Telt - hvad skal vi vælge?
Fra : Jebir

Dato : 21-04-08 10:04

Hejsa!

Vi har netop besluttet at turen i år skal gå til Holland, nærmere bestemt
camping Warnsborn ved Arnhem, hvor vi havde et par overnatninger på vej til
Frankrig sidste år.

Da det kun var et par overnatninger sidste år kunne vi klare den med et
lille kuppeltelt... i år satser vi på 10 dage, og skal afsted midt i
september - så vi skal ud og investere!

Men hvad skal vi kigge efter?
Vi er 2 voksne der skal afsted, og kører selv. Vi vil gerne have god plads,
da det jo er svært at forudsige hvordan vejret ser ud i september måned :)
Jeg har selv kigget lidt på noget a la Outwell Colorado 5 eller Wolf Lake 5
(mest den sidste, synes den ser mere "stabil" ud end den anden, men kender
dem ikke) - men er der andre telte der er værd at kigge nærmere på?
Er der nogen der kender de 2 jeg har nævnt for noget godt eller skidt?
Budgettet ligger mellem 2000-2500 kr, men kan eventuelt strækkes til 3 hvis
det er prisen på teltET ;)

På forhånd tak,
Mikkel Skou

Fra : Jebir

Dato : 21-04-08 13:18

> [...]
> Er der nogen der kender de 2 jeg har nævnt for noget godt eller skidt?
> Budgettet ligger mellem 2000-2500 kr, men kan eventuelt strækkes til 3

- efter at have kigget lidt er jeg faldet over et til; nemlig Outwell
Minnesota 4, som måske tiltaler mig endnu mere end de ovenstående - er der
nogen der kender dette?

-Mikkel

Fra : HSLK

Dato : 21-04-08 14:54

Jebir skrev den 21-04-2008:
> [...]
> Budgettet ligger mellem 2000-2500 kr, men kan eventuelt strækkes til 3 hvis

Hejsa

jeg har ikke noget råd til havd du skal købe men her
www.online-zeltshop.de kan du i hvertfald finde telte til rimelige
priser og de sender ret hurtigt efter man har betalt mit (fortelt til
CV) kom inden for en uge.

knus Henriette.

Fra : Inger D.

Dato : 21-04-08 16:29

"> Men hvad skal vi kigge efter?

Hvis du bor i nærheden af Roskilde, kan jeg anbefale dig at tage til
Neergårds Camping http://www.neergaard.com/ , som altid har en stor
teltudstilling. Jeg kan godt selv lide at se teltet sået op, inden jeg køber
det.

Inger D.

Fra : Lars

Dato : 21-04-08 22:13

Jebir wrote:
> [...]
> har nævnt for noget godt eller skidt?
> Budgettet ligger mellem 2000-2500 kr, men kan eventuelt strækkes til

OUTWELL - prøv at kikke på prisen i Metro hvis du vil have det billigt.

Da i kun skriver at i er to voksne - er det svært og se om i skal have
fælles soveværelse.

Men egentlig vil jeg anbefale et Hartford L - der er tre rum - brug de små
rum som garderobe mv. og sov i det store midterrum.

( når outwell skriver 2*3 personer vil jeg korte det ned til max 2*2
personer - deres tegning af tre personer betyder max to personer - og så
skal de være små)

Lars

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 22-04-08 18:06

> [...]
> (mest den sidste, synes den ser mere "stabil" ud end den anden, men kender
> dem ikke) - men er der andre telte der er værd at kigge nærmere på?

Vi har haft et Colorado 8, og haft stor glæde af det både i Danmark og
Italien, ståhøjde overalt, god plads og nemt at slå op/ned og transportere,
har uden problemer klaret et par voldsomme tordenbyger i Italien med
vindstød der nedlage naboens fortelt.

På minus siden kan nævnes at der kommer kondensvand på loftet hvis det er
koldt udenfor og vi savnede en decideret køkkensektion med mulighed for
udluftning under madlavningen.

Keld

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 10:25

> [...]
> Er der nogen der kender de 2 jeg har nævnt for noget godt eller skidt?
> Budgettet ligger mellem 2000-2500 kr, men kan eventuelt strækkes til 3

Outwell Hartford XL - det er teltET !
Det tager ½ time at sætte op (uden pløkker) og ½ time at tage ned.
Der er masser af ståplads i midterrummet.

/karsten (på nu med 5. sæson i Hartford)