Profiling tool, Linux, update/mulig forkla~
Fra : Stig Johansen

Dato : 22-05-08 23:12

Hej alle.

I fortsættelse af mit tidligere indlæg om Profiling tools, vil jeg lige give
en tilbagemelding.

I dag var der så igen en observation om lidt for meget CPU forbrug.
Ved at kigge lidt i /proc/ træet, og lidt omregning til hex, har jeg (tror
jeg) fundet frem til synderen.

Under windows anbefaler man følgende sekvens når man lukker en socket:
(pseudo kode)
shutdown
repeat
recv
until 0 eller error
CloseSocket

Det har jeg så også brugt under Linux, og det kører, men tilsyneladende kan
der påstå et eller andet, der gør at det hænger.

Jeg har også en close_wait, der indikerer, at det netop er i repeat loopet
tråden hænger.

Så vidt jeg kan se ud af denne her:
http://www.itisit.nl/uk/solutions/tuning/
The shutdown(RDWR) flushes the socket send and receive buffers

Er der ikke behov for selv at flushe bufferen under Linux, så repeat loopet
ryger under windows - delen.

Det var som sagt bare en tilbagemelding - og tak for hjælpen.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen