Med eller uden stamtavle
Fra : Familien Juul

Dato : 30-04-08 22:04

Hvilke fordele og ulemper er der ved stamtavler?
Vil i råde til at købe med eller uden stamtavle?

Mvh. Juul

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 22:17

On Wed, 30 Apr 2008 23:04:15 +0200, "Familien Juul"
<juul160404@yahoo.dk> wrote:

>Hvilke fordele og ulemper er der ved stamtavler?
>Vil i råde til at købe med eller uden stamtavle?
>
>Mvh. Juul

Hvilken hund ønsker du? En udstillingshund, så gå efter DKK-stamtavle.
Alt andet er 2. klasse. Hvis du søger en familiehund, så kan næsten
alt bruges - jeg kender ikke dine krav til race ud fra din post. ej
heller type.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Familien Juul

Dato : 30-04-08 22:19

Har tænkt på en golden retriever, og måske selv avle lidt på den som hobby.
Vil gå til hundetræning med den, men tror ikke udstilling

Juul

Fra : Anette

Dato : 30-04-08 23:13

Familien Juul wrote:
> Har tænkt på en golden retriever, og måske selv avle lidt på den som
> hobby. Vil gå til hundetræning med den, men tror ikke udstilling

Hvis du vil avle er udstilling - og dermed avlsgodkendelse , en
nødvendighed.
Har du læst om golden retrieveren? Passer dens behov til det du/ I kan
eller vil tilbyde den?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Familien Juul

Dato : 01-05-08 05:47

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> nødvendighed.
> Har du læst om golden retrieveren? Passer dens behov til det du/ I kan

Ja, jeg har læst om den, og kender til racen gennem familie der havde for
nogle år siden.
Vi er en familie på 4 børn og 2 voksne, vi bor på en gård, så der er god
plads at røre sig på. Er selvfølgelig instillet på gå turerne og vil
derudover gå til træning med hunden.

Juul

Fra : Bodil

Dato : 01-05-08 07:25

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hobby.
> Vil gå til hundetræning med den, men tror ikke udstilling

Med stamtavle slet ingen tvivl, hvordan vil du ellers kontrollere hundens
sundhedstilstand?
Der er ofte HD hos den race det er jo ikke så smart at give sig til at avle
på en hund som måske har forældre med HD.

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 09:24

Bodil, skrev:
> "Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Med stamtavle slet ingen tvivl, hvordan vil du ellers kontrollere
> hundens sundhedstilstand?

Eller om det overhovedet er en raceren Golden, ikke til at se når det er en hvalp.
Jeg har mødt flere Labradorhvalpe uden tavle der tydeligvis ikke
var racerene når de først var blevet voksne.
Så skal den bruges til avl skal det værer med tavle.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 01-05-08 16:36

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Eller om det overhovedet er en raceren Golden, ikke til at se når det er
> en hvalp.
> Jeg har mødt flere Labradorhvalpe uden tavle der tydeligvis ikke
> var racerene når de først var blevet voksne.

Lige præcis. Jeg har også set et par hunde, som folk har købt som schæfer,
og hvor der helt tydeligt er blandet noget andet i. Den ene er enormt lys i
farven, nærmest som en golden, og også lidt "forkert" i hovedet, den anden
har ikke rigtige ståører, og er heller ikke rigtig i kropsfaconen.

Det må være møgærgerligt at opdage når hunden vokser til, at det alligevel
ikke var den race, som man troede man havde købt.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 18:38

Søren LH, skrev:
> [...]
> Det må være møgærgerligt at opdage når hunden vokser til, at det
> alligevel ikke var den race, som man troede man havde købt.

Det er jo de vise ord om at en hund uden tavle principelt er at
betragte som en blanding, intet galt i det hvis man vil have en blandingshund.
Men jeg kunne aldrig selv finde på at købe en given race uden gode papirer,
bare det at folk ikke vil lave stamtavle på deres "ægte" hvalpe bør tænde
en advarselslampe.

/Jens

Fra : Mikael

Dato : 07-05-08 20:13

> Hvilken hund ønsker du? En udstillingshund, så gå efter DKK-stamtavle.
> Alt andet er 2. klasse.

Jeg beklager men jeg bliver lige nødt til at sige noget til den bemærkning!
Jeg har en golden fra DKK og en fra DDH. Coco fra DKK har fine papirer ikke
skyggen af HD hos forældrene, men har selv fået konstateret B i HD på den
ene hofte... ( der hvor vi købte hende, ville de først ikke sende billederne
ind for det ville påvirke hendes brors indeks) Og de er altså annerkendte
kennelejere! Så det fis giver jeg ikke meget for!
Jack som er fra DDH har ikke skyggen af HD, hudsygdomme eller andre
skavanker. Coco er lidt nervøs i det og meget skudræd, Jack er en basse der
vader ind i folk med træsko på. Alletiders sind, ikke bange for noget som
helst. Vi har haft begge med til udstilling mange gange, og det er altid
Jack der vinder... Så den der holder altså ikke!

Men tillykke til jer der har bestemt jer for en golden, det er en dejlig
hund!

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 20:40

On Wed, 7 May 2008 21:12:30 +0200, "Mikael"
<dsl128833@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>ind for det ville påvirke hendes brors indeks) Og de er altså annerkendte
>kennelejere! Så det fis giver jeg ikke meget for!

Det gør jeg sådan set heller ikke for opdrætteren - skriv til DKK og
fortæl om din oplevelse. De vil læse den.

> [...]
>helst. Vi har haft begge med til udstilling mange gange, og det er altid
>Jack der vinder... Så den der holder altså ikke!

Jamen, præmiehunde kan dukke op hvor som helst - at en ganske pæn del
af medlemmer i DDH, DRU og hvad de ellers hedder tidligere er smidt ud
af DKK glemmer vi, ikke? - Det være sig for fusk med hannens navn
eller sågar race - at skælde dommere hæder og ære fra på udstilling -
at "glemme" købeloven og meget andet, herunder opdræt under forhold,
som får Neuengamme til at ligne en moderne børnehave. Men tillykke med
jeres præmiehund.

Fra : C.H

Dato : 08-05-08 13:36

"Mikael" <dsl128833@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sende billederne ind for det ville påvirke hendes brors indeks) Og de er
> altså annerkendte kennelejere! Så det fis giver jeg ikke meget for!

Nu betragtes HD-B stadig som HD-fri. I forhold til hundens index får det
ingen konsekvenser, i det HD-B ikke rykker indexet i hverken positiv eller
negativ retning. Altså det samme, som havde de ikke sendt billederne ind.
At få B hofter fra forældre med A hofter er ganske almindeligt og
fuldstændig udramatisk.
Således kan man også få A hofter fra to hunde med B hofter.

> [...]
> altid Jack der vinder... Så den der holder altså ikke!

> Men tillykke til jer der har bestemt jer for en golden, det er en dejlig

Folk misforstår, hvad en stamtavle er. Det er IKKE et garantibevis, men et
arbejdsredskab der skal bruges for at finde den helt rette hund.
At købe en hund med stamtavle uden man har kigget på den, er nyttesløst. Så
kan man lige så godt lade være.
Stamtavlerne under FCI er ældre, mere omfattende og i de fleste tilfælde med
skrappere alvrestriktioner end andre klubber. Ergo også med et bedre
udgangspunkt.
Men INGEN garanti...

Connie

Fra : Mikael

Dato : 12-05-08 07:32

> [...]
> fuldstændig udramatisk.
> Således kan man også få A hofter fra to hunde med B hofter.

Ja undskyld, jeg har lige været henne og kigge hendes papirer, det er en
C-hofte selvfølgelig! Jeg kigger ikke i dem så tit, og heldigvis er det ikke
noget hun lader sig mærke med... Beklager min fejl, det er en C-hofte...

Winnie

Fra : Mikael

Dato : 12-05-08 07:36

> [...]
> Stamtavlerne under FCI er ældre, mere omfattende og i de fleste tilfælde
> med skrappere alvrestriktioner end andre klubber. Ergo også med et bedre

Dvs sige at der egentligt er ligegyldigt hvor hunden stammer fra, bare dens
papirer er i orden? Hvis der ikke er HD feks at opsporer i nogen af dens
forfædre, og det hele ellers ser fornuftig ud, hvor hunden "opbevares" ser
den sund ud osv. Så skulle det vel være i orden?

Winnie

Fra : C.H

Dato : 13-05-08 18:56

> [...]
> dens forfædre, og det hele ellers ser fornuftig ud, hvor hunden
> "opbevares" ser den sund ud osv. Så skulle det vel være i orden?

Jeg ved ikke helt, hvad du mener med hvor hunden stammer fra?
Personligt har jeg flere kriterier for et hvalpekøb end papirer, der vidner
om sundhedsmæssig kvalitet og opdrætterens forhold, men det er et udmærket
udgangspunkt og absolut et minimumskrav.

For mig er blodlinjer vigtige ligeså... I den forbindelse er det ikke
ligegyldigt hvor den stammer fra, for det er jo blodlinjerne, der afgør
hvilket temperament (og andre vigtige egenskaber) hunden bliver præget af.

Connie

Fra : C.H

Dato : 01-05-08 09:05

> Hvilke fordele og ulemper er der ved stamtavler?
> Vil i råde til at købe med eller uden stamtavle?
>
> Mvh. Juul

Jeg er af den holdning, at skal man købe en racehund, så skal man gå efter
en hund med DKK-stamtavle.
Tavlen yder ikke nogen sikkerhed i sig selv for hverken det ene eller det
andet, men det giver dig en chance for, at undersøge hvad det er for en
hund, du køber.
Du har mulighed for at tjekke forældrenes HD-status og hele familiens index.
Du har også mulighed for at få maximal indflydelse på, hvilket temperament
din kommende hund får - ganske enkelt ved at vælge en hund ud fra linjer,
der har netop det du skal bruge.
Ydermere er der den fordel, at bliver man grebet af udstilling eller træning
og pludselig ønsker at konkurrere, så er det et must at være i DKK.
En kontrakt med en opdrætter under DKK giver dig i øvrigt nogle fordele -
sundhedsgaranti mm.

Masser af gode grunde til at vælge DKK-stamtavle til sin racehund

Connie

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 09:26

C.H, skrev:
> "Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Masser af gode grunde til at vælge DKK-stamtavle til sin racehund

Eneste grund til at vælge uden er for at sparer skallede 3-4000kr,
det fatter jeg simpelthen ikke at folk gider.

/Jens (hvis hunderacer desværre ikke kan fåes med stamtavle)

Fra : Hm

Dato : 01-05-08 20:06

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Eneste grund til at vælge uden er for at sparer skallede 3-4000kr,
> det fatter jeg simpelthen ikke at folk gider.
>
> /Jens (hvis hunderacer desværre ikke kan fåes med stamtavle)
Ville aldrig købe en hund uden DKK stamtavle !!!!

Hanne/ som syntes det var rart. at Jens er kommet op af malerbøtten igen

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 20:24

Hm, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ville aldrig købe en hund uden DKK stamtavle !!!!

Jeg tror nu sagten jeg kunne ryge på en blandig igen,
jeg har i tidens løb mødt de vidunderligste kombinationer af racer.
Feks en Rotte/GD tæve, den var bare skøn.
Og en Lab/Mastiff hanhund, den kunne jeg slet ikke stå for
En X-blanding tror jeg nu bare aldrig jeg ville have,
det er alt for uforudsigeligt til mig hvad det evnt udvikler sig til.

> Hanne/ som syntes det var rart. at Jens er kommet op af malerbøtten
> igen

Du kan takke Cybercity for min tavshed på det sidste,
deres newsserver har været død i 2 uger,
men nu er jeg frygteligt tibage

/Jens (som næsten er fædig med huset, nu står den på rengøring)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-05-08 20:34

> Du kan takke Cybercity for min tavshed på det sidste,
> deres newsserver har været død i 2 uger,
> men nu er jeg frygteligt tibage

samme her, men fik at vide af dem, at jeg kunne bruge newsbin.cybercity.dk i
stedet, så den har jeg brugt i nogle dage nu. det var deres serverrum der
var brændt af, ifølge mine kilder. (-;

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 20:51

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> [...]
> newsbin.cybercity.dk i stedet, så den har jeg brugt i nogle dage nu.
> det var deres serverrum der var brændt af, ifølge mine kilder. (-;

Deres alm newsserver virkede igen fra igår af her i huset.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 01-05-08 20:54

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan takke Cybercity for min tavshed på det sidste,
> deres newsserver har været død i 2 uger,

Det synes jeg godt nok er en lidt dårlig undskyldning :
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.dyr.hund/topics?hl=da&gvc=2

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 21:00

Søren LH, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det synes jeg godt nok er en lidt dårlig undskyldning :
> http://groups.google.dk/group/dk.fritid.dyr.hund/topics?hl=da&gvc=2

Du ved Søren, dovenskaben længe leve

/Jens

Fra : Winther

Dato : 01-05-08 21:45

Pwh wrote:

> Du ved Søren, dovenskaben længe leve
>
> /Jens

Så brug sunsite, jeg har to newsservere, også den der newsbin fra cybercity,
men sun virker upåklagelig
--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : C.H

Dato : 01-05-08 21:57

> [...]
>
> Du kan takke Cybercity for min tavshed på det sidste,
> deres newsserver har været død i 2 uger,

Cybercity skal have skyld for meget - men jeg har nu sagtens kunnet deltage
på usenet... Og bruger cybercity

Men velkommen tilbage alligevel

Connie

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 22:23

C.H, skrev:

> Cybercity skal have skyld for meget - men jeg har nu sagtens kunnet
> deltage på usenet... Og bruger cybercity

Jeg har haft rigeligt at se til med huset, så det passede faktisk meget
godt at deres server var nede
Men nu lysner det med huset, er ved at værer færdig med salgsklargøringen.

> Men velkommen tilbage alligevel

Mange tak, selv om det sikkert ægrer nogle

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-05-08 12:01

On 1 Maj, 19:37, "Pwh" <p...@email.dk> wrote:

> [...]
> bare det at folk ikke vil lave stamtavle på deres "ægte" hvalpe bør tænde

I dag er de et år siden at jeg fik "Happy the Flapøre" som er en irsk
ulvehund, uden papirer. Jeg er da vældigt godt tilfreds, og ville ikke
have noget imod at hente en hund samme sted igen. Der er p.t. bare
ikke plads i sengen, så derfor . Om han er racetypisk? Ja, je ger
ikke ekspert, men det virker nu meget rigtigt. Til gengæld er han på
andre måde rikke racetypisk. De ulveunger jeg har set har virket
trætte og ugidelige, på grund af den voldsomme vækst. De er ofte også
lidt sky af sig. Happy har der været fuld gas på hele tiden, han
elsker alt og alle, og er ved at få en fanklub. Sådan set er jeg da
helt godt tilfreds med ikke at have fået en helt racetypisk hund :P
Det at anskaffe sig en hund handler også om at bruge øverste etage, og
prøve at se egenskaberne i det individ man står og overvejer om man
skal sige ja eller nej til. En lap papir kan måske sige noget om
hvordan tingesten kommer til at se ud, men udseendet alene kan man
ikke leve højt på.

Hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 01-05-08 19:35

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
skal sige ja eller nej til. En lap papir kan måske sige noget om
hvordan tingesten kommer til at se ud, men udseendet alene kan man

------------------

Det er svært ved at se på en hvalp, om den kommer til at se rimelig
racerigtig ud når den bliver stor. Det er rigtigt at udseendet alene ikke
gør det, men sagen er jo den samme hvis vi taler om mentale egenskaber,
nemlig at man kan risikere at hunden ikke har de egenskaber der har gjort at
man er faldet for netop den race.

Det er da klart at det ikke går galt hver gang, det der påpeges er bare, at
der er en risiko. Jeg har da set masser af schæfer uden stamtavle, som
fremtræder som helt rigtige schæfere.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 20:14

Søren LH, skrev:

> Det er da klart at det ikke går galt hver gang, det der påpeges er
> bare, at der er en risiko. Jeg har da set masser af schæfer uden
> stamtavle, som fremtræder som helt rigtige schæfere.

Jeg undres til stadighed bare over at folk gider at købe en given
race uden stamtavle, hvad er fordelen ved det bortset fra at man
sparer nogle få tusinde kroner.

Kommer lige i tanke om Rotten Tjalfe fra Engen af,
den købte de uden tavle, den blev aflivet 1 år gammel
pgr fremskreden HD, det var en ynk at se den hund gå (halte) til sidst.
Den næste Rotte sørgede de for at købe med samtlige gode papirer.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 01-05-08 20:47

> Jeg undres til stadighed bare over at folk gider at købe en given
> race uden stamtavle, hvad er fordelen ved det bortset fra at man
> sparer nogle få tusinde kroner.

Jeg tror det er ren uvidenhed. Jeg har nogle gange oplevet at folk virker
meget benovede, hvis de spørger lidt til min hund, og får at vide den har
stamtavle. Som om de aldrig før har set en hund med stamtavle, at det er
noget helt ekstraordinært fint.

Og så har jeg også hørt nogle skrøner om at blandingshunde er sundere, bl.a.
fordi de ikke er så indavlede (så skulle de jo være blandingshunde i helt
enormt mange generationer, ellers stammer de jo alligevel fra "indavlede"
forældre).

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 20:55

Søren LH, skrev:

> [...]
> sundere, bl.a. fordi de ikke er så indavlede (så skulle de jo være
> blandingshunde i helt enormt mange generationer, ellers stammer de jo

Den har jeg efterhånden også hørt 1 million gange når jeg fortæller
folk at mine er blandingshunde, gider ikke engang kommenterer
den slags ævl mere, smiler bare venligt og siger ja

Blandingshunde er og bliver lotteri, men stamtavle er nu ingen
garanti for sundt afkom, men chanchen er større som jeg ser det.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 20:09

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> elsker alt og alle, og er ved at få en fanklub. Sådan set er jeg da
> helt godt tilfreds med ikke at have fået en helt racetypisk hund :P

Jamen så var det måske slet ikke en ægte Ulvehund du ville have
Jeg valgte jo min Angel (Lab/Rotte) frem for en ren Rotte fordi
jeg ønskede en blid Rottweiler eller en lidt skarpere Labrador.
De egenskaber opfylder hun helt perfekt, dog ville jeg næste
gang vælge ren Rotte hvis det skulle værer.

> [...]
> skal sige ja eller nej til. En lap papir kan måske sige noget om
> hvordan tingesten kommer til at se ud, men udseendet alene kan man

Du skal da værer mere end ekspert for at bedømme hvad en
5-6 ugers hvalp vil udvikle sig til som voksen,
specielt hvis der er tale om en blandingshund.
Med racerene hunde med gode papirer evnt mentaltest
af hvalpene/forældrene er det langt mere forudsigeligt.
Blandingshunde er og bliver et lotteri mht fysik/psyke.

/Jens (som har vundet i det lotteri 2 gange med sine blandingshunde)

Fra : Søren LH

Dato : 01-05-08 20:50

"Pwh" <pwh@email.dk> skrev i meddelelsen

> , dog ville jeg næste
> gang vælge ren Rotte hvis det skulle værer.

Det lyder rigtig fornuftigt (frem for de der RR-tanker)
Sådan en lille rotte-tæve kan være en rigtig dejlig hund

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 20:58

Søren LH, skrev:
> "Pwh" <pwh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder rigtig fornuftigt (frem for de der RR-tanker)

Hvad er der galt med en RR.
Ud fra avlssynspunkt tror jeg at RR er et bedre valg,
ikke de samme probs med helbred, og de er en mangelvare.

> Sådan en lille rotte-tæve kan være en rigtig dejlig hund

Kunne det også meget nemt blive, hjertet vinder tit over fornuften

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-05-08 14:11

On 1 Maj, 21:14, "Pwh" <p...@email.dk> wrote:

> Jeg undres til stadighed bare over at folk gider at købe en given
> race uden stamtavle, hvad er fordelen ved det bortset fra at man
> sparer nogle få tusinde kroner.

Det kunne jo være en form for boykot? For mit vedkommende har jeg
besluttet at jeg ikke vil købe en hund som er stambogsført i Dansk
Kennel Firma sålænge den nuværende formand sidder. Grunden er hans
meget ubehagelige optræden dengang der skulle indføres et
halekuperingsforbud som han bestemt ikke var tilhænger af. Derfor
lyder det ekstra hult når samme klub/firma med ham i spidsen nu
udtaler sig om dyreværnsforhold. Det bliver ikke mine penge de skal
arbejde med.

Forøvrigt kan jeg nok undres over at samme klub der har mere end
antydet at "de andre klubber" vi har her i landet er tilløbssteder for
folk der er smidt ud fra DKK - selv er har optaget mindst en
udenlandske opdrætter der er blevet smidt ud af sin respektive klub.
Money makes the world go around eller hvad?

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 01-05-08 22:16

Kim Christensen, skrev:

> Det kunne jo være en form for boykot? For mit vedkommende har jeg
> besluttet at jeg ikke vil købe en hund som er stambogsført i Dansk
> Kennel Firma sålænge den nuværende formand sidder.

Er formålet for dig at fører politik, eller at få en sund og raceren hund.
Den slags er for langt ude for mig, det må du meget have mig undskyldt

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-05-08 06:42

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
On 1 Maj, 21:14, "Pwh" <p...@email.dk> wrote:

Forøvrigt kan jeg nok undres over at samme klub der har mere end
antydet at "de andre klubber" vi har her i landet er tilløbssteder for
folk der er smidt ud fra DKK

den har jeg nu aldrig hørt fra DKK`s side, men jeg ved, at mange der er
smidt ud af DKK er meldt ind i disse klubber.
Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-05-08 23:24

On 7 Maj, 21:40, Ivan Madsen <> wrote:

> Det gør jeg sådan set heller ikke for opdrætteren - skriv til DKK og
> fortæl om din oplevelse. De vil læse den.

Gør man det vil man efter nogen tid begynde at opleve forskellig form
for chikane, eller direkte blive smidt ud. DKK er og bliver en
opdrætsorganisation, og det står på opdrætterens side, det er jo der
pengene kommer fra. At de også varetager købernes interesser er lidt
langt ude. Hvis man både kan varetage køber og sølgers interesser så
kan man også fusionere LO og DA. Det går bare ikke

> [...]
> at "glemme" købeloven og meget andet, herunder opdræt under forhold,
> som får Neuengamme til at ligne en moderne børnehave. Men tillykke med

Ja, det er den gængse opfattelse - i DKK. Andre er hoppet af fordi de
er blevet trætte af kammertonen i DKK, og den massive
medlemsovervågning der finder sted.
Forøvrigt undrer det mig stadig - og jeg har ikke fået svar på det
endnu - hvorfor DKK optager en tysk opdrætter som er blevet smidt ud
af sin tyske FCI organisation. Hvorfor skal en opdrætter der bor ca
100 km syd for grænsen dog stambogsføre i DKK ? Var det fordi der var
mange løse ender mht fødselstidspunktet for deres C-kuld? Eller fordi
den tyske forening har nogle avlsrestriktioner som man er behagelig
fri for i Danmark?
Så længe DKK selv optager overløbere der har eller har haft uorden i
forholdene, har de eller deres medlemmer absolut ingen grund til at
kritisere andre foreninger for at gøre det samme.

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 16:20

On Wed, 7 May 2008 22:23:57 -0700 (PDT), Kim Christensen
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

<... bl. a. om at anmelde en opdrætter til DKK>

> [...]
>langt ude. Hvis man både kan varetage køber og sølgers interesser så
>kan man også fusionere LO og DA. Det går bare ikke

Vi bliver nok aldrig enige - at der er fejl i DKK skal jeg gerne
medgive. Men så slemt er det nu heller ikke.

<...om medlemmer smidt ud af DKK>

> [...]
>forholdene, har de eller deres medlemmer absolut ingen grund til at
>kritisere andre foreninger for at gøre det samme.

Den sag, du nævner har jeg ikke en chance for at sætte mig ind i - men
det ser da noget underligt ud. Det er klart, at der i de øvrige
foreninger også findes seriøse og dygtige opdrættere - men nogle af de
kenneler der findes i disse foreninger har altså tidligere stået over
for DKK's klagenævn og fået lidt "ferie"
Det er dybest set et religionsspørgsmål - der er meget i DKK jeg ikke
forstår, men der er kun at forsøge at bearbejde det indefra.