Så kom sheriffen
Fra : OZ3BTO

Dato : 27-04-08 23:48

Som nogen måske husker har vi haft lidt problemer med naboen ang. vores hund
der går ude nærmest 24/7

Lokal betjenten var forbi i fredags for at kikket til dyret de havde jo
fået anmeldelse om vanrøgt af en hund...
Han mødte hunden (Der ikke kan lide uniformer) så dens lem + hus jeg har
flikket sammen af et gammel hundebur noget plastik og et par plader.. Var
rundt og tjekke indhegning..
Altsammen var ifølge ham i skønneste orden, Ja han nærmest roste forholdene
hunden havde

Menes vi står og får en lille snak kommer der tilfældigvis en af naboens
katte igennem haven, Hvilket hunden opdager og jagter... Betjentens komentar
til det var: "Så kan det være at den kan lære at blive hjemme ved den selv"

Der er iøvrigt ingen krav til hvordan der skal være hegnet ind udover at
det skal kunne holde hunden inde.. mit 160cm høje hegn var fin til Bugsy
(Samojede).. Udover det var der kun den samme som ved en lænke hund med
adgang til hus foder og vand og tilses et par gange i døgnet.. Det var vel
og mærke hvis hunden var ude 24/7 hvilket han ikke ville betegne vores som
da den jo havde lem og fri adgang til huset

Han ville/måtte desværre ikek fortælle hvem der havde anmeldt det men
hentyede kraftig til at det var en af naboerne.. Ja kan jo næsten gætte
hvilken

Erik

Fra : lh

Dato : 28-04-08 04:27

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Han ville/måtte desværre ikek fortælle hvem der havde anmeldt det men
> hentyede kraftig til at det var en af naboerne.. Ja kan jo næsten gætte

Jeg har det lidt sådan, at hellere anmelde en gang for meget end en gang for
lidt. Nu er forholdene gode hos dig og hvad der har givet mistanke ved jeg
så ikke, men jeg kan forsikre dig for at rigtig mange hunde (og andre dyr)
ikke har det godt og desværre ser det ud til det bliver flere og flere.
Det er da ubehageligt at få besøg pga. en anmeldelse, men har man sin
samvittighed i orden så er det jo fint.Mange steder køre politiet jo ikke
engang ud ved en anmeldelse.

lh

Fra : OZ3BTO

Dato : 29-04-08 06:31

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Det er da ubehageligt at få besøg pga. en anmeldelse, men har man sin
> samvittighed i orden så er det jo fint.Mange steder køre politiet jo ikke

Vi er ikke blevet anmeldt fordi hunden ikke har det godt men derimod pga.
naboen er træt af at den går ude 24/7 og holder haven fri for hans katte..
Ja og haven er vores

Men man høster som man sår... Hvis det ellers kan lykkedes mig at få fat i
nogen af hans katte ja så ryger de direkte i et bur og bliver afleveret på
nærmeste internat/dyrlæge.. evt. ud til kammeraten der er jæger (Den får jeg
at høre for)

Fra : jopa

Dato : 29-04-08 10:36

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev

> [...]
> på
> nærmeste internat/dyrlæge.. evt. ud til kammeraten der er jæger (Den får

Kan udemærket følge dig.
Der findes mennesker der elsker katte over alt på jorden, men ikke kan
forstå at det ikke er alle der deler deres glæde ved katte.

Katteejere (nogen)tror ikke at de behøver at holde dem på egen grund og så
er det jo smart at de bare kan rende rundt og skide og pisse i andres haver.

Du kan nok ikke aflevere dem på internat da det vist koster.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-04-08 10:43

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> haver.
>
> Du kan nok ikke aflevere dem på internat da det vist koster.

man kan indfange dem og aflevere dem som hittekatte, på samme måde som du
kan indlevere en hittehund.
Ihvertfald hos dyrenes beskyttelse.
de vil så om muligt, finde en ejer, og ikke vil de havne i stakken af
internatkatte hvis de ellers egner sig dertil.

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 29-04-08 11:36

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> man kan indfange dem og aflevere dem som hittekatte, på samme måde som du
> kan indlevere en hittehund.
> Ihvertfald hos dyrenes beskyttelse.

Ok
Har en kammerat der var befængt med katte i sin have.
Han lånte et bur vistnok ved komunen og fangede 3-4 stykker som han kørte af
H til og slap løs.
Ved ikke om metoden er human

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : lh

Dato : 29-04-08 11:52

> [...]
> Har en kammerat der var befængt med katte i sin have.
> Han lånte et bur vistnok ved komunen og fangede 3-4 stykker som han kørte

Det er i hvert fald kun kattehadere der kan finde på den slags! Den slags
mennesker har jeg ikke noget til overs for.
Tænk på det alle jer der har katte og slipper dem løs - hvad de kan blive
udsat for at mennesker der ikke kan lide dem.
Hvilken skæbne tror du katten får hvis den da ikke er så heldig at finde en
familie der giver den noget mad. Behandle dog vores dyr ordentligt, om det
er katte, hunde, eller hvad fa´en det nu er. Det er altså ikke kun os
mennesker der har ret til at være på denne jordklode, selvom vi opføre
sådan.

lh

Fra : jopa

Dato : 29-04-08 12:05

"lh" <com@comhere.dk> skrev>
> Det er i hvert fald kun kattehadere der kan finde på den slags! Den slags
> mennesker har jeg ikke noget til overs for.

Nej men man kan måske blive drevet dertil.

> Tænk på det alle jer der har katte og slipper dem løs - hvad de kan blive
> udsat for at mennesker der ikke kan lide dem.

Problemet løses hvis katteejerne holder deres dyr på egen parcel.
Det er jo ikke alle der nyder at kattene skider og pisser i børnenes
sandkasse eller kravler ind af folks vinduer og lægger sig i dobbeltsengen

Nu har jeg ikke selv problemet men har da prøvet det.

Jeg tror også det mest humane er at aflevere dem på internat hvis det ikke
koster noget.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-04-08 11:53

> [...]
> Har en kammerat der var befængt med katte i sin have.
> Han lånte et bur vistnok ved komunen og fangede 3-4 stykker som han kørte

en tarverlig løsning i mine øjne, det skal sgu ikke gå ud over kattene, hvor
irriterende de end måtte være.
Så er internatet trods alt bedre.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-08 12:19

skrev i en meddelelse news:fv6umn$6sf$1@newsbin.cybercity.dk
> [...]
>>

> en tarverlig løsning i mine øjne, det skal sgu ikke gå ud over
> kattene, hvor irriterende de end måtte være.

Det er jo lige det Marie. Jeg er stadig ikke helt klar over, om John
provokerer. Det kan han jo godt finde på, men den slags løsninger er
ganske rigtigt tarvelige, ligeledes at få en anden til at skyde dem.
Hvad er det dog for en indstilling at have ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 29-04-08 12:39

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Det er jo lige det Marie. Jeg er stadig ikke helt klar over, om John
> provokerer. Det kan han jo godt finde på

Nej jeg provokerer ikke.
Jeg refererer blot hvad min kammerat gjorde.
Det kan jeg vel ikke lastes for lille Tove.
Han havde skam ikke rådført sig med mig
Bemærk også min smiley ved om det var humant at gøre det på den måde.

Personligt har jeg den opfattelse at der findes folk der elsker katte og
folk der hader dem.
Så kan man sige at kattene ikke kan gøre for at deres ejere ikke er
ansvarsfulde.
Derfor er den mest humane løsning nok at aflevere dem på internat og så håbe
på at de nye ejere er deres ansvar bevist.

Men det er jo nok skruen uden ende da de uansvarlige sikkert blot anskaffer
sig en ny i stedet.

Ville blot ønske at der var flere ansvarsfulde katteejere så problemerne
overhovedet ikke opstod.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-08 14:06

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Nej jeg provokerer ikke.

Ok, men man kan jo aldrig føle sig sikker

> Jeg refererer blot hvad min kammerat gjorde.
> Det kan jeg vel ikke lastes for lille Tove.

Det kan du vel næppe, men uansvarligt det var det efter min mening.

> Personligt har jeg den opfattelse at der findes folk der elsker
> katte og folk der hader dem.

Det er sikkert rigtigt, for folk der ikke kan lide hunde, undskylder
sig bare med at de er bange for dem, det lyder ligesom lidt pænere.

> Så kan man sige at kattene ikke kan gøre for at deres ejere ikke
> er ansvarsfulde.

Jeg husker endnu din beretning om den lille kattekilling som Milo
dræbte, endda på dens eget territorium. Det var jo nok ikke ejerens
skyld eller....?

> Derfor er den mest humane løsning nok at aflevere dem på internat
> og så håbe på at de nye ejere er deres ansvar bevist.

Det er vist ikke mange der vil betale for at aflevere dyr på et
internat, så langt rækker kærligheden til dyr nok ikke for manges
vedkommende.

> Men det er jo nok skruen uden ende da de uansvarlige sikkert blot
> anskaffer sig en ny i stedet.

Ja, desværre. Katte bliver (uvist af hvilken grund) ikke regnet for
ret meget i forhold til hunde. Dem findes der desværre også nogle
omstrejfende stykker af her i området. Søde vovser der besørger på
vores græsplæne, så jeg samler bare op efter dem, og håber på at jeg
finder ud af, hvem ejeren er. Det er jo ikke hundens skyld.

> Ville blot ønske at der var flere ansvarsfulde katteejere så
> problemerne overhovedet ikke opstod.

Ja, deri er vi fuldkommen enige, og skal vi så ikke lige tage
hundeejere med, dem findes der jo desværre også et utal uansvarlige
af.

Fra : jopa

Dato : 29-04-08 14:34

> [...]

> Jeg husker endnu din beretning om den lille kattekilling som Milo dræbte,
> endda på dens eget territorium. Det var jo nok ikke ejerens skyld

Nej det var en uheldig ting dog skal det siges at katte formentlig er
naturlige byttedyr for hunde som mus og fugle er det for katte.
Specielt hvis hunden ikke har et forhold til katten.

Milo har også snuppet en hare som han lå og gnaskede på på gårdspladsen.
Det er vel lige så synd eller ?

> Ja, deri er vi fuldkommen enige, og skal vi så ikke lige tage hundeejere
> med, dem findes der jo desværre også et utal uansvarlige af.

Nu er der så en hundelov der tager højde for omstrejfende hunde, og desværre
ingen ditto for katte

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 30-04-08 06:24

On Tue, 29 Apr 2008 15:06:00 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Det er vist ikke mange der vil betale for at aflevere dyr på et
>internat, så langt rækker kærligheden til dyr nok ikke for manges
>vedkommende.

Men vi findes faktisk, Tove.
Jeg havde en fremmed hankat inde i vores bryggers og overstrinte det
hele, og jeg må erkende at jeg begyndte at kigge mig om efter en ejer
for så ville jeg da foreslå en kastration og selv lægge halvdelen af
udgiften lige på stedet. Nu blev det ikke aktuelt, da den stakkels kat
blev aldeles rædselsslagen over at Vaks gerne ville hilse på den, så
jeg har aldrig set den siden. Der skete ikke katten noget som helst,
men den var åbenbart ikke vant til hunde, og fik derfor sit livs
forskrækkelse.

På den anden side kan sladrende naboer altså osse være en pestilens.
Nu har jeg ad omveje fået at vide at Vaks er en farlig kamphund, som
er aggressiv og farlig for mennekser og dyr. *SUK* Gid de ville klage
til mig, hvis de ellers har noget at komme med.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-08 10:28

> Men vi findes faktisk, Tove.

Uha jo. Det er jeg da ganske klar over. Jeg er jo selv den der står
i første række med en hjælpende hånd når det gælder dyr bl.a. gennem
Tortie kontoen. Jeg betaler glad og gerne for at redde livet på en
stakkels hjemløs kat, men som jeg skriver at for manges vedkommende
eksisterer den empati desværre ikke.

> [...]
> kamphund, som er aggressiv og farlig for mennekser og dyr. *SUK*
> Gid de ville klage til mig, hvis de ellers har noget at komme med.

Jeg kan da godt forstå at du er ked af, at din dejlige Vaks har fået
det stempel. Den er jo ikke farlig for nogen som helst. Sladrende
naboer lever i bedste velgående, og du må prøve at ignorere dem,
eller finde ud af hvem der har spredt det rygte, og så give dem tørt
på. Jeg selv ville gå helt agurk hvis jeg fandt ud af hvem det var.

Fra : Leyna

Dato : 30-04-08 18:12

On Wed, 30 Apr 2008 11:28:08 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>eller finde ud af hvem der har spredt det rygte, og så give dem tørt
>på. Jeg selv ville gå helt agurk hvis jeg fandt ud af hvem det var.

Jeg ved godt hvem det er og manden er udenfor pædagogisk rækkevidde.
*SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 30-04-08 18:04

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Men vi findes faktisk, Tove.
> Jeg havde en fremmed hankat inde i vores bryggers og overstrinte det
> hele

Ja hvad skal man ikke finde sig i fra de uansvarlige katteejere

Der skulle deles bøder ud til dem der lader katene rende løse

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 30-04-08 18:14

On Wed, 30 Apr 2008 19:03:53 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

>Ja hvad skal man ikke finde sig i fra de uansvarlige katteejere
>
>Der skulle deles bøder ud til dem der lader katene rende løse

Mine egne katte render jo osse frit, søde John!
De strinter dog ingen steder, for de er alle neutraliserede. Iøvrigt
er det kun den ene af hankattene der overhovedet gider at forlade
matriklen. Tøsen og den anden hankat ligger for det meste og slænger
dig indendørs.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 30-04-08 18:17

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

> Mine egne katte render jo osse frit, søde John!

En bøde er på vej.
Kniber det med kontanterne kan du alternativt vælge at få besøg af Milo der
så vil rydde op i katteriet

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Leyna

Dato : 30-04-08 20:15

On Wed, 30 Apr 2008 19:17:26 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

>En bøde er på vej.
*LOL*

>Kniber det med kontanterne kan du alternativt vælge at få besøg af Milo der
>så vil rydde op i katteriet

Den tøsehund! Nu skal du jo lige regne med at jeg har en kamphund,
såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-08 20:20

On Wed, 30 Apr 2008 21:14:39 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>*LOL*

>Den tøsehund! Nu skal du jo lige regne med at jeg har en kamphund,
>såeh...

Har 3 hyrdehunde, så den der kamphund slider tænderne op på pelsen
)))

--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Anette

Dato : 30-04-08 18:48

Leyna wrote:
> [...]
> er aggressiv og farlig for mennekser og dyr. *SUK* Gid de ville klage
> til mig, hvis de ellers har noget at komme med.

Jamen, historier man selv finder på om voldsomme kamphunde er da meget
sjovere at fortælle end om end "kedelig sofahund" )

Hmmm - du har nok ret. Den der har fundet på den historie er udenfor
pædagoisk rækkevidde.
Prøv at foreslå ham at få sig et liv, istedet for det sladderfis

/ Anette
www.philana.dk

Fra : lh

Dato : 29-04-08 11:52

Fra : Webpoint

Dato : 02-05-08 20:23

Havde samme problem med katte i min have.

Nu viste jeg at kattene var naboens børn´s bedste venner og derfor var
muligheden med at køre dem af h. til ikke mulig. Så dem ihjel var også lige
skrapt nok.

Uhm, tænke tænke - Nå ja, katte kan ikke lide vand - men dør ikke af det.

Så da kattene næste gang kom ind i min have gik de i den mårfælde som jeg
havde sat op. Og i stedet for at trille dem langt væk, rullede jeg
vandslangen ud og gav dem en ordenlig omgang vand.

De hylede og skreg og da jeg åbnede for buret, var det eneste som jeg så, en
vandret stribe af vand som fløj væk.

Den dag i dag, går kattene udenom mit hus i en stor bue - men sidder gerne
overfor på legepladsen og bliver leget med af børnene.

Så man kan faktisk godt tage hensyn til dyret og alligevel opnå det man
ønsker.

Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-08 21:30

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse

> Så man kan faktisk godt tage hensyn til dyret og alligevel opnå
> det man ønsker.
>
> Kim

Det har du helt ret i. Vand er et godt middel og heldigvis
uskadeligt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-08 12:13

evt. ud til
> kammeraten der er jæger (Den får jeg at høre for)

Ja, det gør du faktisk fra mig, for hvis du holder af din egen hund
og kat, så er det nok klogt at afholde dig fra den slags, så jeg
håber da at kammeraten har en mere fornuftig indstilling. Det er jo
ikke kattene der skal straffes men ejeren.

Fra : OZ3BTO

Dato : 29-04-08 16:23

> [...]
> håber da at kammeraten har en mere fornuftig indstilling. Det er jo
> ikke kattene der skal straffes men ejeren.

Til Tove
Har nu en af naboens katte i bur (igen) .. Hvad skal jeg gøre ved den ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-08 17:34

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Til Tove
> Har nu en af naboens katte i bur (igen) .. Hvad skal jeg gøre ved
> den ?

Det må du sandelig afgøre med din egen samvittighed. Aflever den
evt. til naboen.

Fra : OZ3BTO

Dato : 29-04-08 18:53

> "OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Det må du sandelig afgøre med din egen samvittighed. Aflever den
> [...]

Den fik lov til at blive gøet af i buret også en stor spand vand at løbe
hjem på

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-08 19:08

> Den fik lov til at blive gøet af i buret også en stor spand vand
> at løbe hjem på

SÅDAN Du er ved at lære det.

Jeg har et lille spørgsmål. Du har selv 2 katte nu (har du tidligere
oplyst). Jeg kan stadig huske da Laban måtte aflives, den lille
stakkel.

Når naboens katte kan komme ind i din have selvom du har oplyst at
den er indhegnet, så må dine katte jo også kunne komme ind naboens
have, men det gør de måske aldrig ?

Fra : OZ3BTO

Dato : 29-04-08 21:38

> [...]
>
> Når naboens katte kan komme ind i din have selvom du har oplyst at
> den er indhegnet, så må dine katte jo også kunne komme ind naboens

De to magelige katte udendørs ...Du må være skør
Det er jo farligt derude

Hvis endelig speedy er ude så tuller han kun lidt rundt i haven hvor han kan
se os

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-08 10:33

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-08 10:34

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-08 10:38

> [...]
> Det er jo farligt derude
>
> Hvis endelig speedy er ude så tuller han kun lidt rundt i haven

Jeg fik det indtryk da I havde Laban, at han faldt ned fra hans
klatretræ og brækkede ryggen, så jeg troede at kattene var ude
jævnligt.

P.S. Undskyld dobbeltpostninger. Min computer begyndte pludselig at
opføre sig mærkeligt.

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-04-08 13:19

> [...]
> jævnligt.
>
> P.S. Undskyld dobbeltpostninger. Min computer begyndte pludselig at

Det var de også dengang men ikke mere ... Kun speedy der vil ud og trisse
lidt rundt i haven af og til... Har han gjort siden killing.. Dog aldrig
længere væk end han kan se og høre os

Erik

Fra : Leyna

Dato : 30-04-08 06:11

On Tue, 29 Apr 2008 07:30:33 +0200, "OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>nærmeste internat/dyrlæge.. evt. ud til kammeraten der er jæger (Den får jeg

Jeg fatter altså ikke hvorfor man lader sin galde gå ud over dyrene.
Det er sg* da ikke kattenes skyld at deres ejer er en klaphat!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-04-08 07:31

On 29 Apr., 13:39, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Nej jeg provokerer ikke.
> Jeg refererer blot hvad min kammerat gjorde.
> Det kan jeg vel ikke lastes for lille Tove.

Lille Tove vil sikkert sige at du færdes i dårligt selskab :P

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 29-04-08 14:36

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev

Lille Tove vil sikkert sige at du færdes i dårligt selskab :P

100

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-08 14:36

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Lille Tove vil sikkert sige at du færdes i dårligt selskab :P
>
> Hilsen Kim

LOL

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-04-08 14:11

On 29 Apr., 20:08, "Tove Krieger" <minimiv_nosp...@privat.dk> wrote:

> Når naboens katte kan komme ind i din have selvom du har oplyst at
> den er indhegnet, så må dine katte jo også kunne komme ind naboens
> have, men det gør de måske aldrig ?

For mange år siden havde vi kat. Huset ligger ud til en befærdet vej
og der skull ekatten jo ikke så gerne ud, men vi fik aldrig lavet
noget der kunne hold een kat inde. Hvordan kan man hegne en have
kattesikkert ind uden at det kommer til at ligne en rockerborg? - jeg
ved got at vi er hunde-OT nu ;)

Hilsen Kim

Fra : OZ3BTO

Dato : 30-04-08 00:26

> [...]

noget der kunne hold een kat inde. Hvordan kan man hegne en have
kattesikkert ind uden at det kommer til at ligne en rockerborg? - jeg

Som jeg har set det (lille frimærke ved rækkehus) så var hele haven lavet
som et stor fuglebur

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-08 10:32

> [...]
> have kattesikkert ind uden at det kommer til at ligne en
> rockerborg? - jeg ved got at vi er hunde-OT nu ;)

Så må man bygge en kattegård der ikke umiddelbart kan ses fra vejen.
Hvis hele haven skal hegnes ind, behøver det ikke at ligne en
rockerborg. Det er jo ikke plankeværk af træ man skal sætte op. Der
findes mange måder hvorpå man kan lave et forholdsvis diskret hegn,
men det koster selvfølgelig. Det afholder nok en del fra at få det
gjort.

Fra : Ralph

Dato : 30-04-08 16:19

> findes mange måder hvorpå man kan lave et forholdsvis diskret hegn, men
> det koster selvfølgelig. Det afholder nok en del fra at få det gjort.

Jeg har en minkfarm, den er indhegnet af ca. 170 cm høj betonhegn, DET
holder ikke kattene ude, men så er det jo godt at hundene kan jage dem ud
igen.

--
Ralph

Fra : jopa

Dato : 30-04-08 16:26

> [...]
> hele haven skal hegnes ind, behøver det ikke at ligne en rockerborg. Det
> er jo ikke plankeværk af træ man skal sætte op.

Det er da bare at bygge et voliere til kattene med udgang fra huset.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : lh

Dato : 30-04-08 16:50

> [...]
> hvorpå man kan lave et forholdsvis diskret hegn, men det koster
> selvfølgelig. Det afholder nok en del fra at få det gjort.

Man kan faktisk godt bygge en kattegård så den er pæn og indbydende og ikke
udsyner huset eller haven. Jeg har selv en kattegård bygget i forlængelse
med en udestue, og mange tror faktisk ikke det er en kattegård! Man kan ikke
"se" den i haven, jo den er ganske tydelig, men pga. beplantning og måden
den er bygget på lægger man ikke mærke til den som et grimt skrummel.
Har en veninde der ligeledes har en rigtig flot bygget kattegård. Jeg vil
til enhver tid foretrække en sådan kattegård fremfor at hele haven hegnes
ind som en fæstning - det bryder jeg mig heller ikke om.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-08 17:22

> [...]
> Jeg vil til enhver tid foretrække en sådan kattegård fremfor at
> hele haven hegnes ind som en fæstning - det bryder jeg mig heller

Min kattegård på 20 m2 er bygget i forlængelse af udestuen ud mod
baghaven. Den er gammel efterhånden, men hvis man stiller lidt
"pynt" og blomsterkrukker i den og lader nogle klatreplanter vokse
op ad hegnet, så ser det nu ikke helt dumt ud. Det kræver
selvfølgelig lidt fantasi, men det kan godt lade sig gøre. Her er
lige 2 billeder:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?
picowner=tabby&picnumber=9299

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=tabby&picnumber=9302

Mini er i hvert fald glad for hendes kattegård.

Fra : jopa

Dato : 30-04-08 17:26

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Mini er i hvert fald glad for hendes kattegård.

Rart at se at der findes EN enkelt katteejer der er sit ansvar bevist.

Hvor svært kan det være ? man lader vel heller ikke sin hund løbe frit i
omegnen uden risiko

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-08 17:28

Det første billede var lidt mislykket så her er det igen:

Fra : jopa

Dato : 30-04-08 17:55

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Det første billede var lidt mislykket så her er det igen:

Rart at se at der findes 1 ansvarlig katteejer blandt de åbenbart tusindvis
der bare lader dem rende rundt med fare for at de møder Milo
Det ser da hyggeligt ud og så kan du selv sidde på bænken bag hegn
--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : lh

Dato : 30-04-08 18:05

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det første billede var lidt mislykket så her er det igen:

> [...]

Nu har jeg ikke billeder af min kattegård, men den minder ala din. Dine
fotos beviser at det faktisk kan lade sig gøre at lave en gård så det er
hyggeligt og indbydende - både for kattene og ejer.

lh