Ausu P5A og RAM
Fra : F.Larsen

Dato : 18-07-01 20:05

Hej

Overvej at putte lidt mere RAM i bundkortet nu da det er til den helt "rigtige"
pris.

Kan jeg sætte en ny 256MB PC-133 SD-RAM i sammen med den eksisterende 128MB PC-100
SD-RAM klods ?

--
Flemming

Støjdæmp din PC ..: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-07-01 22:46

Hej Flemming

Det er aldrig rigtigt godt at putte forskellig slags ram i. Men tekniskset
skulle der ikke være problemer.
Bundkortet understøtter kun PC100 så det er hvad du kommer til at køre. Det
understøtter op til 3 * 256 MB.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 18-07-01 22:58

Hej.

Er det ikke at overfortolke.....
Jeg formoder du tænker på PC100/PC133-forskellen ?
Det er jo ikke sådan at PC133 ikke kan, ikke vil eller har problemer med at
køre 100MHz - den kan bare også køre hurtigere.
--
Uni Bull
København K

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-07-01 23:48

Hej Uni Bull

Nej det er ikke kun pga PC100/133, jeg skriver det.
Ram - af samme type - fra to forskellige fabrikanter kan volde problemer!
Ram er desværre ikke altid lige nemt at få til at virke.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk>

Fra : Morten Steen

Dato : 19-07-01 08:42

Hej

Jeg har på nuværende tidspunkt flere forskellige typer RAM monteret i min
bedre halvdels PC, og det er blandet pc100 og pc133, fra flere forskellige
fabrikanter, og den kører fint nok. Og jeg har også i min egen maskine
blandet RAM, og den kører også fint nok.

Mvh
Morten

Fra : Morten Steen

Dato : 19-07-01 08:44

Hej igen igen

Jeg glemte lige at sige at min bedre halvdels maskine har også et Asus P5A
bundkort monteret.

Morten

Fra : F.Larsen

Dato : 19-07-01 20:32

Tak for svarene. Jeg bestiller en 256 PC133 da den jo er en del billigere end
tilsvarende PC100 (sikkert pga af der sælges mindre). 335,- for en 256MB klods er
trods alt ikke så dårligt ;=)

jeg kan huske at jeg havde store problemer med 72 pins RAM i sin tid, hvor der
netop var store problemer med at mixe fabrikater og typer m.m. men har dog ikke
oplevet noget med de nye 169 bens, men jeg har tilgæld kun købt samme type til de
to maskiner som jeg har stående ;=)

--
Flemming