har nået jeres mål med ham, især for hans
skyld, men også for jeres.

kh.Anette
www.philana.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-05-08 08:11

Anette skrev:

> Det glæder mig oprigtig at I har nået jeres mål med ham, især for hans
> skyld, men også for jeres.

Vi er kun lige begyndt! *host*

Fra : Kim Christensen

Dato : 18-05-08 23:33

On 18 Maj, 18:10, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Jeg har til gode at se Blackie sidde ned i en sådan tingest - han prøver at
> kigge forbi Zofia (ja, det er hende der har trækkrog på ) mens han
> snakker højt

Det kan jeg slet ikke finde noget billede af på din hjemmeside. Når nu
Zofia laver det hårde arbejde kunne du i det mindste have taget
billeder ;)

Men det var interessant at se et billede af Blackie liggende og slappe
af. Jeg troede ellers at den hund blev drevet af atombatterier :P

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-05-08 08:33

Kim Christensen skrev:

> Det kan jeg slet ikke finde noget billede af på din hjemmeside. Når nu
> Zofia laver det hårde arbejde kunne du i det mindste have taget
> billeder ;)

Allerede da jeg smed indlægget erkendte jeg min brøde; og om ikke andet så
for din skyld skal jeg nok finde mobilen frem (ja, jeg glemte kameraet da vi
tog til Snogbæk; dummeslag til mig! ) og skyde løs fra (racer)cyklen når
vogntoget bevæger sig mod stranden

Kørte faktisk med kun én hånd på styret i lørdags da jeg havde Blackie i
snor undervejs - for s*tan hvor ka han da løbe!

> Men det var interessant at se et billede af Blackie liggende og slappe
> af. Jeg troede ellers at den hund blev drevet af atombatterier :P

Der er tale om 2 forskellige hunde! - sådan, rent mentalt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-05-08 11:02

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Men det var interessant at se et billede af Blackie liggende og slappe
af. Jeg troede ellers at den hund blev drevet af atombatterier :P

Nej Da.....

Han er bare søn af Fie & Donald ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-06-08 22:06

Kim Christensen skrev:

> Det kan jeg slet ikke finde noget billede af på din hjemmeside. Når nu
> Zofia laver det hårde arbejde kunne du i det mindste have taget
> billeder ;)

Nu har jeg rådet bod på misséren; sidste weekend havde jeg compact-kameraet
med på cyklen og resultatet er blevet kogt ned til 5 billeder begyndende
hér:

http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/divhunde/view.nhtml?profile=divhunde&UID=10026&Direction=Back

God fornøjelse!

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-08 22:13

On Sat, 14 Jun 2008 23:06:00 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>med på cyklen og resultatet er blevet kogt ned til 5 billeder begyndende

Tak for de billeder - og dine små kommentarer Dejligt at se en
hund "komme igen" på den måde.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-06-08 10:05

Ivan Madsen skrev

> Tak for de billeder - og dine små kommentarer

Hæ hæ

> Dejligt at se en
> hund "komme igen" på den måde.

I dag kom der 3 heste hen til os på en mark - og Blackie logrede!

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-05-08 14:21

On 20 Maj, 00:36, "Anette" <a...@def.es> wrote:

> Stik lige Blackie en mavenusser her fra....og tag også lige selv et par
> stykker

Skulle hilse og sige at Blackie gerne gengælder den slags. Han kan
give nogle mægtige snudekys i knock-out styrke.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-05-08 02:00

Fra : Zofia Paulin

Dato : 21-05-08 09:57

Kim Christensen skrev:

> Skulle hilse og sige at Blackie gerne gengælder den slags. Han kan
> give nogle mægtige snudekys i knock-out styrke.

Helt enig - har prøvet det flere gange, men i starten gik jeg et par gange i
knæ. Så lærer man at afværge hans spring lidt bedre. Dog kan vi ikke nænne
at forbyde ham det for det er ment så kærligt at det ville være synd for ham
at tage det fra ham.
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-06-08 23:13

On 14 Jun., 23:06, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> [...]
> med på cyklen og resultatet er blevet kogt ned til 5 billeder begyndende

Det sidste billede i serien viser meget godt hven der egentlig helst
ville have trukket den vogn. Kræfterne har han jo.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-06-08 10:05

Kim Christensen skrev

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-06-08 17:40

> Kim Christensen skrev

> Hæ hæ
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Det må ligge til familien....

Hvis Ulla cykler med faderen, trækken han hende afsted som en hvirvelvind...

Men cykler jeg med ham, er det lige som han siger... Dit dovne dyr, du kan
sgu selv få lov til at træde i pedalerne )

M.V.H....Benny..