TDC Bredbånd + 2 computere
Fra : Andreas

Dato : 18-07-01 18:10

Så kom der endelig en bredbåndsforbindelse her i huset. En 1024/256 som,
efter visse opstartsproblemer på centralen tilsyneladende virker men også
kun tilsyneladende!

ADSL modemet er via et "lige igennem" kabel koblet til uplink stikket på
hubben - 10 Base T lampen lyser grønt som den skal, så det er vel iorden!

Men ingen af de 2 computere der har Me som OS kan, komme på nettet selvom
de, er sat op nøjagtig som bredbånds quickstart guiden foreskriver det.

Men hvis man så tager netkablet der forbinder hub med ADSL modem og, sætter
i et netkort på en af computerne så virker forbindelsen fint.

Det er såmænd også godt nok men begge computere, skulle gerne kunne gå på
samtidig men det lader sig desværre ikke gøre.

Hvad har jeg gjort galt her - bredbåndsabonnementet er med 2 dynamiske
IP-adresser - eller burde ihvertfald være det.

Hvem har et godt råd - hvordan kommer begge computere på nettet - samtidig?

Hvis det er et spørgsmål om at bruge f.eks WinRoute eller lignende software
så, klarer jeg såmænd nok det.

Men ligenu skal jeg altså have etableret en netforbindelse til computerne,
og hvordan gør jeg så det?

På forhånd tak for de svar der måtte komme.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Sven-Karsten Topp

Dato : 18-07-01 18:17

Flyt den fra uplink til port 1 (eller brug cross over i uplink)

Sven-Karsten

Fra : Artoo

Dato : 18-07-01 18:50

jeps det er stensikkert svaret

mvh Artoo

Fra : Michael Mondrup

Dato : 18-07-01 22:07

Det kommer vel an på om der er en lille omskifter på hub'ens uplink port,
der krydser eller ikke krydser forbindelsen?

/Michael

Fra : Andreas

Dato : 18-07-01 22:10

On Wed, 18 Jul 2001 23:07:14 +0200, "Michael Mondrup" <mmk@post1.tele.dk>
wrote:

>Det kommer vel an på om der er en lille omskifter på hub'ens uplink port,
>der krydser eller ikke krydser forbindelsen?

Jeg prøvede rent faktisk at skifte fra ID1 til ID2 - stadig med samtlige
kabler forbundet som beskrevet, men det gjorde desværre ingen forskel.

Meeeen vi skal lige ind og se "Space Cowboys" og så, kigger vi lidt på det
i morgen.

Tak til alle dem der gav deres besyv med - især til min bedre
halvdel*K&K*

<.....>

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Besøg støttekomiteen for Tibet
http://www.tibetkomite.dk

Fra : Modesty

Dato : 18-07-01 22:05

Tak for svarene..........
Det er mig, der sidder ved den anden 'puter.
Indtil videre løste vi problemet ved at koble et ekstra netkort (til
ADSL-modem) på Andreas' 'puter, så det netkort der går til hub,
fonbundet med min 'puter i vores intranet her, gav mig en indirekte
netforbindelsen.
Det er selvfølgeligt ikke holdbart i længden, for det virker kun, når
begge maskiner er tændt for.
Så må vi lige kigge lidt mere på den anden løsning i morgen, for det
burde kunne lade sig gøre.

Venlig hilsen
Maria

--
"There is a difference between knowing the path and walking the path."
Morpheus (Lawrence Fishburne III), The Matrix, 1999"