Hund i udlandet
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-05-08 08:23

Sidste år fik hunden et pas - skal vaccinationer m.m. holdes ved lige eller
hvordan ser det ud? Jeg mindes ikke at der skulle yderligere vaccinationer
til så hurtigt, men nu har vi fået et brev fra dyrlægen ..!

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : jopa

Dato : 07-05-08 09:10

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev

> Sidste år fik hunden et pas - skal vaccinationer m.m. holdes ved lige
> eller hvordan ser det ud?

Mener de skal vaccineres hvert år.
Min bliver 1 gang om året det kræver de i den pension den bliver passet når
vi er på ferie.
Men om det er samme regler for at tage den med til udlandet ved jeg ikke

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : hanzen

Dato : 07-05-08 09:48

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Sidste år fik hunden et pas - skal vaccinationer m.m. holdes ved lige
> eller hvordan ser det ud? Jeg mindes ikke at der skulle yderligere
> vaccinationer til så hurtigt, men nu har vi fået et brev fra dyrlægen ..!

Der burde stå i passet hvorlænge vacc. gælder. Jeg mener vores gælder i 3
år. Det er rabiesvacc. der er vigtig i den her sammenhæng.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm
står der måske noget.
--
hilzen
hanzen

Fra : Anette

Dato : 07-05-08 10:44

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> eller hvordan ser det ud? Jeg mindes ikke at der skulle yderligere
> vaccinationer til så hurtigt, men nu har vi fået et brev fra dyrlægen

Rabiesvacc. er der nogen dyrlæger der anbefaler hvert 3. år når det er en
voksen hund.
Er hunden under et år første gang, skal den stikkes igen året efter.
De andre vaccinationer er hvert år....hos min dyrlæge, i hvertfald

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Lone & Peter i Hauru~

Dato : 08-05-08 16:46

Der er kommet helt nye regler mht vaccine, nu sammensætter man en individuel
vaccine i forhold til hundens færden. (Kommer den i moseområder med rotter,
i pension hvor den har kontakt med mange andre hunde osv.) Man har fundet
ud
af, at det er unødvendigt at vaccinere "med hele pakken" hvert år, så nogle
vacciner holder 2-3 år.
En rabies vaccine er nødvendig for at hunden kan tages med ud af landet,
men
denne vaccine gælder i 3 år. Hvis hunden skal til F.eks. Sverige og Norge
kræves en blodprøve efter min. 120 dage fra vaccinationen for at se om
hunden har dannet antistoffer.

Venlig Hilsen Lone.