Dyrepoliti mod dræberhunde
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-04-08 12:02

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article998296.ece

Så bliver der igen sat lighedstegn mellem dræberhunde og muskelhunde.
Socialdemokraterne vil give politiet mulighed for at fjerne
dræberhunde på stedet, hvis ikke ejeren/føreren har et
"muskelhundetegn". Og skulle der være tvivl, så kan politiet tjekke
ved at se på hundens id-mærkning i øret.

Lovforslaget skal førstebehandles i eftermiddag.

Ideen om en hundetilladelse kan være rigtig god, alt efter hvordan det
bliver implementeret. Dyrlægen der id-mærker dyret, bestemmer om det
er en muskelhund eller ej, i følge lovforslaget. Så for at en hund
skal være under de særlige regler, skal dyrlægen turde/ville bestemme
at hunden er en muskelhund.

Bl.a. står der i lovforslaget, at hunden ikke må føres af en person,
som ikke fysisk har kræfter til at holde den. Så er der vist ikke
mange der skal have en newfoundlænder. Hvis sådan en vil væk, så
kommer den det også. Siri vejer 10 kilo mere end mig og har fire ben.
Jeg har jo ikke en chance.

Lovforslaget kan læses her:
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/20072/beslutningsforslag/b62/index.htm

Men generelt tror jeg nok at jeg synes at loven kan være en god ide,
hvis den vel at mærke bliver implementeret rigtigt. Bl.a. skal racerne
nok være fastdefineret, så det ikke bliver den enlige dyrlæge der står
med ansvaret.

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-08 11:08

> [...]
> "muskelhundetegn". Og skulle der være tvivl, så kan politiet tjekke
> ved at se på hundens id-mærkning i øret.

Ideen er en ganske fin tanke, omend jeg tror den bliver yderst besværligt at
håndhæve.
tænk på alle de mulige og umulige blandinger der er rundt om, og hvilke
racehunde skal ind under den betegnelse?
hvad skal definere, om der er tale om en muskelhund eller ej?, er det
størrelsen, sindet, eller hvad skal der til?
Jeg tror det bliver svært at gøre helt klart.

Mvh. Marie

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 26-04-08 19:57

Den 26-04-2008, skrev Torben og Marie-louise Ager:
> [...]
> størrelsen, sindet, eller hvad skal der til?
> Jeg tror det bliver svært at gøre helt klart.

Der er lidt mere her:
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-11350777.html
Mit bud er at det bare er den sædvanlige storm i et fingerbøl med vand
i bunden.
Kai

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-08 20:45

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse

> Der er lidt mere her:
> http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-11350777.html
> Mit bud er at det bare er den sædvanlige storm i et fingerbøl med vand i
> bunden.

ja du har sikkert ret.
et stort skridt på vejen ville være at gøre en større indsats for at stoppe
al den import.

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 26-04-08 14:27

On 26 Apr., 20:56, Fister Løgsovs <N...@invalid.za> wrote:

> Der er lidt mere her:http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-11350777.html
> Mit bud er at det bare er den sædvanlige storm i et fingerbøl med vand
> i bunden.

Hvordan kan de vide hvor mange uregistrerede kamphunde der er i
landet? Når de nu ikke er registrerede?
Noget helt andet er at jeg fornemmer at interessen for kamphunde er
ved at have nået mætningspunktet. Der var en artikel på tekst tv på
TV2 om et internat der var ved at drukne i kamphunde, og inden for det
sidste år er jeg blevet tilbudt at købe/få to som var blevet til
overs. Der er også forsvundet nogen stykker her i området.

Mon det typiske kamphundeklientel er ved at finde ud af at det er
bøvlet at have en hund som våben? Kastestjerner, knojern, M11'ere og
springknive skal jo bare passes med lidt olie efter at blodet er
tørret af. Det er meget nemmere.

Hilsen Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-08 08:04

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

sidste år er jeg blevet tilbudt at købe/få to som var blevet til
overs. Der er også forsvundet nogen stykker her i området.

prøv bare at se annoncerne i dba..
mange internater vil slet ikke tage imod disse hunde mere.

Jeg synes at kunne se en stigning her hvor vi bor, og der hvor jeg træner,
hvor der år tilbage kun var få af den type, er det ikke et særsyn mere, dog
har der ikke været nogen uheldige episoder, hvad jeg ved af ihvertfald.

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-04-08 05:22

On 27 Apr., 09:03, "Torben og Marie-louise

> prøv bare at se annoncerne i dba..
> mange internater vil slet ikke tage imod disse hunde mere.

Jo, jeg har godt lat mærke til dba på det punkt, endda gennem flere
år. Listen med f.eks Amstaff er lige så lang som altid, men i
modsætning til tidligere udgør en hel del af annoncerne voksne hunde
der af den ene eller anden frund ikke kan blive hvor de er. Voksne
hunde er endda så meget sagt, lige nu ligger f.eks. genbrugs-
amstafferne på en alder ½-2 år. Det er ofte den alder hvor impulskøb
sættes til salg.

> [...]
> har der ikke været nogen uheldige episoder, hvad jeg ved af ihvertfald.

Der er også mange her hvor jeg bor, men jeg fornemmer nok at det
ligesom er ved at toppe. Eller måske er det bare fordi jeg gerne vil
se det sådan..?

Hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-08 21:37

On Mon, 21 Apr 2008 13:02:02 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

<...>
> [...]
>hvis den vel at mærke bliver implementeret rigtigt. Bl.a. skal racerne
>nok være fastdefineret, så det ikke bliver den enlige dyrlæge der står

Det er jo umuligt at håndtere, det der. Jeg kender nogle Amstaff'er,
som er utroligt søde og de mennesker der har dem er bevidste om
hundenes race og derfor oppe på dupperne. Skal de hunde slagtes? No
way!
Den eneste måde vi kommer det her til livs på er et generelt
hundekørekort og en professionel vurdering af, om du er klar til at
håndtere den race, du har valgt. Og det vil sikkert gøre, at antallet
af hunde herhjemme falder med 75% *suk*
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka