Fedora 8
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 19-05-08 07:50

Missing Dependency:

libc-client.so.2006 is needed by package php-imap

siger min package updater men i hvilken package finder jeg det lib ?

/Bjarne

PS: hvordan skærer man ca 50 vilkårlige kb ud af en fil på 50000 kb?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 19-05-08 08:36

Bjarne Jensen wrote:
> Missing Dependency:
>
> libc-client.so.2006 is needed by package php-imap
>
> siger min package updater men i hvilken package finder jeg det lib ?

Du har det sikkert allerede.

Problemet er nok, at der lige er kommet en libc-client-2007a1 update,
hvis den fjerner libc-client.so.2006 og php-imap afhænger af denne,
så går det galt.

Vent på at der kommer en php-imap update som bruger den nye libc-client.

> PS: hvordan skærer man ca 50 vilkårlige kb ud af en fil på 50000 kb?

Definér "vilkårlige"?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 19-05-08 11:33

OK, jeg venter på en ny libc-client.

vilkårlig = fx de første 50 kb.

/Bjarne

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-05-08 11:51

Bjarne Jensen <bjarne.b.jensen@gmail.com> writes:

> PS: hvordan skærer man ca 50 vilkårlige kb ud af en fil på 50000 kb?

Du kan med kommandoen dd(1) klippe et antal bytes ud fra et offset ind
i filen:

$ dd if=file.in of=file.out bs=1024 skip=24 count=50

Vil klippe kilobyte 25 til 75 ud af file.in og skrive dem til
file.out.

//Makholm

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 19-05-08 12:18

Peter Makholm wrote:
> $ dd if=file.in of=file.out bs=1024 skip=24 count=50

Sådan! Tak for det.

/Bjarne