Tæger?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-08 09:15

Hvad gør I ved tæger?
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : jopa

Dato : 21-04-08 09:31

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Hvad gør I ved tæger?

Man kan få en speciel tang til at tage dem med.
Jeg plejer at brænde dem i røven med en cigaret så slipper de let

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-08 10:06

jopa skrev:

> Man kan få en speciel tang til at tage dem med.

Okay!

> Jeg plejer at brænde dem i røven med en cigaret så slipper de let

Dét var s*tans!

Måske en loddekolbe? (Vi ryger ikke )

Fra : jopa

Dato : 21-04-08 10:15

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Dét var s*tans!
>
> Måske en loddekolbe? (Vi ryger ikke )

Jeg ryger heller ikke men stjæler da fra konen.
Ellers kan man smøre et tykt lag margerine eller smør på tægen så kan den
ikke få vejret og slipper lettere.
Man skal helst have det hele med når man fjerner tægen da der ellers kan gå
betændelse i hullet på hunden.

Her en tægetang
http://www.elskerdyr.dk/shop/topCategories.aspx?SearchProduct=t%e6getang&gclid=CKS28_bn65ICFQxOMAod9ym3vw

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-08 10:33

jopa skrev:

> Jeg ryger heller ikke men stjæler da fra konen.

Okay

> Ellers kan man smøre et tykt lag margerine eller smør på tægen så kan
> den ikke få vejret og slipper lettere.

Brugte min mor - jeg synes ikke det er så effektivt...

> Man skal helst have det hele med når man fjerner tægen da der ellers
> kan gå betændelse i hullet på hunden.

Ja.

Ved vores Golden bedøvede vi med alkohol, men dét er Blackie slet ikke
begejstret for

> Her en tægetang
> http://www.elskerdyr.dk/shop/topCategories.aspx?SearchProduct=t%e6getang&gclid=CKS28_bn65ICFQxOMAod9ym3vw

....men bliver hovedet osse fjernet med dén?

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-04-08 10:39

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Her en tægetang
> http://www.elskerdyr.dk/shop/topCategories.aspx?SearchProduct=t%e6getang&gclid=CKS28_bn65ICFQxOMAod9ym3vw

Den tægetang til højre et alt rigelig. Vi kan købe den hos vort
dyrehospital til ca. 30,- kr. Den af metal har de på apoteket, men
jeg synes ikke at det er nødvendigt at ofre så meget mere.

Jeg kan kun give en tægetang min bedste anbefaling. Jeg har endnu
ikke observeret at tægen ikke bliver fjernet helt, altså også
benene.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-08 11:58

Tove Krieger skrev:

> Jeg kan kun give en tægetang min bedste anbefaling. Jeg har endnu
> ikke observeret at tægen ikke bliver fjernet helt, altså også
> benene.

Fint nok!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-04-08 10:42

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Hvad gør I ved tæger?

Tager ved dem og hiver dem af. Ingen vriden, margarine, sprit, tænger
eller noget, bare tag ved nede ved hovedet og hiv den af. Jeg får så
godt som altid hovedet med. Når de er taget af, så bliver de samlet i
vasken og får et hurtigt bad i kogende vand.

Mvh Trine

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-08 12:01

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Tager ved dem og hiver dem af. Ingen vriden, margarine, sprit, tænger
> eller noget, bare tag ved nede ved hovedet og hiv den af. Jeg får så
> godt som altid hovedet med.

Tror jeg er for pivet til dét

> Når de er taget af, så bliver de samlet i
> vasken og får et hurtigt bad i kogende vand.

Kunne jeg bedre klare!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-04-08 12:04

> Tror jeg er for pivet til dét

Min mand kalder også på mig når der er tæger på hunden eller på
gulvet. Når hunden er meget langhåret, er det ikke altid man finder
dem, før man træder dem ud på gulvet. Og det er faktisk lidt ulækkert,
når man altid har bare tæer! Men det er fint med mig - jeg tager
tægerne og han tager de edderkopperne med hår mellem tænderne.

> Kunne jeg bedre klare!

Det er i hvert fald hurtigt og effektivt.

Mvh Trine

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-04-08 10:52

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Hvad gør I ved tæger?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Jeg ved ikke om det kun gælder i tilfælde af at tægerne (flåterne) sitter på
mennesker, men har hørt/læst, at man kun bør bruge tægetang, for at undgår
at tægen "gylper" maveindholdet op, inden man får den af, med de
alternative metoder. Tror at hunde er imune overfor Borrelia, så ved ikke om
det er supervigtigt at få den af på den rigtige måde.

Ang. den plastik tang, der linkes til, så synes jeg ikke den er ret godt.
Måske min er kaput, men den har godt nok svært ved at få fat i flåten.

Man kan også købe et lille brækjern, som angiveligt også skulle være godt.
(Har ikke prøvet den)

Bjarne K.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-04-08 12:00

Bjarne K. skrev:

> [...]
> man får den af, med de alternative metoder. Tror at hunde er imune
> overfor Borrelia, så ved ikke om det er supervigtigt at få den af på

Okay.

> Ang. den plastik tang, der linkes til, så synes jeg ikke den er ret
> godt. Måske min er kaput, men den har godt nok svært ved at få fat i
> flåten.

Min kone har en tang hun ikke er så begejstret for...

> Man kan også købe et lille brækjern, som angiveligt også skulle være
> godt. (Har ikke prøvet den)

Okay.

Fra : sidse

Dato : 22-04-08 19:51

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message

> [...]
> Måske min er kaput, men den har godt nok svært ved at få fat i flåten.
>
> Man kan også købe et lille brækjern, som angiveligt også skulle være godt.

Jeg tager dem også bare med fingerne, men hunde er altså ikke immune over
for borrelia! Kender en der har det, og når de først er smittet, vil de
altid have det i kroppen, og kan bliver meget syge af det.

Hilsen
Sidse

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-04-08 22:36

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Tror at hunde er imune overfor Borrelia, så ved ikke om det er
> supervigtigt at få den af på den rigtige måde.

Min han-hund's Farfar døde af borelia sidste sommer.

R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-04-08 23:19

"Rinnie Ilsøe" <rinniex@rinniex.dk> wrote in message

> "Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Min han-hund's Farfar døde af borelia sidste sommer.
>

> R. Ilsøe
> http://www.rinnie.dk

Rart lige at få det på plads. Havde læst, at en stor procent del af hunde
har antistoffer imod borrelia, men at man aldrig har fundet en hund der var
blevet syg af borrelia.

Det passer så ikke. Men mon ikke, det så også, er lige så vigtigt hos
hunde, at man får udyret fjernet på den rigtige måde. Anbefalinger på denne
side..

http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Insekter/Skovflaaten/fakta_om_flaater.htm

Bjarne K.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-04-08 08:29

Bjarne K. skrev:

> http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Insekter/Skovflaaten/fakta_om_flaater.htm

"Glem alt om gamle husråd som at smøre flåten ind i fedt, tandpasta eller
sprit for at få flåten til at slippe."

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-04-08 13:49

> Hvad gør I ved tæger?

Jeg hyler efter manden, så ordner han det! :D

R. Ilsøe

Fra : Ralph

Dato : 21-04-08 15:58

"Rinnie Ilsøe" <rinniex@rinniex.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg hyler efter manden, så ordner han det! :D

Hvad hedder han?

--
Ralph - hvis kone bruger fingrene, pakker dem ind i et stk. wc-papir og
trækker dem ud

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-04-08 18:06

> Hvad hedder han?

Han reagerer på navnet "skaaaaaaat" men jeg er ikke sikker på du får samme
reaktion hvis du råber det!

Fra : Hm

Dato : 21-04-08 18:54

Hej, jeg gør som et par andre piger

neglene godt ned omkring tægen - vupti - har indtil videre fået hoved og det
hele med op - tager en lighter til lys og brænder dem.

Hanne/ hvis hunde sjælden har tæger

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-04-08 08:52

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]

Der er ikke rigtigt nogen, der har været inde på, at loppemiddel også virker
på Flåter. Altså de loppemidler, der skal tilføres en gang pr mdr. i nakken.

Endvidere skulle hvidløg/hvidløgsolie have en gavnlig effekt. Men det er nok
næsten umuligt at af- eller bekræfte.

Jeg har forøvrigt allerede har fjerne 3 flåter i år (med min ikke ret gode
tang).

Bjarne K.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-04-08 09:56

Bjarne K. skrev:

> Endvidere skulle hvidløg/hvidløgsolie have en gavnlig effekt. Men det
> er nok næsten umuligt at af- eller bekræfte.

Blackie får hvidløg hver eneste dag.

> Jeg har forøvrigt allerede har fjerne 3 flåter i år (med min ikke
> ret gode tang).

Vi er oppe på samme antal hér.

Fik en frisk flåt af med neglene i morges.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-04-08 10:00

> Hvad gør I ved tæger?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Jeg har gode erfaringer med dette "brækjern":

http://www.otom.com/homepage.htm

som forhandles af Kruuse (cat.nr. 275514).

Der er to brækjern i pakningen, et stort og et lille, og endnu har jeg ikke
været ude for, at hovedet af flåten bliver efterladt.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-04-08 10:58

A. S. Nielsen skrev:

> [...]
>
> Der er to brækjern i pakningen, et stort og et lille, og endnu har
> jeg ikke været ude for, at hovedet af flåten bliver efterladt.

Smart!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-08 10:35

> Hvad gør I ved tæger?

Jeg købte en speciel ting til formålet for et par år siden, aldrig har det
været nemmere at fjerne dem.
de ligner små grønne koben, af plast, der ligger to størrelser i en pakke,
en til de helt små flåter og en til de store, til under 30 kr.
de får fat under flåten, og et drej til en af siderne og den er af.

Mvh. Marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-04-08 21:26

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> [...]
> pakke, en til de helt små flåter og en til de store, til under 30 kr.
> de får fat under flåten, og et drej til en af siderne og den er af.

Ville osse gerne ha dem; købte du dem på nettet?

Fra : Anette

Dato : 27-04-08 23:04

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ville osse gerne ha dem; købte du dem på nettet?

Du kan købe dem her

http://www.alttilhundogkat.dk/tgetang.6?/Generelt/01_Hundeudstyr/Loppemidler%20til%20hund/Tægetang/Tægetang%20(Koben)%20Sæt%20à%202%20stk.%20Ass.%20farver/&showitem=116

Vores lokale apotek har dem også....?
Jeg har ikke prøvet de "koben" - jeg bruger neglene på både hunde og katte
....og det at hundene får hvidløg hver dag nedsætter mængden af tæger
betragteligt
selvom vi har mange tæge-venlige områder her. Hundene lugter/smager nok ikke
så attraktivt for tægerne.o)

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-04-08 23:10

Anette skrev:

> Vores lokale apotek har dem også....?

Jeg prøver dér

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-04-08 05:59

> Ville osse gerne ha dem; købte du dem på nettet?

Jeg købte dem hos min dyrlæge til 27 kr.
Jeg kan se at de nu også kan købes på nettet.
de er supernemme at have med at gøre!

Mvh. marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-04-08 06:13

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> Jeg købte dem hos min dyrlæge til 27 kr.

Lyder godt!

Fra : milleblomst@hotmail.~

Dato : 03-06-08 14:01

On 23 Apr., 10:55, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Blackie får hvidløg hver eneste dag.

Jeg giver også mine hunde hvidløg...
Men vær lige opmærksom på at for meget hvidløg er, som almindelige
løg, og flere andre ting i vores daglige husholdning, giftige for
hundene hvis de får det i for store mængder!!!

Hilsen
Mill1

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-08 01:46

milleblomst@hotmail.com skrev:

> Jeg giver også mine hunde hvidløg...
> Men vær lige opmærksom på at for meget hvidløg er, som almindelige
> løg, og flere andre ting i vores daglige husholdning, giftige for
> hundene hvis de får det i for store mængder!!!

Okay tak!