Opsætte Apache med PHP4
Fra : hehe

Dato : 18-07-01 20:10

Jeg har lige installeret Apache 1.3.20 og PHP 4.0.6

Men hvordan får jeg Apache serveren til at forstå PHP?? Skal jeg adde nogle
linjer i dens .conf??

Her er mine dirs:
Apache = E:\HTTP-server\Apache
PHP4 = E:\HTTP-server\PHP4

Fra : hehe

Dato : 18-07-01 20:49

Jeg ville bare lige tilføje at jeg har gjort som der står i artiklen på
Webcafe.dk

ScriptAlias /php4/ "c:/php4/"
AddType application/x-httpd-php4 .php
Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"

Efter som jeg har installeret Apache og PHP i nogle andre dirs har jeg
ændret det til følgende:

ScriptAlias /php4/ "e:/http-server/php4"

Fra : Henrik Christensen

Dato : 19-07-01 08:31

>ScriptAlias /php4/ "e:/http-server/php4"

Prøv med ScriptAlias /php/ "e:/http-server/php4/"
Husk at genstarte Apache når du har rettet i httpd.conf

Hvis det ikke hjælper og du køre Apache\PHP på windows,
så prøv det her.

Kopier php\php.ini-dist til c:\windows, og omdøb den til php.ini
Kopier alt i php\dlls\ til c:\windows\system

Og i php.ini skal der rettes lidt.

; Paths and Directories ;

; The root of the PHP pages, used only if nonempty.
doc_root =
rettes til
doc_root = e:\http-server\apache\htdocs

; Directory in which the loadable extensions (modules) reside.
extension_dir = ./
rettes til
extension_dir = e:\http-server\php4\extensions

Skal PHP4 køre som Apache module, så skal
php\php4ts.dll og php\php4ts.lib kopieres til c:\windows\system

Og i apache httpd.conf skal det her tilføjes.

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

Eller tilføj det her til apache httpd.conf,
så køre PHP4 som CGI binary (php.exe).

ScriptAlias /php/ "e:/http-server/php4/"
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd-php "/php/php.exe"

Mvh.

HC

Fra : hehe

Dato : 19-07-01 08:46

Alt det har jeg selvfølgelig gjort... :)

Fra : jol

Dato : 19-07-01 09:50

Hvis man ikke lige har det helt "vilde" styr på opsætning af appache & PHP
etc. da er hjælpen meget nær.

http://sourceforge.net/projects/foxserv/

" FoxServ is an Apache / mySQL / PHP installer package for Windows. It
features: PHP 4.0.5, MySQL 3.23.37, phpMyAdmin 2.1.0, Zend Optimizer 1.1.0,
Easy Installation, and much more."

Jeg har med MEGET stor held brug denne løsning, man bliver spurgt undervejs
om det der er nødvendigt. Det tog under 4 minutter og jeg har nu en god
Apache server med PHP og en god Myql database.

Hilsen JOL