Tørre øjne.
Fra : Emil Jørgensen

Dato : 18-07-01 20:39

Hej, jeg har det problem at mine nederste øjenlåg klæber øjnene
sammen. Ligesom om at mine øjne er udtørret, for det svirer nemlig
lidt i dem.
Jeg har naturligvis tænkt mig at tage til øjenlæge, men nu er byens
eneste jo selvfølgelig lige begyndt at holde flere ugers sommerferie
:(
Nogen, der ved hvad man kan gøre med øjne, der svirer på denne måde.
Eller kan komme med en årsag, til at jeg har det sådan?

På forhånd tak.

Emil

Fra : /arcana

Dato : 18-07-01 22:03

"Emil Jørgensen" <ajorge@students.aabc.dk> wrote in message

> [...]
> lidt i dem.
> Jeg har naturligvis tænkt mig at tage til øjenlæge, men nu er byens

Det er nok en god ide.

> eneste jo selvfølgelig lige begyndt at holde flere ugers sommerferie
> :(

Typisk, ikke? ,-)

> Nogen, der ved hvad man kan gøre med øjne, der svirer på denne måde.

Køb nogle øjendråber på apoteket (af dem der fås i håndkøb), og brug dem
indtil du kan komme til øjenlæge. Bad evt. dine øjne i kamillevand (lav en
ganske alm. kamillethe, men brug en ca. 1% saltopløsning (1 g. salt til 1
dl. vand) i stedet for rent vand, så det ikke svier. Skal bruges frisk - lav
den fra gang til gang!).

> Eller kan komme med en årsag, til at jeg har det sådan?

Det er måske dine tårekanaler, som er stoppede af en eller anden grund. Gå
til læge snarest muligt - det kan ikke være rart.

/arcana

Fra : /arcana

Dato : 18-07-01 22:40

"Emil Jørgensen" <ajorge@students.aabc.dk> wrote in message

> På forhånd tak.

PS: Lige et tip:
Hvis du sender et indlæg seperat i tre forskellige grupper, vil svarene
optræde seperat i hver sin gruppe.
Hvis du derimod kryds-poster - altså sender det samme indlæg i tre relevante
grupper, vil alle svarene kunne ses af dem, som måske ikke abonnerer på alle
grupperne. Man skal være forsigtig med at kryds-poste, men lige i dette
tilfælde ville det være relevant efter min mening.

Hvis du ikke ved, hvordan man krydsposter, kan du kigge på
http://www.usenet.dk, eller spørge i grupperne
news:dk.edb.internet.software.mail+news eller

/arcana

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-07-01 08:17

> Hej, jeg har det problem at mine nederste øjenlåg klæber øjnene
> sammen. Ligesom om at mine øjne er udtørret, for det svirer nemlig
> lidt i dem.

Der har været meget pollen i luften i år, så måske er du lidt generet af
det. En anden mulighed er, at du får for lidt vand eller for lidt fedt.

Mvh Maria

Fra : Kenneth Bon

Dato : 19-07-01 09:52

Der er også den mulighed at du opholder dig meget i air-condition. Det kan
nemlig give enormt tørre øjne. Er selv plaget af det en dags tid, hver gang
jeg har været med ude og køre i mine forældres bil.

Fra : Allan Bach

Dato : 27-07-01 13:28

Kan du ikke bare tage til en øjenlæge i en anden by ??

Og skal man ikke have en henvisning fra sin egen praktiserende læge før man
kan gå til øjenlæge ??

- Allan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-01 16:47

Allan Bach wrote:

> Og skal man ikke have en henvisning fra sin egen praktiserende læge før man
> kan gå til øjenlæge ??

Nej, øjenlæger er blandt de få speciallæger man kan besøge uden en
henvisning.

Mvh. Kim Ludvigsen