Lydkort m. to udgange
Fra : LH

Dato : 18-07-01 20:00

Hej

Jeg står og skal have koblet min forstærker(+stuehøjttalere) til min
computer, og har i den forbindelse brug for et lydkort der har udgange
til både de alm. comp.høtttalere og så forstærkeren.

Jeg har kigget lidt på SB Live 1024, men kan ikke rigtig finde ud af
om der er de nødvendige udgange - nogen der kan opklare det?

Er der andre, billige, alternative lydkort jeg burde overveje?

--
LH

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 18-07-01 19:59

Hvorfor ikke bare sætte et splitkabel på et alm. lydkort med 1 udgang?

Mvh. Brian

Fra : Tomas Linnet

Dato : 01-08-01 20:21

Brian Bilenberg <brian@bilenberg.dk> skrev i en
> Hvorfor ikke bare sætte et splitkabel på et alm. lydkort med 1 udgang?
>
> Mvh. Brian

Hej NG

En klog mand jeg kender tror der kan blive problemer med at kortet kan
"trække" den xtra belasning, hvad mener i om den teori?

Hilsen Tomas Linnet

Fra : Søren Lynge Pedersen

Dato : 02-08-01 15:41

Hej hej,

Jeg har selv sat et sæt almindelige computerhøjttalere (aktive) og min
forstærker til min computer. Jeg bruger et splitter stik (1 jack -> 2 jack),
og det virker upåklageligt. Jeg har et SB Live Value kort.
Så vidt jeg ved skal forstærkeren ikke "trækkes" som belastning, da den jo
selv har en forstærker del. Og når mine computer højttalere er aktive skal
de heller ikke trækkes.

Mvh. Søren Pedersen

Fra : Tomas Linnet

Dato : 02-08-01 20:02

Jeg Tror sq jeg prøver

Hilsen Tomas

Søren Lynge Pedersen <S_Pedersen@hotmail.com> skrev i en

Fra : Karsten Olesen

Dato : 18-07-01 20:08

"LH" <8wonder@beer.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om der er de nødvendige udgange - nogen der kan opklare det?
>
> Er der andre, billige, alternative lydkort jeg burde overveje?
_______________________---

1024 har 2 udgange til for og baghøjttalere.
Kan vidst instilles til at gi' samme output på begge kanaler
via softwaren.

Et perfekt lydkort, støjfrit og enkelt at gå til, og rimelig
i pris.

MVH

Fra : M_abs

Dato : 20-07-01 00:31

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> via softwaren.
>
> Et perfekt lydkort, støjfrit og enkelt at gå til, og rimelig

Hvis man ikke lige har VIA chipset.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 20-07-01 09:32

On Fri, 20 Jul 2001 01:31:16 +0200, "M_abs" <M_abs@yahoo.com> wrote:

>Hvis man ikke lige har VIA chipset.

Eller det brænder af kort efter garantiens udløb, som mit

Jeg har ellers været SB tro i mange år. Jeg har haft et SB Pro,
SB16MCD, SB AWE64 Gold og SB Live Platinum.
I gamle dage kunne konkurrenterne ikke følge med hvad angår
kompatibilitet m.v. så SB var det eneste rigtige at købe.
Men det er heldigvis slut nu.

Det var dråben at mit Platinum brændte af, kun 14 måneder gammelt. Og
driveren rev forøvrigt min Win98 med sig i faldet.
Så nu ligger SB kortet i skraldespanden, og jeg er gået over til et
Hercules Game Theater XP. Og det har jeg ikke fortrudt et eneste
sekund.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-07-01 23:29

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så nu ligger SB kortet i skraldespanden, og jeg er gået over til et
> Hercules Game Theater XP. Og det har jeg ikke fortrudt et eneste
__________________

Jeg glæder mig over defacto standarden
stadig er SoundBlaster....selvom
der er kommet mange "emulerede" efterligninger
til siden...som SONY's ægte Walkman..)

MVH

(PS: mit 1024 er konge..virker perfekt
i 98, ME og nu 2000 og snart XP! )

Fra : Cubus

Dato : 18-07-01 20:36

> Jeg står og skal have koblet min forstærker(+stuehøjttalere) til min
> computer, og har i den forbindelse brug for et lydkort der har udgange
> til både de alm. comp.høtttalere og så forstærkeren.

Enhver lydkortudgang kan blive til to med sådan en tingest el. lign:

http://www.el-supply.dk/elpix/5300.JPG

--
Cubus

Fra : LH

Dato : 18-07-01 22:30

Det kunne da være at jeg skulle ta´ og købe sådan en fætter istedet!
Tak for tippet.

-Omvendt var det jo også fristende at investere i et SB Live1024, det
er jo ikke så dyrt endda!

Takker for svarene.

--
LH

Fra : Karsten Olesen

Dato : 19-07-01 20:56

> Det kunne da være at jeg skulle ta´ og købe sådan en fætter istedet!
> Tak for tippet.
>
> -Omvendt var det jo også fristende at investere i et SB Live1024, det
> er jo ikke så dyrt endda!

Ja..køb 1024..OG kablet..

Det sjove med 1024 + medflg. softwaremixer er,
at du kan køre lyden frem og tilbage mellem for
og bag højttalere og skabe et 'sjovt' rum imellem...herligt
i spil som understøtter alle 4 højtt.

MVH