Immunforsvar
Fra : Ha Ha

Dato : 24-04-08 23:10

Hej.

For 4-5 uger siden fortalte jeg om min hund, der har fået leukemi. Den
lever endnu og har det rimeligt godt. Lymfeknuderne er skrumpet helt
ind ved behandling med binyrebarkhormon, og dyrlægen er forsigtig
optimist, med hvor lang tid den har tilbage at leve i.
I forgårs var den til kontrol, og han mente da godt, at jeg kunne
investere i 14 kg hundefoder mere :) Den har dårlige nyrer, så det er
et spicialfoder, den får.
Problemet er bare, at binyrebarkhormon nedsætter immunforsvaret, så
den hele tiden får diarré og skal behandles med pennecillin.
Den har altid haft en sart mave, men nu er det da blevet helt tosset,
så nu håber jeg på en masse gode råd og bud på, fra jer kloge
hundemennesker.... hvad der kan styrke dens immunforsvar.

Hanne H

Fra : Winther

Dato : 25-04-08 07:39

Ha Ha (slet H9V91) wrote:
> [...]
> tosset, så nu håber jeg på en masse gode råd og bud på, fra
> jer kloge hundemennesker.... hvad der kan styrke dens

Sikkert ikke et svar du bryder dig om. Giv den dog fred. Vær en god
hundeejer og gør den den sidste tjeneste....

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Ha Ha

Dato : 25-04-08 15:31

Winther <nobody@home.dk> skrev:

> [...]
>
>--
>
>Vh. Winther
>
>Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne

Måske, men jeg synes alligevel, at den har det for godt til at blive
aflivet, selvom det måske ikke lyder sådan i
indlægget. Men klart får den det dårligere, så er det slut!
Dyrlægen havde heller ingen skrupler over at give den en chance.

Hanne H.

Fra : Lene Nielsen

Dato : 25-04-08 00:54

Hej Hanne

Jeg er helt ny i gruppen, har faktisk lige meldt mig ind, så hvis
svaret ikke kommer til at stå rigtigt, må I lige bære over med mig.
Jeg har dog læst Jeres diskussioner ofte, har bare ikke fået meldt mig
ind, men her vil jeg godt give et bidrag.

Min tæve Rille fik konstateret kræft i munden, da hun var 8 år, hun
havde en gevækst, der strittede ud foran i overmunden, og da der blev
lavet biopsi, viste det sig, at det også havde bredt sig i ganen. Jeg
fik at vide, at der var ingen behandlingsmuligheder og jeg skulle
regne med, at hun max havde 6 mdr. tilbage. Og jeg må sige i
begyndelsen voksede det meget hurtigt, det fordoblede nærmest hver
uge. Jeg gjorde det eneste, jeg kunne komme i tanke om at gøre, nemlig
prøve at styrke hendes immunforsvar, i håb om at hun selv kunne
bekæmpe kræften så længe som muligt. Jeg gav i perioder Animastrath, i
andre perioder Sund med Urter. Om det var det ene eller det andet der
hjalp, eller det bare var helt tilfældigt og uafhængigt af
tilskuddene, skal jeg ikke kunne sige, men i hvert fald efter et par
måneder blev væksten langsommere og gik til sidst helt i stå. Farven
på det syge opmråde skiftede fra blodrød til alm. sortpigmenteret. Hun
levede 4 ½ år længere og døde at en helt anden årsag.

Jeg kan se din hund har et par ekstra problemer at slås med nemlig
nyreproblemer og sart mave, hvis jeg var dig, ville jeg vende det med
dyrlægen, hvad tilskud du må give.

Held og lykke med din hund.

Lene Nielsen

Fra : Hm

Dato : 25-04-08 09:57

Hej Lene
velkommen i gruppen
Syntes det var et fint svar til Hanne H.

Hanne/ som har en schæfer tæve

Fra : jopa

Dato : 25-04-08 11:45

"Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev

Jeg er helt ny i gruppen, har faktisk lige meldt mig ind, så hvis
svaret ikke kommer til at stå rigtigt, må I lige bære over med mig.

Velkommen.
Hvis du vil gøre det rigtigt så gør nogenlunde som jeg.
Klip det væk du ikke svarer på og svar under og ikke over det du svarer på.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Ha Ha

Dato : 25-04-08 15:37

> [...]
>diskussioner ofte, har bare ikke
>fået meldt mig
>ind, men her vil jeg godt give et bidrag.

Hej Lene og velkommen.

Det er faktisk det samme med mig, har læst med, men er først lige
meldt til for en månedstid siden

>Jeg kan se din hund har et par
>ekstra problemer at slås med nemlig
>nyreproblemer og sart mave, hvis
>jeg var dig, ville jeg vende det med
>dyrlægen, hvad tilskud du må give.

Det er nu også min mening, når jeg har et lidt mere klart bud på, hvad
jeg evt vil give hende.

>Held og lykke med din hund.

Tak

>Lene Nielsen

Hanne H.

Fra : Lene Nielsen

Dato : 25-04-08 04:09

Hej Hanne med Schæfer

Tak skal du have.

Lene Nielsen med Pyreneerhunde

Fra : C.H

Dato : 25-04-08 12:58

"Ha Ha (slet H9V91)" <hanneoh@H9V91yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så nu håber jeg på en masse gode råd og bud på, fra jer kloge
> hundemennesker.... hvad der kan styrke dens immunforsvar.

Det lyder bestemt ikke rart for dig og din hund
Desværre tror jeg ikke du skal regne med, at du kan finde nogle midler, der
"overdøver" prednisolons immunhæmmende effekt - og gør du det, så vil
prednisolonens virkning jo aftage.
Det du kan gøre er måske at give hunden lidt til maven for at give den lidt
modstandsdygtighed - du kender sikkert zoolac, som er mælkesyrebakterier,
der giver maven lidt at stå i mod med.

Connie

Fra : Ha Ha

Dato : 27-04-08 08:48

C.H <vaxen7@hotmail.com> skrev:

> [...]
><hanneoh@H9V91yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>t.news.tele.dk...
>hunden lidt til maven for at give den lidt

Jo jeg kender godt Zoolac, min dyrlæge sværger mere til Pro-kolin, det
er en pasta, der også er stoppende.
Måske jeg skulle prøve Zoolac efter pennecillinkuren, det kan da være
at forebygge lidt.

Hanne H.

Hun er sat ned til halv dosis af binyrebarkhormonen, fordi hun har det
så godt, så må vi bare se om det fortsætter, det
kan jo lynhurtigt gå den anden vej!

Fra : C.H

Dato : 27-04-08 10:30

"Ha Ha (slet HVNZ4)" <hanneoh@HVNZ4yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jo jeg kender godt Zoolac, min dyrlæge sværger mere til Pro-kolin, det
> er en pasta, der også er stoppende.
> Måske jeg skulle prøve Zoolac efter pennecillinkuren, det kan da være
> at forebygge lidt.

Pro-kolin og ZooLac er det samme, bare to forskellige producenter
Hvis du begynder under kuren, tror jeg du får mere gevinst - så bliver
tarmen forsynet med gode bakterier hele tiden.

> Hanne H.
>

> Hun er sat ned til halv dosis af binyrebarkhormonen, fordi hun har det
> så godt, så må vi bare se om det fortsætter, det
> kan jo lynhurtigt gå den anden vej!

Krydser fingre!

Connie